“הפנים מדממות”: המגישה הערבייה הביכה את בכיר חמאס בשידור חי

מהלך ראיון עם חוסאם בדראן, מבכירי חמאס בחו"ל, המגישה של רשת 'א-ערבייה' הסעודית שאלה אותו מה תגובת חמאס על 'סרטון התצפיתניות' • על אף התיעוד, הוא ענה: "לא רואים איומים ולא רואים מכות" • המגישה קטעה אותו: "לא. יש מראות של חיילות עם דם על הפנים שלהן אדון חוסאם.."
חרדים 10
ט"ז אייר התשפ"ד / 24.05.2024 10:49

המגישה של רשת ‘א-ערבייה’ הסעודית, ראשה נביל, הביכה הלילה (ליל שישי) את ארגון הטרור חמאס על רקע ‘סרטון התצפיתניות’.

איפה אתה? זו הסיבה שכולם רוצים לקבוע פגישה עם הבנק הזה

לפי דיווח ב’ישראל היום’, במהלך ראיון עם אחד מבכירי חמאס בחו”ל, חוסאם בדראן, המגישה שאלה מה התגובה של חמאס לגבי הדם המופיע על פני החיילות הישראליות. היא גם הזכירה לו באותה הזדמנות, שהיה שיח אלים בין המחבלים לחטופות.

כך, למשל, אחד מהם אמר להם לשתוק ואחר איים כי ידרוך עליהן את הנשק.

בדראן השיב כי היה מדובר בבסיס צבאי ולא במתקן אזרחי. הוא ניסה להצדיק את המחבלים בכך שהחזקת החיילות בשבי התרחשה ב”נסיבות צבאיות”, אף על פי שחמאס רצח גם מאות אזרחים. הוא אף טען שלכאורה “לא רואים איומים ולא רואים מכות” בתיעוד.

בשלב זה, המגישה קטעה אותו בשידור חי: “לא. יש מראות של חיילות עם דם על הפנים שלהן אדון חוסאם.. ויש שיח אלים איתן שמתועד בצילום ובקול”.

המגישה המשיכה להקשות על דובר חמאס: “סלאח עארורי (-הבכיר שחוסל בינואר) אמר בראיון לפני שמת, כי מה שקרה לא היה מטעם אנשי חמאס, אלא שהעבירות התרחשו אחרי הכאוס שנוצר. האם חמאס יכול לומר אחרי התיעוד שהיו עבירות שהתרחשו ב-7 באוקטובר?”

בדראן השיב, בלי בושה, כי מתקפת 7 באוקטובר התרחשה “מחוץ לקווי גבולות רצועת עזה. בארץ הכבושה שלנו מ-1948. ובהמשך לכך, לגבי מה שקרה מבחינת הפרטים והלגיטימיות של המתקפה, אין לנו מספיק מידע כרגע”.

המגישה נביל זכורה מתחילת המלחמה כאשר הביכה גם את בכיר חמאס ח’אלד משעל, ואמרה לו שבעולם הערבי כבר משווים בין ארגון הטרור לדאעש, על רקע הזוועות שביצעו מחבליו.

בתגובה לראיון אמר דובר צה”ל בערבית אביחי אדרעי: “כאשר אחד מאנשי חמאס-דאעש חוסאם בדראן שיושב בבתי מלון בחו”ל מתמודד עם האמת – המראות האלה אינן אלא עדות ברורה לאכזריות של חמאס-דאעש. אלה מראות של חטיפת צעירות שגם אם היו חיילות – היו נתונות לאיומים ולהפחדות ולהטרדות בצורה המכוערות ביותר”.

ב’ישראל היום’ צוין, כי ברשתות ‘אל-ערביה’ ו’סקיי ניוז’ בערבית סיקרו בזעזוע יחסי את הסרטון של החטופות, אולם כלי תקשורת ערביים רבים דווקא הציפו את הקו של חמאס. כך, למשל, רשת אל-ג’זירה הקטארית הדהדה את המסר של חמאס שהחטופות קיבלו “יחס הגון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות