הפרקליטות מתנגדת לבקשת נתניהו לדחות תחילת משפטו

ננתניהו הגיש בקשה לדחיית מועד פתיחת משפטו ב-45 יום • בפרקליטות השיבו: אין צורך בדחייה, מדובר בדיון שנועד לקביעת מועדי דיונים בלבד • השופטת הורתה לבקש את תגובת שאר הנאשמים בתיקי נתניהו לבקשת רה"מ לדחות את תחילת המשפט, בטרם תתקבל החלטה
אריה ריבקינד
י"ג אדר התש"פ / 09.03.2020 14:45

הפרקליטות הודיעה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לבקשת פרקליטי ראש הממשלה לדחות ב-45 ימים את מועד דיון ההקראה שמהווה את פתיחת משפטו – ויועד ליום שלישי הבא.

הבקשה הוגשה אתמול לפרקליטות, אולם משלא התקבלה תשובה, הוגשה הבוקר בקשה נוספת לבית המשפט המחוזי.

הטענה של פרקליטי ראש הממשלה: לא התקבלו כל חומרי החקירה.

בתשובתה לבקשה, כתבה פרקליטות המדינה כי מבחינתה אין צורך בדחייה כדי לאפשר לסנגורים ללמוד את החומר, שכן ממילא מדובר בדיון שבו הם אינם נדרשים להגיב לאישומים, אלא בדיון תזכורת טכני שנועד לקביעת מועדי הדיונים בתיק, בנוכחות הצדדים.

הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה אמור להיערך ב-17 במארס בשעה 15:00, בבית המשפט המחוזי בירושלים.

ראש הממשלה יהיה חייב להיות נוכח בדיון שבו יוקרא כתב האישום. נתניהו מואשם בשוחד בתיק 4,000, ובמרמה והפרת אמונים בתיקים 1,000 ו-2,000.

ראש הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, הורתה לבקש את תגובת שאר הנאשמים בתיקי נתניהו לבקשת רה”מ לדחות את תחילת המשפט, בטרם תתקבל החלטה בנושא.

עו”ד עמית חדד טען בבקשה שהגיש כי  “נכון למועד הגשת בקשה זו, מלוא חומרי החקירה שנאספו במסגרת החקירה (ושלא נכללו בליבת חומרי החקירה שהועברה במסגרת הליכי השימוע) טרם הועברו לעיון הסנגוריה”.

הוא הוסיף: “יצוין כי רק אתמול (8.32020) הודיעה המשיבה שחומרי החקירה עומדים לעיון הסנגוריה, ואף ציינה שישנה מדיה דיגיטלית וחומרים נוספים שטרם מוכנים לעיון. כמו כן רק אתמול הועברה לעיון הסנגוריה תעודת החיסיון השלישית שהוצאה בתיק”.

מדובר בתעודת החיסיון המצומצמת עליה חתם שר הביטחון נפתלי בנט, זאת לאחר שסירב לחתום על תעודת החיסיון המקורית שהועברה לחתימתו ודרש לצמצם את נוסח התעודה.

“בנסיבות אלה מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את דיון ההקראה בכ-45 ימים, וזאת כדי לאפשר למשיבה להעביר את מלוא החומרים לעיון ההגנה (כפי שנדרש ממשנה) וליתן להגנה שהות כדי לקבל את החומר ולגבש הערכה, ולו ראשונית, של משך הזמן שיידרש ללימוד החומר ולהיערך לקיומם של הליכים מקדמיים (ככל שיהיה בכך צורך), ובכלל זה בקשות לקבלת חומרי חקירה ועתירות להסרת חיסיון”, ציין עו”ד חדד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות