צה”ל ושב”כ חילצו גופותיהם של 3 חטופים מצפון הרצועה

במבצע של צה"ל ושב"כ בשכונת ג'באליה חולצו 3 גופות החטופים • כוחות יהל"ם ירדו אל מנהרה ולאחר צעידה של כ-50 מטרים איתרו את הגופות • אוריון הרננדז וחנן יבלונקה הי"ד נחטפו מעיקול מפלסים, מישל ניסנבאום נחטף מאזור שדרות כשהיה בדרכו לאוגדת עזה, לחלץ את נכדתו משם
חיים טוויל
ט"ז אייר התשפ"ד / 24.05.2024 10:53

צה”ל ושב”כ הודיעו הבוקר (שישי) כי גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז הי”ד חולצו מרצועת עזה.

איפה אתה? זו הסיבה שכולם רוצים לקבוע פגישה עם הבנק הזה

הגופות חולצו הלילה והובאו ארצה במבצע משותף של צה״ל ושב״כ.

לפי הודעת צה”ל, השלושה נרצחו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לעזה.

על פי מידע מודיעני מהימן שנמצא ברשות צה”ל ושב”כ, עולה כי החטופים נרצחו במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר ונחטפו מעיקול מפלסים לעזה על ידי מחבלי החמאס.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ומשטרת ישראל, נציגי צה”ל הודיעו היום  למשפחותיהם על השבת הגופות.

המבצע התאפשר בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהגיע לידי כוחות הביטחון על הימצאותן של הגופות באזור ג’באליה.

חנן יבלונקה ואוריון הרננדז הי”ד נחטפו לאחר שבילו במסיבה ברעים.

מישל ניסנבאום הי”ד יצא מאזור שדרות כדי לחלץ את נכדתו מאוגדת עזה, ונחטף אף הוא.

המבצע התנהל בעקבות הערכת מצב שנערכה שלשום באוגדה 98 נערכה פעולה משותפת של חיל השריון, יחידת יהל”ם, יחידה 504 וכוחות מיוחדים של אמ”ן ושב”כ, בשכונת ג’באליה בצפון הרצועה – תוך הסתמכות על מידע מודיעיני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, בפיקוד הדרום בשיתוף פעולה עם השב״כ. בתחילת המבצע התנהלה לחימה במרחב.

כוחות של גדוד 75 מחטיבה 7 של השריון איתרו אתמול בשעות אחר הצהריים פיר מנהרה בחצר בית בג’באליה. בעקבותיהם הגיעו למקום כוחות של יחידת יהל”ם, שירדו אל המנהרה ולאחר צעידה של כ-50 מטרים בתוכה איתרו את 3 גופות החטופים בתוך חדר במנהרה וחילצו אותן.

מישל ניסנבאום הי”ד, בן 59  משדרות, אבא לשתי בנות וסבא לשישה נכדים, כשאת הקטן ביניהם לא זכה להכיר. מישל, החטוף היחיד מהעיר שדרות, נחטף כשיצא לחלץ את נכדתו בת ה-4 שהייתה יחד עם אביה הקצין בבסיס ברעים.

זמן לא רב אחרי שיצא לכיוון הבסיס אבד עימו הקשר. בסרטון שפרסם חמאס הציג מחבל את מסמכיו האישיים של ניסנבאום. בדצמבר קיבלה משפחתו הודעה שהוא נחטף בידי חמאס.

מישל, איש משפחה מסור, עלה לארץ בגיל 13 ומאז חי בעוטף עזה, הוא היה איש רב פעלים, אשר לצד עיסוקיו גם התנדב במד״א ובמשמר הגבול.

חנן יבלונקה הי”ד, בן  42 מתל אביב, אבא לירין בת ה-9 ואמילי בת ה-12. חנן נחטף מפסטיבל הנובה, אליו הגיע עם חברים. רכבו אותר בסמוך לקיבוץ מפלסים ובתוכו נמצא הנייד שלו.

משפחתו של חנן  קיבלה בתחילת חודש ינואר, לאחר כ-90 ימים שהוגדר נעדר, הודעה כי נחטף לעזה.

חנן היה אב מסור וחם, איש משפחה וחברים, היה חובב ספורט. חנן נחטף בזמן שהלך לעשות את הדבר האהוב עליו – ליהנות ממוזיקה, לרקוד ולחגוג.

אוריון הרננדס ראדו הי”ד, בן 30, תושב מקסיקו ואב לילדה קטנה, נחטף מפסטיבל הנובה, אליו הגיע יחד עם בת זוגו, שני לוק הי”ד – שגופתה הוחזרה לישראל במבצע צבאי בשבוע שעבר, וחברם קשת קסרוטי הי”ד, שנרצחו גם הם על ידי מחבלי חמאס.

לאחר החטיפה נשלח להוריו של אוריון מסר בערבית שבו נכתב: “אוריון נחטף לעזה, הוא בחיים והוא בסדר. אנחנו הולכים להשתמש בו לסחר ממניעים פוליטיים”.

אוריון, אהב ליהנות ממוזיקה ולרקוד, ועבד כמפיק מוזיקלי וביקר בפסטיבלי מוזיקה בכל העולם.

בהודעת דובר צה”ל נאמר: “צה”ל והשב”כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “יחד עם ישראל, רעייתי שרה ואני מרכינים ראש ביגון עמוק, ומחבקים את המשפחות האבלות בשעתן הקשה. יש לנו חובה לאומית ומוסרית לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את חטופינו – החיים והחללים – וכך אנו עושים.

“אני משבח את כוחות צה”ל וכוחות הביטחון שפעלו באומץ רב בלב שטח האויב, כדי להשיבם למשפחותיהם ולקבר ישראל”.

פורום ‘תקווה’, המאגד משפחות חטופים, פרסם הודעה בעקבות השבת הגופות: “משפחות פורום תקווה מבקשות להשתתף בצער משפחתם של חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום, ואוריון הרננדז עם השבתם של יקיריהם. אנו מבקשים להודות לצה”ל וכוחות הביטחון בשטח שמסכנים את חייהם למען השבת יקירנו. גם היום, אנחנו מבינים כי חטופים יחזרו לישראל רק על ידי כוח צבאי נמרץ שילחץ את החמאס.

“אלמלא הפעולה ברפיח מאות רוצחים היו משוחררים לרחובות מדינת ישראל והטבח שבוצע ב-7.10 היה משוחזר על ידיהם פעם אחר פעם. אחרי הסרטון שפורסם השבוע בו רואים עם מי יש לנו עסק. נוכחנו שוב בעוצמת השפלות של האויב העומד מולנו, ואת הרוע הזה צריך לרסק עד דק.

“מדינת ישראל צריכה להפסיק לדבר עם חמאס. את החמאס צריך להכות, את החמאס צריך לדחוק לפינה ואת החטופים ניתן להחזיר רק על ידי העמקת הפעולות ברצועת הטרור. אמרנו ונחזור שוב ונאמר, עסקאות עקרות ודיונים שאין בהם כלום לא ישיבו את החטופים. כניסה לרפיח, ג’בליה ושאר ערי וכפרי הטרור יחזירו לכאן את הילדים שלנו מהר יותר”.

מטה משפחות החטופים הגיב: “חזרתם העצובה של מישל, חנן ואוריון היא שברון לב נוסף ל-125 משפחות החטופים, שחולקות את הכאב, הצער והדאגה הבלתי נגמרת. חזרתם לקבורה, מהווה סגירת מעגל חשובה לבני המשפחה, ויש לפעול להשבתם של כל החללים לישראל.

“חילוץ גופותיהם הוא תזכורת אילמת אך נחרצת, שמדינת ישראל מחויבת להוציא כבר היום את צוותי המו”מ בדרישה ברורה להבאת עסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה במהרה: החיים לשיקום והנרצחים לקבורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות