הממשלה קבעה: דרעי וכחלון יישמו את מע”מ אפס בתחבורה ציבורית

בעקבות התנגדות עזה למהלך מצד האוצר הוחלט על נוסח מרוכך המסמיך את שר האוצר משה כחלון ואת דרעי "ליישם את החלטת הממשלה" • השר אריה דרעי בירך: "אני שמח שההחלטה התקבלה. הבטחתי ואני מקיים"
נחמן גור
ג' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 14:33

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) את הצעת מע”מ אפס שהגיש השר לפיתוח הפירפריה הנגב והגליל אריה דרעי .

בעקבות התנגדות עזה למהלך מצד האוצר, הוחלט על נוסח מרוכך בו נאמר: “הממשלה מסמיכה את שר האוצר ואת השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, ליישם את החלטת הממשלה מס’ 413 מיום 5.8.2015, בדבר יישום ההסכם הקואליציוני עם מפלגת ש״ס לעניין מימון הפחתת מע״מ אפס לתחבורה ציבורית, מים וחשמל למיעוטי יכולת, באופן המיטבי ביותר עד לתאריך 1.1.16”.

השר דרעי בירך: “אני שמח שההחלטה התקבלה. הבטחתי ואני מקיים. הבטחתי מע”מ אפס על מוצרי יסוד והמוצרים הללו הם מוצרי יסוד בסיסיים ביותר.

“ההחלטה תטיב בעיקר עם האוכלוסיות החלשות ועם אלה שאנחנו חייבים לעזור להם. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון על התמיכה בהחלטה”.

יצוין כי  דרישתו המקורית של דרעי הייתה לעגן את מע”מ אפס בהליך מזורז של חקיקה, כדי להבטיח כי האוצר לא ינסה לשנות את הפטור.

ביום חמישי הודיע השר דרעי כי ״אם מע”מ אפס על שני מוצרי יסוד אלה לא יקויים – תתנגד ש״ס לתקציב המדינה״, אמר.

בישיבה במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אמר יו”ר ש,ס: ״הבטחתי מע”מ אפס על מוצרי יסוד וההבטחה תקויים. מע”מ אפס על מוצרי יסוד כמו תחבורה ציבורית ומים יסייעו לשכבות החלשות ויקלו על מאות אלפי משפחות בישראל. אנחנו דורשים שהסיכום עימנו עליו הוחלט עם הקמת הממשלה יקויים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ועדת קבורה למעמ אפס
    15/11/2015 15:33
    דרעי אפס
  1. מה שלא עובר בחוק התקציב שצריך אותך, לא יעבור לעולם, מספיק חבר כנסת בודד שעושה דין לעצמו, וזה לא יעבור.

    זה דרכם של וועדות, למשוך זמן ולמסמס את הבקשה.