‘המועצת’ קיבלה התחייבות נתניהו: חוק הגיוס נדחה לשבוע הבא

"הואיל ובשל טעמים טכניים": מכתב עליו חתומים כל ראשי הקואליציה ששוגר לשר הבריאות יעקב ליצמן, הוביל את חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י להסכים לתאריך יעד חדש לאישור התיקון לחוק הגיוס • האדמו"רים קיבלו גם התחייבות מפורשת ממזכיר הממשלה, שנשלח על ידי נתניהו
אריה ריבקינד
ג' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 18:33

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסו בבית הוועד הפועל בירושלים, קיבלו הערב (ראשון) את עמדת שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן השר מאיר פרוש כי בשל לוח זמנים צפוף, ניתן לסמוך על התחייבותם של ראש הממשלה וראשי סיעות הקואליציה, כי חוק הגיוס יתוקן עד ליום רביעי בשבוע הבא.

ההתחייבות ניתנה לשר הבריאות בכתב, וחתומים עליה ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון, שר החינוך נפתלי בנט והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, ולפיה ראשי סיעות הקואליציה מתחייבים כי יתמכו בחוק הגיוס המתוקן.

במכתב נאמר: “הואיל ובשל טעמים טכניים, לא יעלה בידי הקואליציה להעביר את התיקון לחוק שירות הביטחון בעניין דחיית שירותם של תלמידי הישיבות, עד למועד אישור חוק התקציב לשנים 2015-2016, כפי שנקבע במסגרת ההסכמים הקואליציונים, אנו, ראשי סיעות הקואליציה בממשלה החתומים מטה, מתחייבים בזאת כי התיקון לחוק יאושר בכנסת עד ליום 25,11,2015”.

מכתב לליצמן

במהלך ישיבת מועצת גדולי התורה, קיבלו האדמו”רים גם התחייבות מפורשת ממזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, שנשלח על ידי ראש הממשלה להציג את הבטחתו של נתניהו, להעביר את החוק החדש והמתוקן.

 ‘המועצת’ התכנסה, בין היתר, לאחר שביום חמישי שיגר מזכיר המועצה, הרב מרדכי שטרן, את עמדתם של האדמו”רים, לפיה על הנציגים החרדים לדרוש כי “הסכמים חייבים לכבד וכי עליכם לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי שלוש קריאות לפני אישור תקציב המדינה”.

בצהרים אישרה הממשלה את תיקון חוק הגיוס, כפי שהתחייב הליכוד בהסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות.

לפני ההצבעה בממשלה, התקיים דיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, והתיקון עבר פה אחד.

לאחר מכן התקיימה ההצבעה בישיבת הממשלה וגם שם אושר התיקון לחוק.

מחר יעלה התיקון להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת.

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בירך על ההסכמה שהושגה בין ראשי סיעות הקואליציה, לפיה חוק הגיוס יאושר בכנסת עד ליום 25/11/15.

אדלשטיין היה זה שהתנגד לבקשה לקיים הצבעות בקריאה שניה ושלישית על החוק, בטרם יעבור תקציב המדינה.

״אין זה ראוי שחוק כזה יקודם בשלוש קריאות בתוך שבוע אחד״, אמר אדלשטיין. ״הכנסת צריכה לכבד את עצמה ולקיים דיונים רציניים ועמוקים בחוק ולא לשמש כמעין חותמת גומי״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות