רבני ההתיישבות נגד משרד הדתות: “דיקטטורה בסגנון אימא רוסיה”

בעקבות חוזר מנכ"ל שנשלח - ארגון רבני ההתיישבות תוקף המשרד לענייני דת: דרישות ווכחניות, פרטניות ומשפילות • משרד הדתות בתגובה: רוב הרבנים תמכו ותומכים במהלך החשוב • גורם בכיר חושף: חוזר המנכ"ל הבא יהיה ידידותי יותר
כ"ז ניסן התשע"ד / 26.04.2014 23:32

רבני ההתיישבות מפרסמים מכתב חריף, בעקבות כנס בנושא “היערכות לשנת השמיטה”.

את הכנס ארגן המשרד לשירותי דת – והרבנים טוענים: “הכנס התנהל בצורה דיקטטורית שהזכירה את הסגנון של ‘אמא רוסיה’. לא ניתנה רשות הדיבור וגם הצגת שאלות לא התאפשרה ‘פרט לשאלה בת כדקה בלבד, לרב יוסף שלוש, שמיד הופסקה מתוך פחד שמא תובע עמדה שונה”.

הכנס עסק בשני נושאים: היערכות לשנת השמיטה, ו’אישור תקנים לרבני ההתיישבות’. המשרד לענייני דת שלח חוזר מנכ”ל, הדורש שינויים בפרטי העסקתם של הרבנים כמו חובת דיווח שעות, ומקום מגורים במקום הכהונה, והכנס אמור היה לעסוק בעניינים אלו. בפועל, טוענים הרבנים, הכנס לא תוכנן ולא אורגן בשיתוף עם ארגון הרבנים בהתיישבות אלא להיפך – כנגדו.

הרב יוסף שלוש, רבה האזורי של דרום השרון, העומד בראש ועד ‘ארגון הרבנים הארצי בהתיישבות’ מוסיף: “כמו ב’חוזר המנכ”ל’ שהינו רק חובות הוראות וכוחניות, ודיווח פרטני ומשפיל, כן מעשהו בכנס הרבנים – יש רק עמדה אחת ברורה ופשוטה. גם ההזמנה ל’אישור התקנים’ הזכירה ‘מסדר מכוניות'”.

עוד קובלים הרבנים על מכתב הטעיה “מכוון” ששוגר “בבהילות בדואר 24” ובו הוראה על הצורך בדיווח שעות על פי התקנון החדש, זאת למרות החלטת בית המשפט שהוציא צו ביניים, הקובע כי עד לדיון מחדש אין להעביר דיווח, דבר ומהווה ביזוי בית המשפט.

הרב שלוש אומר ל’חרדים 10′ כי הארגון הגיש עתירה לבית המשפט, ובעוד כחודש יתקיים דיון ‘ובעזרת ה’ ננצח’.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: “לראשונה, לאחר שנים רבות של קיפאון ימונו עשרות רבנים בהתיישבות, וזאת לאור עמידה בבקשת משרדי האוצר והמשפטים כי על הרבנים לדווח על שעות העבודה שלהם.

“דרישה לגיטימית נוספת היא שהרבנים יגורו ביישוב בו הם מכהנים. מבדיקתנו עולה כי לצערנו, חלק קטן לא עומד בתנאי זה. מלבד רבנים מעטים שאף פנו לבית המשפט, רוב הרבנים תמכו ותומכים במהלך החשוב. באשר לטענות על כנס שנוהל בצורה דיקטטורית הדבר פשוט אינו נכון. הרב שלוש קיבל לידיו את המיקרופון ושאל את שאלתו וקיבל תשובה ממנכ”ל המשרד לעיני כל”.

בשיחה עם ‘חרדים 10’ חושף גורם בכיר במשרד לענייני דת כי מכתבם של הרבנים השיג את מטרתו, ו”חוזר המנכ”ל הבא יהיה רך וידידותי יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא הבנתי
    28/04/2014 01:25
    יואב
  1. הרבנים רוצים לקבל משכורת מהקופה הציבורית, אבל לא למוכנים להתחייב לעמוד בדרישות המשרד שמשלם להם?