זה הזמן להכניס לזירת המערכה את ‘הנשק הסודי’: לנצח בעזרת הילדים

כדי שהלחימה באויבינו תצליח, אנו זקוקים להרבה תפילות וברכת שמיים • לילדי ישראל כוח מיוחד לסייע לעם ישראל דווקא בשעת צרה
הרב מנחם ברוד
ט"ז אייר התשפ"ד / 24.05.2024 01:28

בניגוד לאווירת הנכאים שיש המתאמצים להשרות עלינו, הלחימה באויבינו מתקדמת ומשיגה יעד אחרי יעד. היה ברור מראש שזה לא יקרה ביום-יומיים, ונדרשות סבלנות ונחישות.

חיילינו מוסרים את נפשם ולוחמים בגבורה במפלצות האדם השטניות, שחוללו את הזוועות בשמחת תורה, וכל בקשתם מאיתנו – שגם רוחנו תהיה איתנה ושנהיה מאוחדים.

כדאי לזכור, מבצע ‘חומת מגן’ ביהודה ושומרון, שנערך לפני עשרים ושתיים שנה, נמשך שישה שבועות, ואז לא היה צורך להתמודד עם רשת מנהרות אדירת ממדים ועם צבא מאורגן, כפי שקם ברצועת עזה. גם בתום המבצע הרשמי עדיין נדרשה עבודה יום-יומית, הנמשכת עד היום, במאמץ למנוע מהמחבלים לשקם את תשתיות הטרור שנפגעו.

הנשק הסודי

כדי שהפעילות הצבאית והמדינית תצליח, אנו זקוקים להרבה תפילות וברכת שמיים. זה הזמן להכניס לזירת המערכה נשק ‘לא-קונוונציונלי’. עכשיו הזמן להניף את הסיסמה “תנו לילדים לנצח”. לילדי ישראל כוח מיוחד לסייע לעם ישראל דווקא בשעת צרה.

בימי גזירת המן, כאשר ריחפה סכנת כליה על עם ישראל, הפעיל מרדכי היהודי את ‘הנשק הסודי’ הזה. חז”ל מספרים שהוא כינס עשרים ושניים אלף ילדים ולמד איתם תורה. וכשהתקרבה שעת הגזירה, געו הילדים בבכייה לקב”ה, ובזכותה “עמד הקב”ה מכיסא דין וישב על כיסא רחמים”.

דוד המלך אומר בספר תהילים (ח,ג): “מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז… לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם”. בעזרת “פי עוללים ויונקים” – תורתם ותפילתם של ילדי ישראל – ניתן ‘עוז’ לעם ישראל, ובכוחו “להשבית אויב ומתנקם”. ‘אויב’ – הוא שונא גלוי, ואילו ‘מתנקם’ הוא אויב נסתר, שמסווה את כוונות הזדון שלו. את שתי הסכנות הללו משבית כוחם של הילדים.

את העוצמה הרוחנית המופלאה הזאת יש לרכז ביום הסגולה הבא לקראתנו – ל”ג בעומר. זה יום זכאי, שבו זכותם של רבי עקיבא ורבי שמעון בר-יוחאי מגינה על עם ישראל. זה יום שבו קל יותר להשיג ישועות ולהביא את התפילות לפני כיסא הכבוד.

על כן ביום הזה יש חשיבות עליונה להתכנסותם של ילדי ישראל, “הבל שאין בו חטא”, בתהלוכות ובכינוסים של ל”ג בעומר. אין זה אירוע ססגוני מהנה בעבור הילדים בלבד. זו עוצמה רוחנית, הנחוצה לכולנו בשעה זו דווקא.

חייבים מאמץ מיוחד

מי יכול לשער את גודל נחת הרוח שתהיה בעולמות העליונים לנוכח התכנסותם של מאות אלפי ילדים ביום הסגולה ל”ג בעומר, כשכולם כאחד מקבלים עליהם עול מלכות שמיים, מניחים כף יד על עיניהם ומרעידים את האוויר בקריאת ‘שמע ישראל’. מי מסוגל להעריך את התרומה הרוחנית הכבירה שיש לתפילתם ולזעקתם של תינוקות של בית רבן, המבקשים רחמים על עם ישראל.

השנה חייבים לעשות מאמץ מיוחד שכל הילדים ישתתפו בתהלוכות ובכינוסים של ל”ג בעומר, יתאחדו יחדיו באמירת פסוקי תורה, בתפילה ובמתן צדקה, ומובטחים אנו שזכותו של רבי שמעון בר-יוחאי תעמוד לנו לפטור את העולם כולו מן הדין ולהביא לכולנו ישועה והצלה, עד הישועה האמיתית על-ידי משיח צדקנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות