דרעי: בחר בשנאה, התנשאות ושיסוי I ליברמן: דיל בין גנץ לחרדים

יו"ר ש"ס תוקף את בני גנץ, שהצהיר כי יקים ממשלה ללא המפלגות חרדיות: ''כואב ומצער מאוד שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן. התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות. בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך" • ח"כ אלי אבידר: "התאום בין ליצמן לגנץ שקוף ומביש"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ט / 04.09.2019 10:02

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, הגיב להבטחה של יו”ר ‘כחול לבן’ בני גנץ להקים ממשלה בלי הציבור החרדי והחרד”לי.

”כואב ומצער מאוד שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות”, אמר דרעי.

דרעי פנה לגנץ ואמר: ”בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים רק בגלל אמונתם ואורח חייהם, ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם”.

בישראל ביתנו, מהם מנסה גנץ לשתות קולות, הגיבו: “הדיל בין גנץ לחרדים נחשף אתמול בערב. לישראל ביתנו נודע, שההודעה שיצאה אתמול מטעמו של גנץ הייתה במסגרת תיאום מוקדם בינו לבין ליצמן וגפני, שחיכו עם תגובות מוכנות מראש שיצאו דקה אחרי ההודעה של גנץ.

“ברור שהגורמים שהכי חוששים מהתחזקות ‘ישראל ביתנו’ הם המפלגות החרדיות ו’כחול לבן’, ושיתוף הפעולה ביניהם רק מחזק את הכוונות האמיתיות של גנץ לאחר הבחירות, שכבר נתן לחרדים ‘קארט בלנש’. היחידה שיכולה למנוע הקמת ממשלת הלכת ולהשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק ‘ישראל ביתנו'”.

ח”כ אלי אבידר מישראל ביתנו כתב בחשבון הטוויטר שלו: “התאום בין ליצמן לגנץ שקוף ומביש. גנץ יצהיר שלא יישב עם חרדים והם מיד יתקפו אותו, כדי להחליש את ליברמן.

“הציבור החילוני בישראל צריך ללכת לניתוח פלסטי בפנים כי אנחנו כנראה נראים אהבלים. מי שיצביע גנץ יקבל את ליצמן בבריאות, דרעי במשרד הפנים ואת היד של גפני על השלטר של ועדת הכספים”.

שר החוץ ישראל כ”ץ הגיב בשיחה עם אילה חסון ב-103FM: “לליכוד יש דרך ברורה והוא גם מבצע אותה ובצד השני עושה סקר, טוב להיות נגד חרדים, אז הוא נגד חרדים. גנץ הרי אמר שהוא הולך לתת דף נייר פתוח לחרדים רק שיגידו מה הם רוצים, הוא כל יום סייר בבני ברק. פתאום יש סקר וליברמן לוקח לו כמה מנדטים – בום מחליפים את הסיסמא. אני חושב שהציבור יותר רציני ובוגר ממה שהפוליטיקאים האלה חושבים”.

אמש פרסמו ראשי ‘יהדות התורה’, סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, הודעה מיוחדת, לאחר שקמפיין כחול לבן הפך לאנטי חרדי, ויו”ר המפלגה הכריז כי יקים ממשלה חילונית ללא נתניהו והחרדים:

“יצא המרצע מן השק”, אמרו ליצמן וגפני. “לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק.

הם המשיכו לתקוף את גנץ: “הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהי. השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז”ל ‘אוי לרשע ואוי לשכנו'”.

השניים הדגישו: “יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה”.

בכנס בחירות בבאר שבע, אמר אמש גנץ כי הוא מתכוון להקים “ממשלה רחבה שתייצג את כולם”, אך ללא החרדים.

“שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב. הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור”, אמר גנץ.

הוא התחייב: “מיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב – ללא קיצוניים וללא סחטנות”.

מוקדם יותר אתמול טען יו”ר כחול לבן באולפן ynet כי מטרת כחול לבן היא להקים ‘ממשלה חילונית’ יחד עם הליכוד – והצהיר כי יחרים את המפלגות החרדיות.

בראיון שהעניק למורן אזולאי ואטילה שומפלבי קרא גנץ לליכוד להצטרף לממשלה בראשות כחול לבן, וטען שלא יפנה למפלגות החרדיות: “אנחנו נגד סחיטה, נפנה לליכוד כדי להקים ממשלה שמבוססת על הרוב החילוני בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גנץ ולפיד נגד החרדים
    05/09/2019 18:31
    יאיר
  1. שני אדיוטים גנץ ולפיד…מי צריך אתכם???שונאי דת ועוכרי ישראל…אם הציבור הדתי והחרדי יתאחד.ויעשו חרמות על מי שבא בדרכם דרך הכיס והכסף….תרגישו התמוטטות…אדיוטים.מי שמחזיק את המדינה זה דומרי המצוות….די נמאס לנו מכם…הארץ מקיאה אתכם….