אישום נגד ערבי אחרי שנה: תקיפה גזענית של 4 יהודים בשער שכם

לפני שנה הותקפו 4 יהודים בסמוך לשער שכם בידי עשרות ערבים • הם הגישו תלונה במשטרה על תקיפה ממניע גזעני - אך זו הועברה לטיפול תביעות משטרה שאיננה מוסמכת להאשים במניע גזעני • 'חוננו' פעל מול הפרקליטות ולאחרונה הוגש אישום ממניע גזעני כנגד אחד התוקפים
חיים טוויל
כ"ד אדר א' התשפ"ד / 04.03.2024 18:07

לפני שנה הותקפו ארבעה יהודים בסמוך לשער שכם בירושלים בידי עשרות ערבים. התוקפים בעטו ביהודים, ירקו עליהם והיכו אותם.

שוטרי מג”ב שהיו בסמוך עצרו את אחד התוקפים.

היהודים הגישו תלונה במשטרה על תקיפה ממניע גזעני, אך הטיפול בתיק עבר לתביעות משטרה שאיננה מוסמכת להגשת כתבי אישום ממניע גזעני.

עו”ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של חוננו, פנה במכתב למשטרה ודרש כי התיק יועבר לפרקליטות – והתוקף הערבי יועמד לדין על תקיפה ממניע גזעני.

במכתבו תיאר בלייכר את התקיפה הקשה: “בתאריך 20.2.23 מרשי ושלושת חבריו צעדו מחוץ לשער שכם בעיר העתיקה בירושלים. מרשי וחבריו עשו את דרכם מתחנת הרכבת הקלה בשער שכם לכיוון הכותל. כאשר הגיעו לשער שכם, כמה ילדים בני מיעוטים החלו לצעוק, לבעוט ולירוק לעברם. כעבור רגעים הצטרפו למקום כ-10-15 נערים גדולים יותר, הקיפו את מרשיי והחלו להתאסף סביבם ולתקוף אותם.

“התוקפים ירקו על מרשי, בעטו לעברם והכו אותם. אחד התוקפים סטר למרשי בחוזקה על פניו. מרשיי זעקו לעזרה משוטרי מג”ב הסמוכים למקום, והללו הגיעו ועצרו אחד מן התוקפים”.

לאחרונה הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד התוקף שנעצר בעבירה של תקיפה ממניע גזעני.

עו”ד בלייכר: “אנו מברכים על הגשת כתב האישום בעבירות של תקיפה ממניע גזעני. יש למצות את הדין עד תום עם הפורעים האנטישמים ולשרש את התופעה של תקיפות אנטישמיות כנגד יהודים בבירה ובמדינת ישראל כולה. אנו יחד עם נפגעי העבירה נלווה את ההליך הפלילי בדרישה למיצוי הדין עם הפורע ולאחר מכן נפעל למצות עמו את הדין גם במשור האזרחי באמצעות תביעה נזיקית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות