ה”עונש” לשגרירי המדינות שהכירו ב’פלסטין’: נזיפה וצפייה בסרטון

במשרד החוץ נערכה שיחת נזיפה לשגרירים בראשות מנכ"ל המשרד קובי בליטשטיין • בשיחה הודגש לשגרירים שמדובר בצעד מעוות שהוביל לכך שחמאס בירך על המהלך • • הם התבקשו לצפות בסרטון הקשה של חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ד / 23.05.2024 17:57

בהנחיית שר החוץ ישראל כ״ץ: מנכ”ל משרד החוץ יעקב בליטשטיין קיים היום (חמישי) שיחת נזיפה עם שגרירי אירלנד, ספרד ונורווגיה – בעקבות ההכרה של ממשלותיהן במדינה פלסטינית.

שגרירי המדינות שהשתתפו בשיחה היו פר אגיל סלואג מנורווגיה, סוניה מק גינס מאירלנד ואנה סלומון מספרד.

בתחילת השיחה הקרין המנכ״ל בפני שלושת השגרירים את ‘סרטון התצפיתניות’. לפני הצגת הסרטון, אמר להם: “נראה לכם וידיאו של מה שחמאס עשה”.

שגרירת ספרד אנה סלמון פרז אמרה לעיתונאים ביציאה מהפגישה במשרד החוץ: “הסרטון היה מזעזע, בלתי נתפס. ספרד היא חברה של ישראל”.

המנכ״ל נזף בשגרירים על “ההחלטה המעוותת”, כלשונו,  של ממשלותיהם להכיר במדינה פלסטינית והציג בפני השגרירים את ברכת חמאס על החלטת ממשלותיהם – המלמדת, למי שהיה עוד ספק, עד כמה ההכרה במדינה פלסטינית היא פרס לטרור.

המנכ״ל הדגיש, כי ההכרה של ממשלותיהם לא מקדמת שלום והיא מעניקה רוח גבית לחמאס ומקשה עוד יותר על קידום עסקה לשחרור חטופים.

המנכ״ל הבהיר כי יהיו השלכות חמורות נוספות ליחסים עם מדינותיהם בעקבות ההחלטה שקיבלו. “אנו נחושים להשיג את מטרותינו: השבת החטופים, מיטוט החמאס והשבת הבטחון לאזרחינו. אין מטרות צודקות מאלו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות