הגרי התנצל: המחבל חשף כיצד מתן נחטף ולא עדכנו את המשפחה

בסרטוני חקירות המחבלים שפורסמו אתמול סיפר אחד מהם: "ראיתי קיבוצניק שהתחבא בין העצים, הוא אמר שקוראים לו 'מתן'. לקחתי אותו, ואז הגיעו 15 אנשים שלקחו אותו ממני בכוח לרצועת עזה" • הגרי הודה שהמשפחה לא קיבלה את המידע - והתנצל אישית בפני הוריו: "טעות אנוש"
חרדים 10
ט"ז אייר התשפ"ד / 24.05.2024 12:02

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (שישי) הצהרה מיוחדת, לאחר חילוץ גופות החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז הי”ד.

איפה אתה? זו הסיבה שכולם רוצים לקבוע פגישה עם הבנק הזה

במהלך ההצהרה הגרי אמר כי אתמול פורסם סרטון מחקירת מחבלי חמאס, שבו נאמר שמו של החטוף מתן צנגאוקר בן ה-24 – לצד פרטים על חטיפתו – מבלי שהמשפחה עודכנה על כך מראש.

הגרי: “אתמול פורסמו סרטונים מתוך חקירה של מחבל. המידע שנמסר בחקירת המחבל על מתן צנגאוקר לא נאמר למשפחה. הבוקר התנצלתי בפני המשפחה באופן אישי. הטעות הזו קרתה בתום לב”.

מדובר באחד משני סרטונים של חקירות מחבלים שנחשפו תחילה ב’דיילי מייל’ הבריטי, ובהמשך הופצו במלואם לתקשורת הישראלית. בסרטון מתוודה המחבל עבדאללה ראדי בן ה-18 שהוא, אביו ובן דודו אנסו, רצחו וחטפו נשים וגברים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר – ואז סיפר על רגע החטיפה של מתן, שהוא ובת זוגו אילנה גריצ’בסקי נחטפו לרצועת עזה. אילנה  שוחררה בהמשך בעסקת חטופים.

בחקירה אמר המחבל, שקודם לכן סיפר כיצד אביו, הוא ובן דודו אנסו ורצחו אישה באכזריות: “כשיצאתי ראיתי קיבוצניק שהתחבא בין העצים, אז תפסתי אותו. זה קרה עם ההגעה של חסן ואבא שלי. חסן רצה לתקוף אותו בגלל שהוא תקף אותו מילולית. הוא נתן לו מכה בגב ואני עצרתי את חסן ואמרתי לו שהגבר הזה עליי. לקחתי את הקיבוצניק ואמרתי לו שאני צריך לחזור הביתה, הוא אמר ‘אוקיי’. הלכתי איתו ועם אחמד אבו חג’אג’, והתיישבנו, דיברנו קצת”.

החוקר שאל לשמו של ‘הקיבוצניק’, והמחבל ענה ‘מתן’.

“שאלתי אותו מאיפה הוא, והוא אמר שהוא מאופקים, שהוא תייר כאן. הוא נתן לנו קולה, נוטלה ומים – ויצאנו”, סיפר. “יצאנו אני, אחמד ומתן, כשיצאנו הגיעו שניים עם ג’יפ טויוטה. היה איזה 15 אנשים שם, הם רצו לקחת את מתן ממני בכוח, שאלתי ‘מאיפה הם’ והם ענו ‘מהעיר’. השאר אמרו שהם לא מוכנים להגיד עד שיזהו אותי. הם לקחו אותו ממני בכוח והכניסו אותו לג’יפ, ולקחו אותו משם לעזה”.

הגרי אמר: “באחת החקירות נאמר שמו של החטוף מתן צנגאוקר בן ה-24 אשר נחטף מניר עוז יחד עם בת זוגו אילנה, המידע שנאמר בחקירה לא הוצג למשפחתו של מתן טרם הפרסום בגלל טעות אנוש, אתמול תחקרנו את הטעות הזו לתוך הלילה והבוקר גם דיברתי עם עינב אימו של מתן ועם ירון אביו והתנצלתי באופן אישי בפניהם”.

דובר צה”ל הסביר: “הטעות הזו קרתה בתום לב. זו טעות שנולדה כתוצאה מכך שאנחנו נמצאים במערכה עולמית על מנת לא לאפשר לעולם לשכוח את מה שקרה ב-7 באוקטובר, ולצד הדבר הזה, החובה שלנו היא להקפיד ולוודא שהמשפחות הן הראשונות שיודעות שכל המידע שעולה באשר ליקיריהן מוצג להם קודם כל ורק לאחר מכן נמסר לתקשורת משם לציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות