בכירים בכחול לבן איימו: “הנדל והאוזר סיימו את דרכם אצלנו”

בכירים בכחול לבן בעקבות העימות עם צבי האוזר ויועז הנדל על הקמת ממשלת שמאל צרה בתמיכת המשותפת: "לא ייכללו יותר ברשימה" • בכחול לבן הוציאו הכחשה ודחו את האמירה של בכיר • יעלון הציב אולטימטום: בעד או התפטרות, אבל מסביבתם נמסר: לא נזוז מילימטר, מילה זו מילה
אריה ריבקינד
י"ג אדר התש"פ / 09.03.2020 15:55

בכירים בכחול לבן תקפו היום (שני) את חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר, בעקבות עמדתם המתנגדת להקמת ממשלה בתמיכת תומכי הטרור מהרשימה המשותפת.

על פי דיווח בחדשות 12 אותם בכירים אמרו: “האוזר והנדל סיימו את דרכם אצלנו. לא ייכללו יותר ברשימה”.

יו”ר כחול לבן פרסם הודעה רשמית המתייחסת למשבר במפלגה. “בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת – של יו”ר המפלגה”, מסר. “לא של בכירים ולא של מקורבים”.

לאחר מכן במפלגה הוציאו הכחשה ודחו את האמירה של אותו בכיר במפלגה, שטען שדרכם של השניים הסתיימה.

האוזר והנדל נבחרו לכנסת ברשימת כחול לבן מטעם מפלגת תל”ם בעלת הגוון הימני, בראשה עומד משה (בוגי) יעלון.

עם זאת, יעלון תומך בעמדת בכירי כחול לבן לפיה יש לפעול להקמת ממשלה בראשות גנץ בכל מחיר, גם אם המשמעות היא הסתמכות על תמיכתה של הרשימה המשותפת.

בשיחות סגורות הבהיר יעלון: אם האוזר והנדל לא מתיישרים – עליהם להתפטר מהכנסת.

לפי דיווח של חדשות 12, בסביבת האוזר והנדל אומרים: ״מילה שלהם זו מילה, הם לא ישבו עם מי שלא מקבל את ההסדר המכונן של מדינה יהודית ודמוקרטית. אין להם שום כוונה לזוז מילימטר מעמדתם, והסקר של דיירקט פולס מוכיח שהם צודקים. כעת הם פועלים לאחדות. אם זה לא יצליח יצטרכו להחליט מה עושים”.

למרות הדרישה מהח”כים – איש לא יכול להכריח את השניים להתפטר, ואם יעשו כן יצטרכו לעשות זאת מרצונם החופשי. הצבעה בעד ממשלה צרה גם היא בעייתית להאוזר והנדל שציבור תומכיהם מתנגד נחרצות להישענות על תמיכה או הימנעות של הרשימה המשותפת.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל צייץ: “מראש לא הבנתי כל כך מה האוזר והנדל עושים בכחול-לבן. אבל מי שהפך אותם לפוסטר של המפלגה ושלח אותם להביא קולות מהימין איננו יכול לדרוש מהם להיות יפים ולשתוק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות