“יש לנו שבויות תפסתי אחת”: הקלטות מפלילות של עובדי אונר”א

"אני בפנים, אצל היהודים בפנים. ראיתי הכול - ירו להן בעיניים" • נחשפות ההקלטות המפלילות: עובדי הוראה באונר"א לקחו חלק במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר • דובר צה"ל: "מחבלי חמאס נהגו בנשים צעירות, נערות, באכזריות ובברוטליות, חטפו אותן מביתן והתייחסו אליהן כמו אל חיות"
חיים טוויל
כ"ד אדר א' התשפ"ד / 04.03.2024 19:52

לראשונה נחשפות שתי הקלטות המפלילות  מחבלים בארגוני טרור שלקחו חלק במתקפת ה-7 באוקטובר, השתתפו בטבח בעוטף, ואף חטפו בעצמם אזרחים ישראלים – ושימשו, במקביל, כמורים בבתי ספר של אונר”א.

מקביל, צה”ל פרסם תעודות זהות של ארבעה מחבלים שהשתתפו בטבח.

בהקלטה הראשונה, מתאר המחבל ממדוח חסין אחמד אלקאק, שעובד כמורה בבית ספר יסודי של אונר”א בחאן יונס, כי הוא נמצא בתוך שטח ישראל: “טוב אני בפנים, אצל היהודים בפנים”, הוא אומר בשיחה.

בהמשך, כשנשאל כיצד יחזור הביתה – הוא עונה: “כשאמות”.

בהקלטה השניה מחבל נוסף, יוסף זידאן סלימאן אלחואג’רי, שעובד גם כמורה לערבית בבית ספר של אונר”א בדיר אל-בלח, מתאר את כניסתו לשטח ישראל ומציין שיש בידיו חטופות ישראליות.

הוא נשאל בשיחה היכן הוא נמצא – והוא עונה: “איפה שנמצאות השבויות. יש לנו שבויות – תפסתי אחת”. בהמשך השיחה אלחואג’רי צוחק על כך שמחבל נוסף הביא סוסה – ככל הנראה מדובר על אישה – ונאמר: “סוסה אצילית, לא סתם סוסה”.

בנוסף, אלחואג’רי מספר בהקלטה כי הוא “נכנס פנימה” לשטח ישראל וראה איך “ירו להן בעיניים”. בהמשך השיחה הוא אומר: “תקשיב, קרעו אותם, אפילו שברו את המצלמות ואת השערים. וואו מה הם עשו שמע – עשו פעולות שחרור אינשאללה”.

“ארגוני הטרור ברצועה משתמשים במוסדות אזרחיים, בתי חולים, ארגוני סיוע בינלאומיים ומכפיף אותם למטרות טרור ופגיעה בחפים מפשע”, נמסר מצה”ל. “על פי אינדיקציות מודיעיניות ניתן לקבוע כי יותר מ-450 מחבלי חמאס והג׳יהאד האיסלאמי ברצועה מועסקים גם כעובדי אונר”א”.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי נשא הערב  הצהרה לתקשורת על ההקלטות של עובדי אונר”א שהשתתפו בטבח. הגרי אמר, כי כלל החומרים שפורסמו הועברו גם לידי האו”ם שפרסם היום דו”ח על התקיפות המיניות שביצע חמאס בטבח ה-7 באוקטובר.

הוא הדגיש: “הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר הוא הטבח המתועד בהיסטוריה. ככל שהזמן עובר, נחשפות עוד ועוד עדויות ומתגלה עוד מודיעין חדש”.

דובר צה”ל סיפר:  “באחת מההקלטות שחשפנו, שומעים איך המחבלים נכנסו לשטח ישראל, השתתפו במעשי הטבח והטרור ותפסו ‘סבאייה’ מונח המתאר נשים וילדים בלבד כרכוש של גבר מוסלמי. יש גם הקשר של עבד, או שפחה. השימוש בקשה ביותר שעשו במונח היה על ידי מחבלי דאעש שכינו כך את הנשים היזידיות שתפסו.

“בהמשך השיחה, מכנה המחבל מהצד השני של הטלפון אישה בכינוי ‘סוסה אצילה’. ב-7 באוקטובר, מחבלי חמאס נהגו בנשים צעירות, נערות, באכזריות ובברוטליות, חטפו אותן מביתן והתייחסו אליהן כמו אל חיות”.

על מנהיג החמאס יחיא סינוואר אמר: “סינוואר לדעתנו נמצא ברצועת עזה ויש משימה אחת – להגיע אליו חי או מת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות