סמוטריץ’ נטש את הקבינט: צה”ל מתנהג ביהירות ובהפקרות

שר האוצר נטש את דיוני הקבינט הביטחוני ותקף את צמרת מערכת הביטחון: "במקום לדון בהשמדת חמאס ובהחזרת החטופים - הם מעלים דרישות כספיות ובאים בטענות למשרד שלי מבלי שנציגיו הוזמנו. חבל לי על הזמן" • "צה"ל מתעקש לא להפיק לקחים. לא אהיה שותף לקונספציה הבאה"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשפ"ד / 23.05.2024 23:23

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ נטש הערב (חמישי) את הקבינט המדיני-ביטחוני – והאשים כי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי מסרבים להקים את הוועדה הציבורית לבחינת תקציב הביטחון.

בקבינט העלו שרים את נושא התקציב למערכת הביטחון, שסמוטריץ’ מסרב להעביר עד שתוקם ועדה ציבורית, שתבחן את תקציב והרכישות של צה”ל.

לטענת סמוטריץ’, שרים בקבינט ניסו לעקוף אותו והעלו את הנושא לדיון.

שר הביטחון יואב גלנט האשים את סמוטריץ’ בקבינט ב”סחיטה באיומים על חשבון ביטחון ישראל”, אליו הצטרף השר אבי דיכטר שהבהיר כי לא פועלים כך בשעת מלחמה.

סמוטריץ’, בתגובה, נטש את הדיון ואמר: “הקבינט החל ובמקום לדון בהשמדת חמאס והחזרת החטופים, החזרת הביטחון לתושבי הצפון ומיטוט הרש”פ שעומדת מאחורי המאבק המשפטי והמדיני נגד ישראל באו”ם ובהאג, משרד הביטחון התחיל להעלות את הדרישות הכספיות שלו ולבוא בטענות למשרד האוצר”.

סמוטריץ’ הסביר: “היות וגורמי המקצוע של משרד האוצר לא הוזמנו לדיון והיות והיה זה ניסיון לעקוף בצורה צינית את הדיון בוועדה לבחינת תקציב הביטחון, הודעתי שניתן לדון בזה שבוע הבא עם גורמי המקצוע, עד אז חבל לי על הזמן”.

הוא הוסיף: “הפיקוד הבכיר בצה”ל מתעקש לא להפיק לקחים מההיערכות הלקויה לפני ה-7 באוקטובר. מערכת הביטחון מתעקשת להמשיך להתנהג ביהירות ובהפקרות כלפי כל מי שמעז לאתגר את החשיבה שלה. אני לא אהיה שותף לבניית הקונספציה הבאה”.

מזה תקופה ארוכה שבמשרד הביטחון מסרבים להקמת ועדה משותפת עם האוצר ומשרד ראש הממשלה לבחינת תקציב הביטחון, שבשל המלחמה צפוי לגדול בשערות מליארדים.

סמוטריץ’ מתנה העברת תקציבים למערכת הביטחון, פרט לצורכי המלחמה השוטפים והמידיים, בהקמת ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון.

בדיוני התקציב לפני כמה חודשים סוכם להקים את הוועדה – וכלל המעורבים, בהם הרמטכ”ל ושר הביטחון, הביעו את הסכמתם.

בשבועות האחרונים משרד הביטחון חזר בו כאמור מההסכמה להקים את הוועדה שצפויה לדון ולעקוב לאן יופנו כספי הביטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות