ח”כ אלי בן דהן פרש מהאיחוד הלאומי ויתמודד בבית היהודי

האיחוד הלאומי: "מאחלים בהצלחה. המנדט למימון הבחירות נשאר באיחוד הלאומי ולא עובר לבית היהודי" • השר נפתלי בנט: "הרב בן דהן גילה אומץ לב כשהביא את עצמו להכרעת הציבור"
כ' כסלו התשע"ה / 12.12.2014 11:47

סגן השר לשירותי דת, ח”כ הרב אלי בן דהן, הודיע הבוקר (שישי) כי הוא פורש מהאיחוד הלאומי וכי יתמודד בבחירות המוקדמות לרשימת הבית היהודי לכנסת ה- 20.

בשבועות האחרונים פעל סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, לאחד את השורות בציונות הדתית ולגשר על הפערים בין יו”ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט ויו”ר מפלגת האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל.

 סגן השר הרב אלי בן דהן: ” עולמי המוסרי מחייב אותי להמשיך באחדות בציונות הדתית ולאפשר למצביעי הבית היהודי לתת לי את המנדט להמשיך ולשרת את עם ישראל.

“אני מאמין שיש לנו הזדמנות היסטורית להמשיך באחדות בציונות הדתית אל מול מפלגות אחרות במחנה הלאומי שמתפרקות לנגד עינינו, הציבור במדינת ישראל צריך מפלגת ימין חזקה שמאמינה בעם ישראל, בארץ ישראל על פי תורת ישראל”.

באיחוד הלאומי הגיבו על החלטת הרב אלי בן דהן לפרוש מהמפלגה: “מאחלים לרב אלי הצלחה. אין ספק שהקשר האישי הקרוב שנוצר בינו לבין נפתלי בנט יעניק לו יתרון משמעותי בהתמודדות על פני המועמדים האחרים, ובכך יתאפשר לאדם ראוי להיות חלק מהרשימה לכנסת כפי שעשה זאת כאיש האיחוד הלאומי. נציין כי המנדט למימון הבחירות נשאר באיחוד הלאומי ולא עובר לבית היהודי”.

 יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט בירך: ״אני מברך על הצטרפותו של סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן לפריימריז בבית היהודי. בעבודתי לצידו גיליתי חבר בלב ובנפש שתורת ישראל ועם ישראל עומדים לנגד עיניו. בכהונתו במשרד הדתות הוא דחף בעוז מהפכות ששנים לרבים לא היה האומץ לקדם.

“הרב בן דהן גילה אומץ לב כשהביא את עצמו להכרעת הציבור וציבור הבוחרים ידע לגמול לו על כך. כל מי שרוצה להתמודד בבית היהודי כפי שכל חברי המפלגה מתמודדים מוזמן. זוהי האחדות האמיתית״.

 והמה מתגאה גן השר הרב בן דהן?  הנה ההשיגים שהוא מציג: פתיחת אזורי הרישום לנישואין והעברת החוק בכנסת, שינוי תקנות הבחירה לרבני עיר באופן שייצג את תושבי העיר נאמנה ויעניק ייצוגיות נשית, המהפכה בכשרות, הוצאה לפועל של רבני קהילות, מינוי רבנים בהתיישבות-העובדת לאחר 11 שנות הקפאה, שילוב טכנולוגיה בשירותי הדת: WAZE למקוואות, תעודות נישואין חכמות שלא ניתן לזייף, עמדות ניווט בבתי עלמין ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות