הראשל”צ נבחר לחתן ‘פרס ישראל’ – והגיב: “אין זו שנה מתאימה”

הראשון לציון הרב יצחק יוסף נבחר לקבל את 'פרס ישראל על ספרות תורנית' - לפני החלטת השר יואב קיש לבטל השנה את האירוע - בשל המלחמה • הראשל"צ: "יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו" • הפרשן עמית סגל תקף: פרס ישראל לרב הראשי שקרא לירידה מהארץ?
חרדים 10
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 21:03

ברקע הסערה סביב החלטת השר יואב קיש לבטל השנה את הענקת פרס ישראל בשל המלחמה – והעתירה לבג”ץ בנושא: הפרשן הפוליטי עמית סגל חשף הערב (שני) כי מי שנבחר לחתן ‘פרס ישראל לספרות תורנית’, הוא הראשון לציון הרב יצחק יוסף.

מלשכתו של הראשל”צ נמסר אחרי הפרסום: “ככל שיש ממש בפרסום על הכוונה להעניק לראשון לציון שליט״א את ׳פרס ישראל׳ בגין מפעלו התורני ועל אף שמדובר בהחלטה המבטאת 50 שנות יצירה הלכתית, הרי שלא זו העת ולא זו השעה.

“בהתאם לכך מבקש כבוד הראשון לציון למסור – כי ‘אילו היה ידוע לו על הגשתו כמועמד לקבלת ׳פרס ישראל׳ היה פועל למנוע זאת’. אין זו שנה מתאימה לטקסים וחגיגות. ההוקרה היחידה של מדינה לאזרחיה, היא שמירה על בטחונם והוקרת החיילים המחרפים את נפשם בשדה הקרב למענה.

“ולפיכך יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו”.

עמית סגל עצמו, נתן הקשר תוקפני לחשיפה שלו – וכתב: “הרב זוכה בפרס ישראל לספרות תורנית, והפרס יוענק לו לאחר שקרא לרדת מהארץ אם יגוייסו תלמידי ישיבות.

“וכך אם יתקיים הטקס ביום העצמאות הזה, כפי שדורשים מהשר, יקבל את הפרס הנחשב ביותר של מדינת ישראל מי שקרא לעזוב את המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות