“החרדים מעכבים הבחירות עד שהרב שטרן יגיע לגיל 70”

החרדים עדיין לא מסרו את שמות הנציגים לגוף הבוחר: בתוך 30 יום הסמכות תעבור לשר הדתות • המשנה לראש העיר מטעם הבית היהודי חושש: החרדים מעכבים, כדי שהרב שטרן לא יוכל להתמודד
יוני גרין
כ"ה ניסן התשע"ד / 25.04.2014 09:35

משנה לראש עיריית ירושלים וחבר המועצה מטעם הבית היהודי, דב קלמנוביץ, חושש כי חברי מועצת העיר מהסיעות החרדיות מעכבים  את בחירת הנציגים מטעמם לגוף הבוחר, מתוך רצון לחכות עד שהרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד רב העיר האשכנזי,  יגיע לגיל 70 – ולא יוכל להתמודד.

“חברי הסיעות השונות אמורים לשלוח 24 אנשים לגוף הבוחר, החרדים מנסים לעכב את ההליך, בישיבת המועצה הקודמת נציגי הסיעות החרדיות לא מסרו את השמות”, אמר קלמנוביץ בראיון לערוץ 7.

קלמנוביץ מזהיר, כי אם בתוך שלושים יום לא ימסרו השמות, הסמכות לבחירת חברי הגוף הבוחר תעבור אוטומטית לשר הדתות. “כבר עשר שנים שאין רב ראשי, החוגים הציונים בחרו את מועמדם הרב אריה שטרן ואנחנו מצפים שההליך יושלם כמה שיותר מהר”.

הגוף הבוחר מונה 48 חברים ומלבד עיריית ירושלים גם נציגי בתי הכנסת ושר הדתות צריכים לשלוח 24 נציגים”.

לדבריו למרות המתיחות, מתנהלים מגעים עם החרדים כדי להגיע להסכמה. “אני לא רוצה להרחיב בזה”, אמר לערוץ 7. “אבל יש מגעים. למיטב ידיעתי לא הגיעו עדיין להסכמות. אנחנו מרגישים מחויבות גם לציבור החרדי שהוא ציבור גדול בירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות