נתניהו: באמ”ן טענו שחמאס לא רוצה לתקוף את ישראל

דוחה בתוקף טענות לפיהן קיבל מספר פעמים התרעות מאמ"ן על מתקפה מתוכננת • "לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין" • "להערכה זו, שהחמאס אינו מעוניין בהסלמה היו שותפים בעקביות כל גופי הביטחון - שטענו שהוא מורתע"
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשפ"ד / 23.05.2024 16:49

ראש בראש מול צה”ל: לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה אחר הצהריים (חמישי) למכתב שפרסם צה”ל ממנו עולה כי אמ”ן העביר לנתניהו מספר התרעות על כך שהאויב מזהה פגיעה בלכידות במדינת ישראל.

איפה אתה? זו הסיבה שכולם רוצים לקבוע פגישה עם הבנק הזה

“הטענה שראש הממשלה קיבל כביכול מחטיבת המחקר באמ”ן התרעות על התקפה אפשרית מעזה היא הפוכה מן האמת”, נכתב בהודעה מטעם לשכת נתניהו. “לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי על כוונות של חמאס לתקוף את ישראל מעזה, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין”.

בהודעה נכתב, כי במכתב שהועבר לנתניהו נאמר כי חמאס לא רוצה לתקוף בישראל. “שתי ההתייחסויות הבודדות לחמאס בארבעת המסמכים מציינות שהחמאס לא רוצה לתקוף את ישראל מעזה ופניו להסדרה. בהתייחסות הראשונה מה-19.03.23 נכתב שאסטרטגית חמאס היא ‘הותרת רצועת עזה במדרון אחורי’ ומיקוד המאבק בישראל בזירות אחרות.

“בהתייחסות השנייה ב-31.05.23 אף הומלץ שעל ישראל להצטרף ל’טרנד הדה-אסקלציה האיזורי’ ו’לקחת צעד קדימה בהסדרה מול הרצועה והריבון החמאסי’.

“להערכה זו במסמכים שהחמאס אינו מעוניין בהסלמה ומעוניין בהסדרה עם ישראל היו שותפים בעקביות כל גופי הביטחון, שאף טענו שהחמאס מורתע”, כתבו בלשכת נתניהו.

“באשר לטענה המועלית במסמכים על ההשפעה השלילית של היעדר הלכידות בישראל על אויבינו – הרי ראש הממשלה בעצמו התריע על כך פעמים רבות בהקשר לתופעת הסרבנות.

“לדוגמא ב-17.7.23 התריע ראש הממשלה כי ויכוח פנימי זה ‘מכרסם בהרתעה מול אויבינו שיכולים בקלות להתפתות למעשי תוקפנות נגדנו’.

“עם זאת ראש הממשלה צדק כשהזהיר את אויבינו שביום מבחן ‘הויכוח הפנימי לא יפגע בנחישות ובעוצמה שלנו לפגוע בהם בכל עת שנדרש לכך’ (02.04.23). כך היה וכך יהיה”.

מוקדם יותר היום פורסם כי נתניהו קיבל בין החודשים מרץ ליולי 2023, ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין הנוגעים לתפיסת הפגיעה בלכידות במדינת ישראל בקרב אויבי ישראל, והשפעתה על ישראל ועל צה”ל בפרט.

המענה נמסר לעורך הדין אלעד מן ולעמותת ‘הצלחה’, שביקשו לקבל מידע על המידע שנפרס בפני נתניהו בכל הקשור לאיומים על ישראל ולפגיעה בלכידות בעקבות ההפגנות נגד קידום הרפורמה המשפטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות