מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך למקורביו: לא עוזב, אמתין למכרז

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי, כינס את ה'צוות המוביל' של האגף כדי "להבהיר דברים לאור השמועות" • הצהיר: "לא עוזב כרגע, נראה מה יהיה בהמשך. השר לא נגדי" • אחרי שאיבד תמיכת החרדים, מקורביו מפעילים לחצים על בכירים בש"ס, כדי שאלה ייצאו להגנתו - בינתיים ללא הצלחה
יוני גרין
ג' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 21:38

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, כינס היום (ראשון) במשרדי המחוז ברחוב כנפי נשרים בירושלים את בכירי עובדי האגף כדי לעדכן במתרחש לאחר פסיקת  בית הדין האזורי.

“אני רוצה להבהיר דברים לאור השמועות”, אמר שמעוני לכ-20 עובדי המחוז אותם מינה בשעתו כ’צוות המוביל’.

ביום שני שעבר אישרה נשיאת בית הדין האזורי בירושלים, השופטת דיתה פרוז’ינין, את המכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך, ולפיו גם חרדים יוכלו להתמודד על התפקיד.

במקביל התקיימה ישיבה של ‘איגוד הסמינרים’ עם ועדות הרבנים לענייני חינוך שעל ידי מועצות גדולי התורה וחברי הכנסת של יהדות התורה, בה הוחלט להכריז מלחמה כנגד מנהל המחוז החרדי ולדרוש מנהל אחר.

שמעוני, הנמצא על תקן מנהל מחוז ירושלים זה שנים, ועל תקן מ”מ מנהל המחוז החרדי, אמר לבכירי המחוז: “אני לא עוזב כרגע. אמתין למכרז ונראה מה יהיה בהמשך”.

הוא הוסיף ואמר, כי בניגוד לדיווחים, אין זה נכון ששר החינוך נפתלי בנט נגדו.

יחד עם זאת, מקורביו אומרים כי “הוא מיואש”.

גורמים באגף מספרים, כי אחרי שהבין כי כלתה אליו הרעה מכיוון סגן השר, ח”כ מאיר פרוש, כמו גם מצד הח”כים של יהדות התורה ואיגוד הסמינרים, מקורביו מפעילים לחצים על בכירים בש”ס, כדי שאלה ייצאו להגנתו, אולם בינתיים ללא הצלחה.

החלטת בית בית הדין האזורי ניתנה לאחר שהוגשה עתירה על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד משרד החינוך ונציבות שירות המדינה, בבקשה כי יורה על ביטול המכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך ועל פרסום מכרז אחר תחתיו. זאת, בשל תנאי הסף אשר נקבעו במכרז זה, ואשר לטענת התנועה לאיכות השלטון נמוכים מן המקובל במכרזים מסוג זה.

לטענת התנועה, המכרז לא כלל דרישה להשכלה פדגוגית, להשכלה אקדמית של תואר שני ודרישה לניסיון בניהול מערכת חינוכית – דרישות סף במכרזים מקבילים שמנהל משרד החינוך לתפקידי ניהול ופיקוח בכירים בדרגה זו.

בית הדין האזורי לעבודה, כאמור, אישר את תנאי המכרז, תוך שהשופטים קובעים שיש לאפשר למועמדים חרדים להתמודד לתפקיד מנהל המחוז: “שוכנענו כי תנאי הסף שנקבעו במכרז סבירים בשים לב לדרישות התפקיד, ומתוך כוונה לאפשר גם למועמדים מתוך המגזר החרדי להגיש מועמדות למכרז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות