סקר חדשות 13: ש”ס ויהדות התורה מאבדות 4 מנדטים

על פי הסקר, לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח"כים: גוש השמאל עם 57, הימין 54 בלבד, וליברמן עדיין לשון מאזניים • ומי ינצח בבחירה ישירה?
אריה ריבקינד
י"ב חשון התש"פ / 10.11.2019 21:42

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום שתי המפלגות הגדולות היו מתחזקות: כחול לבן הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר עם 35 מנדטים, שניים יותר מהבחירות שנערכו לפני כחודשיים.  גם הליכוד הייתה מתחזקת בשני מנדטים ומקבלת 34.

כמו בבחירות לכנסת ה-22, גם בסקר זה לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח”כים,

לפי הסקר, לגוש השמאל יש 57 מנדטים, בעוד לימין יש 54. ישראל ביתנו מגדילה את כוחה ונשארת לשון המאזניים עם 9 מנדטים. גם הרשימה המשותפת הייתה שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

בנוסף על כך, עולה מהסקר כי ש”ס ויהדות התורה היו מקבלות שישה מנדטים כל אחת – איבוד של ארבעה מנדטים.

על פי הסקר, איחוד מפלגות הימין, ללא בנט ושקד, היה מקבל 4 מנדטים, כמו גם המחנה הדמוקרטי, שנחלש במנדט לעומת התוצאות בספטמבר, וכמו הימין החדש שלא עבר את אחוז החסימה בבחירות באפריל.

מפלגת העבודה-גשר מקבלת רק 5 מנדטים.

בנוסף הועלתה בסקר השאלה: אם תיערך מערכת בחירות שלישית – מי יהיה אשם בנסיבות שהובילו אליה?

41% מהנשאלים ענו שבנימין נתניהו יהיה אשם במערכת הבחירות, 31% האשימו את אביגדור ליברמן, 7% הצביעו על בני גנץ כאשם בבחירות ו-6% אמרו שאיש מהם לא יהיה אשם בכך.

על השאלה שבחנה למי יצביעו העונים במקרה של בחירות ישירות – ענו 40% מהנשאלים כי יצביעו לבנימין נתניהו. 37% ענו שיצביעו לבני גנץ, 13% קבעו שלא יצביעו לאף אחד מהם ו-9% ענו כי אינם יודעים.

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 704 נשאלים, מהם 605 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון, בעוד שהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.1%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות