למה גנץ מחק סרטון על נער חרדי הסובל מחרדת אזעקות

יו"ר 'כחול לבן' פרסם ברשתות החברתיות סרטון של מנדי ביטון, צעיר חרדי - וכתב: "אני רוצה להכיר לכם את מנדי ביטון. בחור שפגשתי באשדוד ומתמודד עם חרדות כתוצאה מאזעקות וירי טילים" • אלא שכעבור מספר שעות הציוץ עם הסרטון הוסר • בשיחה עם חרדים 10 מסביר מנדי מה קרה
אריה ריבקינד
כ"ב אב התשע"ט / 23.08.2019 01:24

מבוכה ליו”ר ‘כחול לבן’: בני גנץ פרסם בצהרים (חמישי) ברשתות החברתיות שלו סרטון בו נראה צעיר בן 18, חסיד חב”ד, תושב אשדוד, המביע תמיכה נלהבת ברמטכ”ל לשעבר וב’כחול לבן’.

הסירטון ביקש להציג עוד תומך ליכוד לשעבר – ועוד חרדי, שעבר לתמוך בגנץ.

בפוסט שפרסם גנץ לצד הסרטון נכתב: “אני רוצה להכיר לכם את מנדי ביטון. בחור צעיר ואמיץ שפגשתי באשדוד ומתמודד עם חרדות כתוצאה מאזעקות וירי טילים.

“מנדי, אני מבטיח לך, הממשלה בראשותי תחזיר את ההרתעה שנמחקה בשנים האחרונות ותשיב את השקט והביטחון לתושבי הדרום”.

בסרטון נראה מנדי מספר בדרמטיות על החרדות שלו מהטילים, כיצד הוא מתחיל לבכות בכל פעם כאשר נשמעת אזעקה, וכי למרות שכל בני משפחתו מצביעי ‘ליכוד’, אחרי שהוא שמע את גנץ מדבר על איך שצריך לטפל בחמאס הוא החליט לתמוך בו. ‘האמנתי לו’, אומר הבחור בסרטון.

צילום: מסך טוויטר

אלא שכעבור כמה שעות פנה הצעיר החרדי אל כחול לבן’  – ובעקבות דרישתו, המפלגה מחקה את הציוץ מהרשתות החברתיות של המפלגה ושל גנץ.

כעת מי שיבקש לצפות בסרטון יקבל את התגובה: “מצטערים, תוכן זה אינו זמין כרגע”.

חרדים 10 שוחח עם מנדי ביטון כדי להבין מה קרה.

אתה הבחור שהופיע בציוץ של גנץ?

מנדי ביטון: נכון, זה אני.

מה קרה שהציוץ של בני גנץ הוסר?

מנדי: ביקשתי שיורידו.

איפה הוקלט הקטע הזה?

מנדי: באשדוד. זה היה סוג של אירוע פוליטי של כחול לבן. בני הגיע לשתות קפה עם התושבים.

ואז אתה דיברת והקליטו ופרסמו. למה, בעצם, ביקשת שיורידו?

מנדי: כי זה יצא מכלל שליטה. אמרו שרוצים לפרסם את הסרטון. לא חשבתי שזה יגיע למצב כזה שאני לא נמצא כמה שעות ליד הטלפון ומגלה אין ספור שיחות שלא נענו. מעל 450 הודעות בווצאפ, מגלה שאני נמצא בכל הכותרות. אנשים התחילו לצאת עלינו ולפגוע באבא שלי – שלא אשם בכלום.

אם יש למישהו בעיה הוא יכול לדבר איתי. הכפישו את שמו הטוב של אבא שלי, בזמן שהוא לא עשה כלום. אבא שלי הוא אדם משכמו ומעלה, שכול-כולו עשיה. בן אדם שעשה המון בשביל הרבי, עזר להמון אנשים, ובין רגע ישבו והכפישו את שמו, בלי לדון לכף זכות. הרבי אמר לדון כל יהודי לכף זכות – באהבת ישראל.

העמדה שלי ושל חב'”ד מאוד ברורה: אנחנו תומכים בשלמות הארץ, אני תומך וסומך על ראש הממשלה בנימין נתניהו שעושה עבודה נהדרת, סומך על השיקולים הביטחוניים שלו ויודע מה טוב לעם ישראל.

אבל בסרטון אתה אומר דברים אחרים. אתה אומר ברור שאתה סומך על בני גנץ ומאמין לו. ולכן הוא הפיץ את הסרטון.

מנדי: יש הבדל בין להגיד שאני מאמין שהוא יכול לעשות עבודה טובה לבין זה שאני יתמוך בו. לכל בן אדם יש לו כישורים משלו. זה לא אומר שאני יצביע לו.

אתה באמת בוכה בכל אזעקה, כפי שאמרת בסרטון?

מנדי: אכן כן. גדלתי 10 שנים בשכונת קראון הייטס בברוקלין, והגעתי לפה למציאות שלא הייתי מוכן אליה. זה משהו שאין לי שליטה עליו. אני באופי שלי ילד מאוד חזק, אני יודע להתמודד עם דברים, אני מתמודד אם המון דברים בחיים, אבל זה משהו שקשה לי מאוד להתמודד איתו.

מכחול לבן נמסר לחרדים 10: אין תגובה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים חיים בפחד במדינה הזו
    23/08/2019 10:02
    אני
  1. וגם פוחדים להודות בזה! אנא אנו באים?… זה עצוב ומדאיג מאוד. ישראל חייבת לשנות את ההנהגה!!!

  2. מנדי המטורף!!!!
    23/08/2019 17:26
    חיים
  3. אל תתפעל בכלל מאף אחד!
    כולם זה דיבורים.
    אין הרבה אנשים כמוך!!

    • צ   24/08/2019 21:27

      מנדי תתביש זה הכל אנחנו נלחמים על הדת צפני כל הרדיפה של השמאל ואתה מתדד בהם

      • מנדי ביטון   25/08/2019 02:20

        אין לך שום זכות לשבת ולשפוט אותי ואין לך שום מושג מה אני עובר אתה צריך להתבייש בכלל שאתה מגיב ככה תדון קצת לכף זכות לא יזיק אין שום זכות לשפוט אותי עד שתגיע לנעליים שלי תתבייש!