הח”כים מבל”ד הושעו מהכנסת ל-4 חודשים • ליברמן: בדיחה

אחרי שעות של דיונים: ועדת האתיקה קבעה כי זועבי וגטאס יושעו מהמליאה ומהוועדות בשל פגישתם עם משפחות מחבלים • זחאלקה יורחק רק לחודשיים משום שזו העבירה המשמעתית הראשונה שלו • ליברמן: "ההחלטה רק מעניקה להם פופולריות"
יוני גרין
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 20:58

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה הערב (שני) להשעות מדיוני מליאת הכנסת והוועדות את חברי הכנסת חנין זועבי ובאסל גטאס מסיעת בל”ד לארבעה חודשים, ואת חבר הכנסת ג’מאל זחאלקה מהסיעה – לחודשיים ממליאת הכנסת.

שלושת חברי הכנסת נענשו בעקבות מפגש שקיימו בשבוע שעבר עם קרובי משפחה של מחבלים שרצחו יהודים בגל הטרור האחרון.

החלטת הוועדה באה לאחר שעות של דיונים ב-450 קובלנות שהוגשו נגד השלושה, בין היתר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

במסגרת ההשעיה, השלושה יוכלו אמנם להצביע במליאה, אך לא להשתתף בדיונים בה ובוועדות.

העונש לח”כ זחאלקה הוא מופחת מאחר שזו העבירה המשמעותית הראשונה שלו בקדנציה הנוכחית, בעוד זועבי וגטאס כבר היו מעורבים באירועים אחרים. לפי הנוהל, הוועדה אינה מטילה עונש קשה על ח”כ כשזו העבירה הראשונה שלו בקדנציה.\

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב על החלטת ועדת האתיקה:”העונש שהוטל על חברי הכנסת זועבי, גטאס וזחאלקה הוא בגדר בדיחה. במקום להשית עליהם את העונש המקסימלי, הרחקה מדיוני הכנסת לחצי שנה ושלילת שכר, ובכך להרתיע באמת, הפכה ועדת האתיקה את המקרה לפארודיה וקבעה עונש לא רציני שרק מפגין אזלת יד ורפיסות״.

לדברי ליברמן, ״ההחלטה הזו רק מעניקה פופולריות לחברי הכנסת הללו בקרב הציבור שלהם ולא פוגעת בהם בשום דבר מהותי״.

מוקדם יותר הערב, בדיון על הצעות אימון, אמר ראש המממשלה נתניהו :”שמעתי את ההתקפות עלי בכמה ישיבות סיעה היום, אני מבקש להבהיר: אנחנו בעד השילוב של אזרחי ישראל הערבים בחברה, בכלכלה ובמדינה.

“אנחנו משקיעים בזה מאמצים ומשאבים רבים. ‘אבל באותה עת ודווקא מתוך הראייה הזו, איננו מוכנים לקבל מצב שבו ח”כים יתמכו במשפחות של רוצחי אזרחים ישראלים. יש גבול. יש דבר שנקרא כבוד לאומי.

”אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג’ון הג’יהאדיסט או חברי הקונגרס האמריקני היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה. הם לא היו מוכנים לקבל את זה ואנחנו לא נקבל את זה. אנחנו נפעל נגד זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות