מה קרה כשאבא הבטיח לבתו להפוך אותה לנסיכה

כדי לקיים את ההבטחה, הגיע האב לשטח מדברי בין אפריקה וסודן שלא שייך ריבונית לשום מדינה, וייסד שם את הממלכה של בתו
אליעזר היון
י"ז תמוז התשע"ד / 15.07.2014 03:13

“מה תרצי ליום ההולדת?”

“להיות נסיכה”.

את הדיאלוג הלקוני הזה, המתקיים במיליוני בתים ברחבי העולם, החליט אב אמריקני מוירג’יניה לקחת צעד קדימה.

ג’רמי היטון סיפר בעמוד הפייסבוק שלו, שצוטט באתר סקיי-ניוז, כי לאחר שהבטיח לבתו, שיום אחד היא תהיה נסיכה – החליט להפוך את החלום למציאות. הוא ביצע מחקר באינטרנט וגילה, כי חלקת אדמה מדברית באפריקה, בין מצרים וסודן, אינה שייכת ריבונית לשום מדינה, בעקבות מחלוקת עתיקת יומין בין שני העמים.

היטון פנה לשלטונות המצרים, והם אישרו לו ‘להשתלט’ על כברת הארץ במקום המכונה ‘ביר טוויל’. לאחר נסיעה של 14 שעות במדבר הפתוח, הגיע האב לביר טוויל ושם הציב את הדגל המסמן את הממלכה של בתו אמילי.

הדגל צבוע בזהב על רקע של כחול, והוא עוצב על ידי ילדיו של היטון – ככזה שייצג את המשפחה. האב שב לארה”ב והכריז כי באפריקה ייסד ממלכה חדשה, שנסיכתה היא בתו אמילי.

אז האם אכן קמה ממלכת אמילי חדשה בצפון סודאן?

מומחים משפטיים מסבירים, כי קביעת דגל אינה מספיקה כדי לטעון על בעלות. מאידך האב, בעל עבר פוליטי שניסה להיבחר לקונגרס האמריקני ב-2012, כבר הודיע כי יפנה גם לשלטונות צפון סודאן, כדי לקבל הכרה רשמית בממלכה החדשה של בתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביר טאוויל
    16/12/2015 16:23
    אוהד בן חיים
  1. הבהרה: המחלוקת סביב ביר טאוויל אינה כל כך עתיקה.
    במאה ה19 כשסודאן הייתה תחת שליטה אנגלו-מצרית, קו הגבול היה קו רוחב 22 כל הדרך עד ים סוף. ב1902 הבריטים שינו את הגבול, ל”גבול האדמיניסטרטיבי” שיותר התחשב בקרבה הדמוגרפית של האוכלוסייה המקומית כיותר מקורבת לסודאן ונתנו לה יותר גישה לים סוף במשולש חלאיב. ויצרו את ביר טאוויל.
    כששתי המדינות קיבלו עצמאות, הן טענו לגישה מירבית לים סוף ולכן על פי מצרים הגבול שלה הוא קו רוחב 22 ועל פי סודאן זה הגבול האדמיניסטרטיבי. אם אחת מהמדינות תטען לביר טאוויל, שאין בה לא אוכלוסיה, לא מים, ולא משאבים, זה ייחשב כוויתור חד צדדי לטובת המדינה האחרת.

    באופן מעשי, משולש חלאיב נשלט על ידי מצריים, אבל רוב המפות מציירות את האיזור כשנוי במחלוקת