מה היא התמונה הנצפית ביותר בעולם עד כה – ובכמה נמכרה?

תמונת המסך המפורסמת של מערכת ההפעלה ווינוס, בה נראים גבעות מוריקות מתחת לשמים תכולים מעוננים קלות היא התמונה 'הנצפית בעולם' • מי צילם אותה? בכמה נמכרה? ומדוע היה צריך לעשות בעצמו את כל הדרך עם התמונה עד לסיאטל?
קובי פינדרוס
י"א אלול התשפ"ג / 28.08.2023 20:11

מה היא התמונה הנצפית ביותר בעולם, ובכמה היא נמכרה?

אחד הדברים הזכורים ביותר ממערכת ההפעלה ווינדוס XP היא Bliss (בתרגום חופשי: “שלווה”), תמונת המסך המפורסמת, בה נראים גבעות מוריקות מתחת לשמים תכולים מעוננים קלות. התמונה הזו, נחשבת לתמונה ‘הנצפית בעולם’.

לפי המדווח באתר ‘וואלה’, התמונה הזאת צולמה במצלמת פילם ולא יוצרה בפוטושופ. היא צולמה ב-24 ביוני 1996 במחוז סונומה שבקליפורניה על ידי הצלם האמריקאי צ’ארלס או’ריר – כיום בן 81, מיד בתום סופה שפקדה את המקום.

זה היה מקרה פשוט של “להיות במקום הנכון, בזמן הנכון”, אמר או’ריר שלא היה לו שמץ של מושג שתמונת נוף שגרתית תהפוך לאחת התמונות הנצפות ביותר בעולם.

“אני תמיד נושא איתי מצלמה, כי אתה פשוט אף פעם לא יודע מתי תזדקק לה. נהגתי לעצור לעתים קרובות כדי לצלם. אני חושב שהנוף שם היה כל כך יפה”. כאשר נהג באזור שבקליפורניה, הבחין לפתע בנוף, שלף את המצלמה שלו ולכד את הרגע. למרות המראה הרגוע והטבעי, הכביש ממנו צולמה התמונה מסוכן ועמוס במיוחד.

או’ריר העלה את התמונה לשירות Corbis, שאותו הקים ביל גייטס בשנת 1989. גייטס הבחין בתמונה, התאהב בה מיד והציע לו “הצעה כספית שאי אפשר היה לסרב לה” תמורת הזכות להשתמש בצילום הזה כרקע ברירת המחדל של ווינדוס XP. במיקרוסופט לא היו מוכנים לחשוף את הסכום המדויק, אך יש שטוענים כי מדובר בסכום של למעלה מ-100 אלף דולר לתמונה בודדת, שזה המחיר הגבוה ביותר אי פעם שאדם שילם עבור תמונה.

העסקה עם מיקרוסופט לא הייתה פשוטה. או’ריר קיבל סכום כל כך גבוה על התמונה שחברת השליחוית “פדקס” סירבו לגעת בה בעקבות הוצאות הביטוח הגבוהות. פירוש הדבר היה שאו’ריר נאלץ לעלות על מטוס ולמסור באופן אישי את הצילום המקורי במשרדי מיקרוסופט בסיאטל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות