המועמד המוביל לכהן כרב הראשי: לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות

המועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, הרב מאיר כהנא, מתייחס בריאיון ל'מקור ראשון' - ל'חוק הרבנים': "צריך לתת מקום נכבד לבני העיר בבחירת הרב • על אמון הציבור ברבנות: "ישראלים רבים חשים ריחוק כלפי מוסד הרבנות, וזה מצער אותי מאוד. אנחנו צריכים לקבל אחריות על המצב הזה"
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"ד / 19.04.2024 10:51

מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, הרב מאיר כהנא, מתייחס בריאיון שהעניק ליהודה יפרח במוסף יומן של ‘מקור ראשון’ ל’חוק הרבנים’ שמקדמות מפלגות הציונות הדתית וש”ס.

לטייל בירושלים? כנסו לאפליקציה אינטראקטיבית מהדרין לכל המשפחה

“לא אחווה דעה בנוגע לחוק ספציפי זה או אחר, כן אומַר משהו עקרוני בנוגע לבחירת רבני ערים וקהילות:  ברור לי שצריך לתת מקום נכבד לבני העיר בבחירת הרב שלהם. אני איש של שטח, ומאמין שהרב חייב להיות מחובר לקהילתו. המפתח הוא באיזון, כי רב עיר הוא גם חבר בקהילת רבני ישראל, ואי אפשר לנתק את הבחירה שלו מהמבט הכלל־רבני. בין הרבנים יש קשר, אחריות והדדיות, וזה צריך לקבל ביטוי בהרכב הגוף הבוחר”.

על הגיור: “השקפתי ההלכתית היא שגיור ייתכן רק עם קבלת תורה ומצוות, ושגיור קטנים דורש שההורים ישמרו מצוות. הבעיה החברתית קשה וממשית. הפתרון הוא ביטול סעיף הנכד שהוא פרצה פתוחה בסכר, העלאת רמת הידע של בוגרי החינוך הממלכתי ביהדות, וליווי הרבה יותר צמוד למתגיירים. אלה אחים יקרים שמשרתים איתנו בצבא, והבעיה כואבת לי מאוד. אם החברה הישראלית תעשה צעדים ממשיים לתיקון המצב, הרבנות תוכל להתגייס מצידה ולתת מענה למצוקה החברתית שנוצרה”.

על אמון הציבור ברבנות: “ישראלים רבים חשים ריחוק כלפי מוסד הרבנות, וזה מצער אותי מאוד. אנחנו צריכים לקבל אחריות על המצב הזה ולשאול את עצמנו איפה טעינו במנהיגות שלנו.

“הרבנות, כנושאת דגל התורה והמצוות, צריכה להיות קטר מוביל בשיח הערכי, בדילמות שמעסיקות את עם ישראל. משהו קרה לנו, התרחקנו מהציר המקורי, והתפקיד שלנו הוא לחזור לשם. כל יהודי יוכל להיות שותף בשיח הזה, ולא משנה מהן האמונות שלו ולאיזה מגזר הוא שייך.

“זה מתחיל בנוכחות. כשמתעורר שיח ציבורי חשוב, הרבנות או נציגיה צריכים להשתתף בו. הרבנים צריכים להביא לשיח את דבר ה’, את המבט האמוני, ולהיות שותפים בתהליכים המתרחשים באומה. הרבנות צריכה לרכוש מחדש את האמון הציבורי, וזה מתחיל בתחושת הקרבה הפשוטה בין הרבנים לציבור”.

הריאיון המלא השבוע במוסף יומן של ‘מקור ראשון’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות