‘החינוך החילוני מקבל תקציב מלא, החרדי רק פירורים. לתקן את העוול’

ח"כ הרב ישראל אייכלר במליאת הכנסת: "ילד בתלמוד תורה מקבל בפועל אולי עשרים אחוז מילד חילוני. זה הזמן להגדיל את תקציב החינוך החרדי כמו שמופיע בהסכם הקואליציוני"
אריה ריבקינד
י' סיון התש"פ / 01.06.2020 23:38

ח”כ הרב ישראל אייכלר נאם הערב (שני) במליאת הכנסת על החינוך החרדי ודרש כי יתוקצב כמו החינוך החילוני.

אייכלר אמר: “אנו עומדים כעת אחרי שנה וחצי ויותר של מערכות בחירות, שגרמו לשיתוק הממשלה והתקציבים. עכשיו אנחנו צריכים להביט קדימה, ולשאול את עצמנו, מה המטרות שלנו קדימה? על מטרה אחת אני רוצה לדבר היום והיא החינוך.

“מדינת ישראל התפתחה באופן כזה שלכל אחד יש זכויות להתנהג איך שהוא רוצה, ולהיות שייך לאן שהוא רוצה. בדבר אחד נשארנו מקובעים כמו בימי מפלגת מפא”י. שם כולם היו צריכים להיות אותו דבר. החינוך הממלכתי מקבל תקציב מלא, החרדי מקבל רק פירורים תקציביים, הציונות הדתית איפשהו באמצע. ומה שהכי כואב, שיש אלפי ילדים שלא נמצאים ברשתות החינוך הגדולות של מעין החינוך והחינוך העצמאי – והם מקבלים תקצוב דליל, המצטמק משנה לשנה”.

הח”כ מיהדות התורה סיפר: “שר החינוך לשעבר ידלין, שהיה איש מפא”י, אמר לי שכאשר באו לדבר איתו על תלמודי תורה על טהרת הקודש, הוא אמר: ‘למה לא, איזו שאלה? הרי ככה התחנכנו במשך מאות שנים ולא היו ילדים יותר מחונכים מאיתנו’. לכן הורה לתקצב את תלמודי התורה.

“בשנים האחרונות מקצצים כל הזמן בתקציב החלקי של תלמודי התורה. למשל, מוסדות המקבלים 75 אחוז, ומוסדות הפטור 55 אחוז. אנשי משרד החינוך, הקפיאו את התקציב הבסיסי שהתלמיד מקבל בחינוך הממלכתי, וממנו גזרו את האחוזים לציבור החרדי. אחר כך הוסיפו עוד סלי תקצוב שונים במיליארדים, שבהם הילד החרדי בכלל לא לוקח חלק. כך יצא שילד בתלמוד תורה מקבל בפועל אולי עשרים אחוז מילד חילוני”.

הוא הדגיש: “התוצאה היא שמורה בתלמוד תורה חרדי מקבל כחמישים אחוז שכר ממה שמקבל מורה בחינוך הממלכתי וברשתות החינוך, ושכר הלימוד במוסד החרדי גבוה מאוד. ההורים צריכים לשלם סכומים גבוהים מאוד ומתקשים לעמוד בהם.

“בעיה נוספת שנגרמת מחוסר תקציב היא מחסור בכיתות. רק בירושלים חסר כאלף חמש מאות כיתות ורובם בציבור החרדי”.

ח”כ הרב אייכלר סיים בדרישה לממש ההסכם הקואליציוני: “הקואליציה חתמה מול יהדות התורה על הסכם קואליציוני שמורה על ‘מתן תקציב הולם לכלל צרכי החינוך על כל גווניו’. זה הזמן לתקן את העוול ההיסטורי ולהשוות את תקציב החינוך החרדי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    v871.com/news-FF702.php
    01/10/2020 04:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מגיפת כתר הקורונה באה כדי שנתעורר ונינצל מגזרות קשות פי כמה בתנאי שנצעק לאלוקים ונבקש משיח

  2. תקציב החינוך החרדי
    05/10/2020 15:20
    פופאי
  3. תרומתו של התלמיד החרדי שלילית, זאת אומרת שהוא גורם נזק למדינה המממנת אותו מכספי מיסים חילוניים ונמצא בעמדת שילוב כל חייו. לפיכך תקציב החינוך החרדי מופרז בהתייחס לתרומתו לחברה הישראלית.