פגישה עם נציג ‘התעוררות’ התסיסה את הוואטס-אפ של סיעת ש”ס בי-ם

בפוסט זועם שפורסם בקבוצת הווטס-אפ של סיעת ש"ס בעיריית ירושלים הופנו טענות קשות כנגד חברים בקבוצה העילה לסערה: מחזיק תיק הנוער החרדי אשר מישאלי נפגש עם איש 'התעוררות' לגיבוש מתווה לנוער חרדי נושר • כותב ההודעה: "לא התכוונתי אל מישאלי, אלא כלפי מי שלא הבין מה הבעיה בפגישה..."
אליעזר היון
כ"ו תמוז התשע"ה / 13.07.2015 01:08

חילוקי דעות חריפים בסיעת ש”ס בירושלים: עוזר של אחד מחבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש”ס פרסם אמש פוסט חריף בקבוצת הוואטס-אפ של חברי ועוזרי סיעת ש”ס בככר ספרא, בו מחה כנגד “דעות פסולות של חלק מכם הרחוקים מדעת תורה”.

 כנגד מי נכתב הפוסט הזועם?

ובכן, לא ממש ברור. על פניו נראה כי נשוא ההודעה הוא חבר המועצה אשר מישאלי, מחזיק תיק הנוער החרדי בעירייה, שבימים האחרונים נפגש עם  אלעד מלכה, מחזיק תיק הנוער הכללי מטעם תנועת התעוררות, במטרה לדון בגיבוש מתווה לטיפול בנוער הנושר החרדי.

הפגישה של משאלי עם חבר המועצה מהתעוררות, היתה לצנינים בעיני חלק מחברי התנועה הקדושה, הרואים ב’התעוררות’ – ‘סדין אדום’.

“איך הוא דן עם מלכה מהתעוררות על הנוער החרדי. זה בדיוק כמו שח”כ יעקב מרגי ייפגש עם שי פירון, כדי לדון אתו בחינוך ילדי מעיין החינוך התורני”, אומר לחרדים 10 אחד מבכירי התנועה, “לחבר המועצה מהתעוררות יש אמנם כיפה, אך אלו הכי גרועים בשבילנו. הטיפול שלהם בנוער נושר שונה בתכלית מהטיפול שלנו”.

כרחוק מזרח ומערב

בהודעה שפורסמה כותב העוזר את הדברים הבאים: “אני פורש מכם. אין לי חלק ונחלה בדעות הפסולות של חלק מכם, הרחוקים מדעת תורה כרחוק מזרח ממערב.

“אנשים שאינם מצליחים להבין ולהבחין בין תכלת לקלא אילן בין חינוך טהור וזך לבין חינוך לפריקת כל עול.

“צר לי אך השיח כאן ירד לרמה שאינה מתאימה לדרכה של התנועה הקדושה. נעשים דברים ללא כל היוועצות מוקדמת עם גדולי וחכמי התורה. מכניסים לסולת הנקיה אנשים פסולים ומזהמים מתוך כוונות זרות ולא טהורות.

“גדולי ישראל מאז ומעולם לא נתנו לאנשי דלא מעלי להתערב בתכני החינוך, גם לא בעד בצע כסף או הרייטינג ה’קדוש’, מעולם לא היו שיתופי פעולה וישיבות לקביעת תוכן.

“מה שהיה הוא תן לי את חלקי בתקציב ואפעל בו ברוח ישראל סבא – מה שלא קרה במקרה שלנו.

“מי יגלה עפר מעיניו של מרן זצ”ל שמסר נפשו על חינוך ילדי ישראל. מי יגלה את עיניהם ואזניהם של חכם שלום כהן שליט”א ושל רבי משה צדקא שליט”א אשר משתמשים בשמם פעם אחר פעם בלא שנועצו עמם כלל ובלא שקיבלו את דעתם דעת תורה.

“זיכרו לא כל דעת תורא היא דעת תורה…

“בתקווה שהדברים שיצאו מהלב יכנסו אל הלב ומלאה הארץ דעה”.

הפוסט לא כוון נגד מישאלי

• אשר מישאלי הדברים כוונו אליך?

משאלי: “ההודעה הזו אינה קשורה כלל אלי, אלא היא שיח פנימי בתוך קבוצה בעירייה, היא איננה שייכת כלל אלי”.

בהקשר לפגישה עם חבר המועצה מ’התעוררות’ – אמר מישאלי: “אני לא הזמנתי את מחזיק תיק הנוער מהתעוררות. מי שהזמין אותו היה יושב ראש המינהל של שמואל הנביא, והוא הזמין אותו לפגישה כי יש שם גם נוער נושר שאינו דתי, והיה רצון לשתף פעולה כדי להשיג תקציב משותף”.

גם כותב הפוסט מכחיש כי כתב את דבריו החריפים כנגד מישאלי: “יש לי קשרים טובים עם מישאלי ואנחנו חברים. היה לנו ויכוח אידאולוגי בהקשר לפגישה עם מחזיק תיק הנוער מ’התעוררות’, ובתוך הדיון אחד מהנוכחים בקבוצה תמה מה הבעיה בפגישה עם מלכה מ’התעוררות’ -וכנגדו כוונו הדברים החריפים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הולכים ומקצינים
    13/07/2015 09:44
    jhj
  1. איפה התקופה של שלומי אטיאס שידע לגשר על הפערים והיה נאהב עי כל סיעות המרכיבות את העירייה חילונים כדתיים שס ממשיכה בהקצנתה לעבר החרדים וממשיכה לייצג את הצד הקיצוני