מתוחכם: כך עקצו שמונה קופאיות ערביות את רמי לוי בחצי מיליון ש”ח

העובדות היו מעבירות את הקופה למצב 'שאילתה' בו היא משמיעה צליל סריקה, אך לא מתבצע חיוב בפועל - וכך היו גונבות מאות שקלים בכל קנייה • מדובר על כ-70 מקרים של גניבות, שהתפרסו במשך כמה חודשים
חרדים 10
ט"ו אייר התשפ"ד / 23.05.2024 20:13

יחידת התביעות במשטרת מחוז חוף הגישה לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום נגד שמונה קופאיות תושבות היישובים ג’סר א-זרקא ופורדיס שעבדו בסניף של רשת “רמי לוי” בזיכרון יעקב. הקופאיות הערביות מואשמות בגניבה בסכום של מעל חצי מיליון ש”ח.

לפי כתב האישום, מדובר על כ-70 מקרים של גניבות שהתפרסו במשך כמה חודשים בודדים. את המוצרים שגנבו הקופאיות הן נהגו לחלק לבני משפחה וחברים קרובים וגם שמרו כמויות גדולות לעצמן.

באתר ‘מאקו’ ציטטו קצין במשטרה שאמר: “אחת הקופאיות ישבה בקופה ודאגה שאנשים מטעמה יעבירו עגלות מלאות במזון שהמוצרים בהן היו שווים בין כמה מאות לאלפי שקלים. על כל עגלה כזו שילמו בין 20 ל-30 שקל בלבד”.

השיטה עבדה כך: חברת הקבוצה, אשר שימשה באותה עת כקופאית, העבירה את הקופה הרושמת למצב ‘שאילתה’, כך שיישמע צליל עם סריקת מוצר בקורא הברקוד, אך כלל לא מתבצע חיוב – ויתר חברי הקבוצה היו מעבירים עגלות מלאות מוצרים, ומשלמים רק על חלק מאוד קטן מהמוצרים.

רק אחרי שהאחראים שמו לב שיש פערים משמעותיים בין ההוצאות להכנסות בסניף זה, בדקו במצלמות האבטחה וגילו את השיטה המתוחכמת.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות