ליברמן: “לא פוסל את בוז’י” • הליכוד: יביא ממשלת שמאל

שר החוץ הכריז כי אינו פוסל ישיבה בממשלה של הרצוג, אך אינו משתייך למחנה 'רק לא ביבי' • תקף התנהלות נתניהו בצוק איתן: "אמרתי אסור להגרר. אבל נגררנו" • הליכוד תוקף: "הצבעה לליברמן עלולה לנייד קולות מן הימין אל השמאל"
נחמן וייס
כ"א כסלו התשע"ה / 13.12.2014 18:17

יו”ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, תקף היום את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא פסל ממשלה בראשות יצחק הרצוג.

“אני לא פוסל לא את בוז’י ולא את ביבי”, אמר ליברמן באירוע שבתרבות בתל אביב. “אני לא פוסל אף אחד. אנחנו לא נמנים עם אותה קבוצה שאומרת: רק לא ביבי, בשום פנים ואופן לא”.

מנגד מתח ליברמן ביקורת על התנהלות נתניהו בצוק איתן: “אמרתי אסור להגרר. אבל נגררנו, לא יזמנו. אם נכפה עלינו ואין לנו ברירה, אמרתי תלכו עד הסוף, אל תהיו לפלפים”.

ליברמן התייחס לראשונה בפומבי לנסיונות להקמת ממשלה חלופית: “עד הרגע האחרון ניסו לשכנע אותנו מכאן ומכאן. לא הסכמתי לחרדים כי זו ממשלת סחיטה של 61 ח”כים. 61 זה 61 ראשי ממשלה. זה טלאי על טלאי. הביאו את מופז עם 27 ח”כים וזה לא עזר. זה רק פוגע בתדמית המערכת הפוליטית והיא לא תהיה מסוגלת להתמודד עם הנושאים”.

על האיחוד בין לבני להרצוג אמר: “כשאני מסתכל על האיחוד בין בוז’י וציפי, ואני באמת מברך, אני חושב שהיה שם גם פספוס. הם מדברים על רוטציה במקום על מהות. צריך להיות ענייניים. מעולם לא פסלנו איש, ישבתי עם בוז’י ועם ציפי בממשלה ואפילו הצטרפתי לממשלת אולמרט בניגוד לאינטרס האלקטורלי שלי, ישראל ביתנו ישבה עם החרדים, עם קדימה, עם הליכוד ועם שינוי. מה שחשוב זה מהות הנושאים ובמה מטפלים. יש לנו תנאים מהותיים וגם פרסמנו אותם, כמו הסדר אזורי כולל”.

כשנשאל לאיזה מחנה הוא משתייך, אחרי שלבני והרצוג הגדירו עצמם כ’מחנה הציוני’, אמר ליברמן: “אני שייך למחנה של השכל הישר, המחנה הלאומי האמיתי. אני לא בורח מבעיות ולא מטאטא מתחת לשטיח. צריך להיות אחראיים ורציניים, לא הכול סיסמאות. אבל לצערי אנחנו נסחבים שוב להדבקת תוויות. אין שמאל או ימין. יש אנשים רציניים שלא נגררים ויש כאלה שנגררים”.

ליברמן הדגיש כי לא יתאחד עם רשימה אחרת, וגם לא עם מפלגתו של משה כחלון.

על הסכסוך הישראלי פלסטיני אמר שר החוץ: “אנו בפרשת דרכים וכדאי לקבל הכרעות. צריך שהעניין יהיה בידינו. אנו רואים שהפלסטינים כל הזמן יוזמים באו”ם, במועצת הביטחון ובפרלמנטים באירופה. לא מספיק להיות דובי לא-לא. ההצעה שלנו הכי הגיונית והכי סבירה”, אמר בהתייחסו לתכנית השלום שפרסם לפני כשבועיים. “אנחנו חייבים לשאול את עצמנו למה עד היום נכשלנו בהשגת שלום עם הפלסטינים. הדיאגנוזה הייתה לא נכונה ובהתאם לכך התרופה לא נכונה, ולכן והבעיה לא נפתרה. הסכסוך שלנו לא עם הפלסטינים אלא עם העולם הפלסטיני. הכול חייב להיות חבילה אחת”.

בתגובה בליכוד תקפו את ליברמן: ״ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל את מבצע צוק איתן בתקיפות ובאחריות”, נמסר מהליכוד. “יחד עם שר הביטחון והרמטכ״ל, ולא נגרר להצעות שונות ומשונות. המבצע נוהל מתוך ראייה כוללת של שמירה על ביטחון המדינה ועל חיי האזרחים וחיילי צה״ל.

“דברי ליברמן לגבי נכונותו לשבת בממשלה בראשות הרצוג מוכיחים כי הצבעה לליברמן עלולה לנייד קולות מן הימין אל השמאל ולהביא להקמתה של ממשלת שמאל. ברור כי כל מי שרוצה ממשלה חזקה ורחבה בראשות נתניהו, המבוססת על גוש הימין והימין-מרכז, צריך להצביע הפעם לליכוד בראשות נתניהו״.

 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות