‘הכוורת’ של משה כחלון: אלה האנשים שעומדים מאחורי ‘כולנו’

שר התקשורת לשעבר הכריז סוף סוף באופן רשמי על התמודדות בבחירות הבאות בראשות מפלגת 'כולנו' • בין אנשיו - אבי גבאי, רמי לוי, אחיו קובי כחלון וישראל בכר
לילך ויסמן, גלובס
כ' כסלו התשע"ה / 12.12.2014 10:14

אבי גבאי

אחראי השטח של המפלגה החדשה. בעבר עבד באגף התקציבים באוצר, כיהן כמנכ”ל בזק במשך שש שנים, במקביל לכהונתו של כחלון כשר התקשורת. גבאי מייעץ לכחלון באופן שוטף וכיום פעיל בהתנדבות, ייתכן שישתבץ בהמשך ברשימה

קובי כחלון

סגן ראש עיריית ירושלים ואחיו של משה כחלון. היה קבלן עבודות חשמל עד שהתמנה לתפקידו בעירייה. מכהן גם כיו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. נחשב למקורב מאוד לראש העירייה ניר ברקת ולאחד האנשים החזקים בעירייה. עזב באחרונה את עבודתו בעירייה כדי להתגייס באופן טוטאלי לקמפיין של האח

נדב שיינברגר

יועצו הקרוב של כחלון, מלווה אותו מהפריימריז ב-2008. שיינברגר התחיל את דרכו המקצועית ככתב בערוץ 2 ובערוץ 10, ומונה ליועץ התקשורת של כחלון בגיל 31. עמד לצדו של כחלון במשרד התקשורת והרווחה, וגם בתקופה שבה היה מחוץ לחיים הפוליטיים

עדן בר טל

שימש מנכ”ל משרד התקשורת בעת כהונתו של כחלון כשר. שימש בעבר בתפקידים בכירים במגזר הפיננסי, בין היתר כמנכ”ל בית ההשקעות קוקרמן. הקשר הטוב שהתפתח בין השניים מאז הביא את בר טל, איש ליכוד, להישאר כל הזמן באזור

דיאנה מגנאג’י

מלווה את כחלון כמעט 15 שנה בנאמנות גדולה. נחשבת ליד ימינו ולאשת סודו. שימשה ראש המטה של כחלון כשהיה שר התקשורת

רמי לוי

איש עסקים בעל רשת “רמי לוי שיווק השקמה”. מכהן גם כחבר מועצת העיר ירושלים מטעם רשימתו של ניר ברקת. חבר קרוב של כחלון

ישראל בכר

היועץ האסטרטגי שנמצא תמיד מאחורי הקלעים של המהלכים המרכזיים. שימש בעבר כיועץ הסקרים של בנימין נתניהו במשך חמש שנים. לאחר שעזב את לשכתו, נבחר על ידי אריה דרעי לנהל את אסטרטגיית הקמפיין של ש”ס. בחודשים האחרונים עובד צמוד לכחלון

אודי פרידן

מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן, ישמש פרסומאי הקמפיין של “כולנו”. עבד בעבר בקמפיין פוליטי עם אהוד ברק בבחירות 1999

יונה יהב

ראש עיריית חיפה מאז 2003. ישמש ראש המטה של כחלון בחיפה

נדב שמש

ראש המטה האישי של כחלון. טייס לשעבר

הכוורת של כחלון

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עלילות משה כחלון
    16/12/2014 08:39
    משה ישי
  1. כאשר בוחנים מה הם טיב הקשרים בין משה כחלון לאיל ההון והאנרגיה יצחק תשובה, מתברר כי
    כאשר פרש משה כחלון מפעילות פוליטית לפני כשנתיים, היו אז לא מעט תמיהות ותהיות מה היתה הסיבה לכך.
    חלק מהפיתרון ניתן למצוא ב״חיבוק החם״ שהעניקה לו ״מכללת נתניה״; כחלון קיבל תפקיד לעמוד בראש מרכז שאמור כביכול לקדם ״פתרונות יצירתיים לבעיות יוקר המחיה של מדינת ישראל״.
    לעומת זאת במהלך השנתיים פעל כחלון באופן נמרץ יחד עם צוות גדול שחלקו מומן ע״י המכללה, כלל לא בנושא יוקר המחיה, וכל עיתותיהם הוקדשו ליצירת התשתית למפלגה חדשה.
    לרשותו של משה כחלון הועמדו בנוסף למשכורת הנדיבה, גם שירותי משרד, עוזרים ויועצים, ממש מנגנון שתפקידו לתחזק ולכונן את המפלגה שבדרך.
    מהיכן היו למכללת נתניה משאבים רבים כל כך שהועמדו לרשותו של משה כחלון?
    מכללת נתניה, היא הרי איננה מכללה אמידה.
    ובכן, מי שעומד מאחורי הקלעים הינו איל ההון, והאנרגיה יצחק תשובה.
    יצחק תשובה, נתנייתי בעברו, יליד טריפולי שבלוב, שידע תמיד לערב היטב בין פעילות ציבורית ועסקית; כך פעל כקבלן בניין רב פעלים בנתניה, וגם נבחר לתפקיד חבר מועצת העירייה; במסגרת תפקידו הציבורי בעירייה היה אז אחראי על תחום הבינוי והשיכון.
    גם כש״אלת המזל״ האירה פנים לתשובה והפכה אותו לטייקון אנרגיה, הוא לא ידע שובע, בו בזמן דאג לגלגל את הפסדיו בדלק נדל״ן על הציבור, ונלחם מלחמת חורמה בכל היוזמות הציבוריות והשלטוניות שניסו לשים סייג להתעשרותו ללא גבול.
    יצחק תשובה שהאמין כי התעשרותו הינה ״צו אלוהי״, מנסה עדיין בכל דרך ובכל אמצעי, לעצור את חקיקת המיסוי על אוצרות הטבע ובמקביל להמשיך להחזיק ולקבל עוד זיכיונות בלעדיים; ומשלא בא על סיפוקו, החליט להתערב בפעילות הממשל, וזאת באמצעות יצירת כוח פוליטי משמעותי ביותר שיאפשר לו להגדיל את הונו עוד ועוד.
    משה כחלון השתחרר מצה״ל בדרגת רב סמל, שם שימש כאיש תחזוקה, ופתח בחיפה חנות לממכר אביזרי רכב וצמיגים; בקורות חייו ה״משופצרים״, הוא חש כנראה שלא בנוח עם היותו סוחר אביזרי רכב ופאנצ׳רמאכר, (למה הוא צריך להתבייש בפרנסה לגיטימית?) והוא מתאר עצמו כמי שהיה יבואן לחלקי חילוף לתעשיית הרכב.
    (דרך אגב החנויות שלו לאביזרי רכב ותיקון פאנצ׳רים עדיין קיימות ומנוהלות על ידי בני משפחתו)
    משה כחלון, יחד עם משפחתו העניפה והתומכת ידע תמיד להתחבב על מקורביו, לעשות הרבה טובות ולתת אין ספור הנחות.
    אנשי הון מקרב עדת עולי לוב, היו תמיד בבת עינו, והעורף שלו לזינוק.
    כך הצליח גם להתברג לפעילות פוליטית בחיפה, ואחר כך במרכז הליכוד.
    תשובה ועושי דברו מחפשים תמיד מישהו בפוליטיקה הישראלית שיעשה את דברם, וכך אותר גם משה כחלון, גם כן בן לעולים מטריפולי, שדווקא יש לו תדמית של מי שנאבק בבעלי ההון.
    זוהי בהחלט תדמית שמתאימה ונוחה לתשובה: משה כחלון יוכל להמשיך להאבק בטייקונים קטנים, ולעיתים אף גדולים, ובלבד שכרכרת ההתעשרות של תשובה לא תיעצר.
    יצחק תשובה הוא אחד התורמים המרכזיים של מכללת נתניה, באופן רשמי הוא תורם כל שנה מליוני רבים של שקלים לכל מיני מלגות ומכונים במכללה.
    ההשקעות של תשובה במכללת נתניה השתלמה, וכאשר אותר כחלון על ידי תשובה כנקודת המשען לשינויים אותם הוא רוצה לחולל, גויסה המכללה להיות הבסיס והתשתית לסיוע בהקמת המפלגה החדשה.
    במהלך של שנתיים, נעשתה על ידי כחלון והצוות שלו עבודת שטח מעמיקה שהכשירה את הדרך להקמת המפלגה.
    לתשובה יש תיאבון, הוא רוצה את כחלון כראש ממשלה מטעמו, אך יסתפק בינתיים גם במי שיהיה לשון מאזניים.
    כחלון נתפס בציבור בזכות מהפכת הסלולר כמי שיביא הישגים נוספים בנושאי הבנקים, והדיור. אך העיקר, וזה מה שחשוב לתשובה, שבנושא אוצרות הטבע ימשיך לעשות כבשלו.
    כיום מציג עצמו כחלון כליכודניק מתון, והוא משתדל מאוד להצניע את העובדה שהצביע נגד תכנית ההתנתקות.
    כחלון דאג היטב למשפחתו, רכש דירת יוקרה בחיפה בעסקת קומבינציה תמוהה, ובמקביל קידם את רעייתו מתפקיד זוטר של מזכירת מרכז תרבות צרפת בחיפה למעמד של מנכ״לית המרכז.
    כעת נתון כחלון כולו בשירותו של יצחק תשובה מיטיבו, לכיבוש נתח משמעותי בממשל.
    אם תשובה ישיג את מבוקשו, וכחלון אכן ימלא תפקיד מפתח, תהא זאת הוכחה ניצחת לכך שההון כבש את השלטון.

  2. ד״ר משה כחלון ומיסטר יצחק תשובה
    07/01/2015 00:27
    כמיסה עמוס
  3. משנוכח הטייקון יצחק תשובה כי ביבי נתניהו לא קשוב אליו מספיק, וכי החלטות על מיסוי והגבלים, עלולה חס וחלילה לנגוס ברווחי העתק שלו בנושאי הגז והנדלן, הוא הקים בחשאי באמצעות מכללת נתניה הידועה גם בשם מכללת תשובה, את צוות ההקמה של מפלגת כחלון. לא פלא שמשה כחלון מסרב להציג בשקיפות את מקור התרומות למרכז האקדמי בראשו הוא עומד. יצחק תשובה בערמומיותו החליט לנצל את אי היציבות הפוליטית בישראל, ולייסד מפלגה שממש שייכת לו, ברצותו יוכל לחבור לכל הרכב קואליציוני ולסחוט את העומדים בראשו לתת לו עוד ועוד הקלות והטבות. משה כחלון עצמו הוא בסך הכל פיון במכונה המשומנת שבנה הטייקון יצחק תשובה. זה שתשובה וביבי נפגשים כל כך הרבה, זה סימן גם שיש להם לא מעט ויכוחים, נתניהו החליט בשלב מסויים לשבור את הכלים, והוא שיסה בתשובה ובנובל אנרג׳י את פרופ׳ דייויד גילה הממונה על ההגבלים, והקרב ביניהם עלה מדרגה, אבל הכל אפשרי, במלחמה כמו במלחמה, תשובה מאיים על שלטונו של ביבי, ועדיין קיימת אפשרות שהטייקון הדורסני יצחק תשובה וביבי נתניהו ההססן, יגיעו לפשרה, שיכולה אפילו לטרוף מחדש את הקלפים ולהחזיר את משה כחלון לרשימה של ביבי נתניהו. הבעייה דומה מאוד להבדל שבין מצב שבו הפילים עושים אהבה, למצב בו הפילים תשובה ונתניהו עושים מלחמה, כי בשני המקרים לדשא הציבור במקרה זה, אין הבדל, בשני המקרים הוא יהיה מעוך….

  4. משה כחלון הוא ״שליח״ של הטייקון תשובה
    07/01/2015 12:17
    יחיאל אמזלג
  5. כל פעם שמשה כחלון פותח את הפה הוא מפסיד עוד ועוד מנדטים, ומתקרב לגרד כלפי מטה את אחוז החסימה.
    הציבור מבין במהירות שמשה כחלון הוא פיון, מריונטה בידיו של הטייקון יצחק תשובה!
    משה כחלון לא מסוגל ומסרב לתת הסברים לשאלות שעולות מן הציבור בדבר קשריו ההדוקים עם יצחק תשובה; בנוסף לכך קהל שומעיו מתרשם שהוא עילג ומבולבל, ואין לו כל משנה סדורה.
    כדי להתגבר על ה״באג״ הרציני הזה, שהופעותיו בציבור של משה כחלון הן ״פיאסקו״ אחד גדול, אמצו סוללת היועצים שלו ״מעקף״ בצורת הדלפה כביכול מדברים שאמר בתום האירוע בפגישה סגורה.
    יש להצטער על כך שחלק מכלי התקשורת בולעים את הבלוף ומפרסמים את הדברים המגוהצים של היועצים.
    בפועל משה כחלון לא מסוגל לעמוד מול הציבור ולהציג בקולו דברים ברורים ומשכנעים ובעיקר לענות על שאלות נוקבות בעניין הטענה המוכחת שהוא בסך הכל ״פיון״ על לוח המשחק של טייקון הגז והנדל״ן יצחק תשובה.

  6. משעה שהציבור הבין כי מפלגת משה כחלון היא אשלייה ואחיזת עיניים, היא יורדת אל מתחת לאחוז החסימה
    31/01/2015 23:27
    יריב מכנס
  7. מי שמחפש הגיון כלכלי יתאכזב מהר. משה כחלון נמצא כעת במהלך שתוכנן לפרטי פרטים על ידי הטייקון יצחק תשובה. בגדול זאת ״מלחמת עולם״ בין טייקון הגז והנדל״ן יצחק תשובה, חברת נובל אנרג׳י, וממשלת ישראל. הויכוח בעיקרו הוא האם אוצרות הטבע של הציבור יופקעו מחזקת הציבור וישמשו את האינטרסים של יצחק תשובה, נובל אנרג׳י, ממשלת ארה״ב ועוד כמה ״נשמות טובות״. משה כחלון הוא לא איזה מושיע, אלא בסה״כ ״שחקן משנה״ במחזה טראגי, בו ״השמן יהיה יותר שמן והרזה יהיה יותר רזה״. כל התמימים שחושבים שמצאו ״עגל זהב״ בדמותו האפרורית של כחלון, לא מבינים שהמטרה של הזוממים הינה להפעיל לחצים וסחיטות יל הממשלה שהיא בלאו הכי ממשלה צולעת ומגומגמת.
    ההתנהלות של משה כחלון מעוררת לא מעט תמיהות; המציאות המתבהרת כעת לאחר אין סוף צעדים תמוהים של משה כחלון, מעידה כי משה כחלון לא בשל, לא ראוי, לא מתאים לתפקידים בכירים!
    התבטאויותיו של משה כחלון מלמדות כי הוא חסר כישורים מינימליים הנדרשים מאיש ציבור.
    משה כחלון מסרב לדווח לציבור מה הוא שכרו במרכז האקדמי במכללת נתניה.
    משה כחלון מסרב לדווח על טיב הקשרים שלו עם יצחק תשובה.
    משה כחלון לא מוכן להתיחס ספציפית לטיב הקשרים ולמחוייבות שלו לפטרונו הטייקון יצחק תשובה.
    משה כחלון מסרב לחשוף את המהלכים שהביאו למינוי רעייתו ליאורה כחלון לדירקטורית בקרן הפנסיה השערורייתית של הסתדרות העובדים החאומית.
    משה כחלון מסרב לספר מה היו ההסכמות בינו לבין יונה יהב שהביאו למינוי רעייתו ליאורה כחלון לתפקיד מנכ״לית מרכז תרבות ״בית קריגר״ בחיפה.
    משה כחלון צריך לעדכן את הציבור לגבי נכונותו לשבת בממשלת נתניהו.
    משה כחלון צריך להצהיר מה עמדתו לגבי גיוס חרדים.
    בקיצור, משה כחלון מצטייר כמי שמגמגם כל הזמן, מחייך יותר מידי בלי שיש לכך סיבה.
    כל פעם שהוא – מושה כחלון משרבב ״דבר חוכמה״ הוא מפסיד עוד ועוד תומכים, וכעת הוא כבר מגרד את אחוז החסימה כלפי מטה, מטה, מטה.