לפיד סירב לחתום על הצעת חוק להנצחת 7 באוקטובר – וזו הסיבה

לפי הצעת החוק שהגיש ח"כ יצחק קרויזר מ'עוצמה', תוקם רשות זיכרון שתפעל להנצחת נרצחי טבח ה-7 באוקטובר, הקהילות שנחרבו וגבורת אזרחים ואנשי כוחות הביטחון - אבל ביש עתיד מעדיפים פילוג: "כל שיתוף פעולה עם עוצמה יהודית מעמיק את הלגיטימציה למפלגה קיצונית ומסוכנת"
חרדים 10
ט"ז אייר התשפ"ד / 24.05.2024 10:28

סיעת יש עתיד סירבה לחתום על הצעת חוק של יו”ר סיעת עוצמה יהודית, ח”כ יצחק קרויזר, להקמת רשות זיכרון לאירועי 7 באוקטובר.

איפה אתה? זו הסיבה שכולם רוצים לקבוע פגישה עם הבנק הזה

לפי דווח של דקלה אהרן שפרן הבוקר (שישי) ברשת ב’, מדובר בהצעת חוק שעליה חתמו כל סיעות הקואליציה וכן חלק מסיעות האופוזיציה – ישראל ביתנו, הימין הממלכתי ומפלגת העבודה.

יש עתיד והמפלגות הערביות הן הסיעות היחידות שלא חתומות על הצעת החוק.

ביש עתיד אמרו ל’כאן חדשות’ כי לא יצטרפו לאף יוזמה של חברי עוצמה יהודית, שהיא “מפלגה קיצונית, חשוכה ומסוכנת” וכי “כל שיתוף פעולה איתם רק יעמיק את הלגיטימציה שהמפלגה קיבלה לראשונה מנתניהו ואפשרה לה להחריב את המדינה. יש עתיד הגישה הצעת חוק דומה ותמשיך לעבוד עבור שורדי הטבח, משפחותיהם וזיכרון הנרצחים”.

לפי הצעת החוק שהגיש ח”כ קרויזר, תוקם רשות זיכרון בחבל תקומה, והיא תפעל להנצחת הנרצחים בטבח 7 באוקטובר, הקהילות שנחרבו וגבורתם של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון.

לפי נוסח הצעת החוק, הרשות תפעל גם להנצחת המחויבות של מדינת ישראל להשבת כל החטופים, והיא תהיה מוסמכת להקים ולנהל מפעלי זיכרון לאיסוף ולפרסום עדויות על אירועי הטבח.

עוד נכתב בהצעת החוק כי תקציב הרשות ייקבע תחת תקציב משרד התרבות והספורט.

בנוסף, מוצע בה לאמץ את החלטת הממשלה מחודש מארס האחרון שלפיה כ”ד בתשרי יהיה יום זיכרון לאומי לציון אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. יום הזיכרון יצוין, בין היתר, על ידי טקס אזכרה ממלכתי שיקיים משרד ראש הממשלה, הורדת הדגלים לחצי התורן בבניינים ציבוריים ובמחנות צה”ל וכן לימוד על אירועי הטרור ועל חשיבות מצוות פדיון שבויים בבתי הספר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות