איתן כבל: גבאי לא מספיק שהרג אותנו, מביא עכשיו את סידור הלוויה

ח"כ לשעבר איתן כבל:  "מפלגת העבודה צריכה לעבור סוג של מהפיכה"  • "אבי גבאי היה צריך לשים את המפתחות ביום שהתקבלו התוצאות"
חרדים 10
כ"ח אייר התשע"ט / 02.06.2019 14:15

ח”כ לשעבר איתן כבל תקף בצהרים (ראשון) בראיון לתוכנית ב’חצי היום’  בכאן רשת ב’ את יו”ר העבודה אבי גבאי – והתייחס לגרסאות הסותרות בין ח”כי המפלגה על המו”מ הקואליציוני.

“יש לי הצעה פשוטה”, אמר כבל. “יש מכון פוליגרף מצוין אצל בני עוזרי, רק אני מציע לבני לפתוח לפני כן את החלונות מהעשן שייצא מהפוליגרף”.

כבל הזכיר: “ב-11 בינואר, כשאני עמדתי מעל הבמה והתחננתי בפני חבריי, העמדתי את האני שלי בצד ואמרתי אנחנו הולכים להתרסק, ודרך אגב עד אחר הפיאסקו שהיה בשבוע האחרון, עד לרגע זה אף אחד לא קם וקרא לו להתפטר, וברוב חוצפתו אבי גבאי מביא הצעה, לא מספיק הרג אותנו –  גם מביא עכשיו את סידור הלוויה.

“מה שצריך עכשיו לעשות – יואיל מזכ”ל המפלגה ויואיל יו”ר הסיעה, לכנס את ה-15 או ה-20 הראשונים בסיעת העבודה, יואילו לכנס את ועידת המפלגה על הראש של אבי גבאי, הוא כבר מזמן לא כשיר בכלל לנהל את העניינים”.

כבל תקף את גבאי על שהציע אפשרות לבחור רק יו”ר חדש: “מי הוא אבל בכלל שיציע, זה בדיוק מה שאני אומר לך. אין לו זכות. הוא היה צריך להניח את המפתחות בו ביום שהתקבלו התוצאות”.

הוא הוסיף: “אני ב-11 בינואר נתתי את הנאום שבסופו של עניין גם כן הלכו לי על הראש ואינני מצטער אפילו לא לרגע אחד. מה שאני מנסה לומר, זה לא העניין האישי שלי בכלל, יש כאן שאלות, האירועים מתרחשים במהירות, אני צריך לקבל את ההחלטה איפה מתמודדים, מה מתמודדים, השותפים שלו הם כל חבריי. בלעדיהם הוא לא היה מצליח, היה מנזר שתקנים עד לימים האחרונים, עד לאירוע האחרון ביום רביעי באותו לילה, שיש מי שמגדיר אותו ‘הלילה המסריח’, עד לאותו רגע לא קרה כלום, אף אחד מהם לא העז”.

לדבריו, “אני מקשיב לחלק מחבריי שנשאלים את השאלה האם אבי גבאי צריך להתמודד. אם הם לא מסוגלים לדבר בשפה ברורה בנושאים האלה, אחרי שבאמת הכול התמוטט ונפל עלינו, אז איזו מנהיגות זו?

“אנחנו צריכים להסתכל במראה ולהבין איפה אנחנו נמצאים, במקום שמציעים או לחבור לכחול לבן או למרצ – אני אומר קודם כל בראש ובראשונה ההתמודדות לתפקיד יו”ר מפלגת העבודה, נא להוריד ממנה מועמדות לראשות הממשלה. נקודה נוספת צריך ללכת לבחירות גם ליו”ר וגם לרשימה בוועידה בלבד, בוועידה. כי זה משאבים אדירים, המתפקדים התפקדו בשביל המערכה הקודמת בכלל, אם עכשיו יבואו ויגידו בואו נפתח, נעשה מפקד או אפילו פריימריז פתוחים, אבל זה לא יכול שיהיה, בקושי יש למפלגה כסף לחיות, בקושי יש לה כסף לנהל את הקמפיין הבא, כל הדברים האלה צריך לקחת אותם בחשבון”.

כבל תהה: “איפה חברי הסיעה, איפה ההנהגה הנוכחית. זה שאף אחד מהם לא עושה מעשה נכון לרגע זה, חוץ מעמיר (פרץ), אבל בעניין הספציפי נכון לרגע זה אם אני מניח לרגע את הדברים לאחור עמיר פרץ צודק בעניין הזה, בחירות ליו”ר ולרשימה בוועדה ולאלתר”.

האם אהוד ברק יכול להושיע את מפלגת העבודה? הוא נשאל.

“זאת שאלת מיליון הדולר האם עוד אפשר להושיע את מפלגת העובדה. זו השאלה שכשאני אמרתי ‘זו הקריאה האחרונה לפני שגנץ עולה לבמה’, אז אמרתי זאת, כבר אי אפשר יהיה להחזיר. אני אומר: אוקיי, יבוא מנהיג, נקבל 10 מנדטים, ומה?

“אם אנחנו מפסיקים והפסקנו להיות מפלגה שחפצת שלטון שכל יום עוסקת בלהחרים מפלגות אחרות, שכבר איבדה את הרצון, אפילו המתפקדים שלנו, רובם, חלק גדול מהם לא הצביעו בכלל העבודה בבחירות האחרונות.

“החיים הפוליטיים שלי לא התחילו השבוע. להזכיר לך שהייתה לי אפשרות לפצל את העבודה ולא עשיתי זאת, הייתה לי האפשרות לעבור כמעט לכל מפלגה ולא עשיתי זאת, זו איננה שאלה אם אני רוצה להיות בכלל ח”כ”.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איתן כבל
    03/06/2019 11:24
    חוה
  1. איתן כבל איש הגון חכם מוסרי היושרה היא נר לרגליו
    איתן ראה את הנולד והזהיר מפני התוצאה העצובה לא פחות מעצובה
    מפלגת העבודה המפוארת התוה היחידה שהייתה במדינה חוסלה
    איתן יישר כוח על מי שאתה
    אתה מנהיג מהדור הקודם צדקת לאורך כל הדרך מצער שחברייך למפלגה לא השכילו להקשיב ולייסם את שראיתה לפני כולם
    איש גדול

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   05/06/2019 21:20

      איזה יושרה ואיזה הגון.מוכנים לחבור עים מרץ ועוכרי ישראל רק למען כיסאות.ביכדי להשאר חברי כנסת.כי יותר מיזה כבל ופרץ לא יהיו.אין להם לא ערכים ולא מוסר..הם גדלו בבתים ומישפחה ששומרת שבת.למען כיסאות מכרו את הערכים שגדלו בבית אבא.בתוך ליבם הם יודעים שהם ליכוד..במיפלגות השמאל הם ישארו..רק נבחנים שעושים רעש.רק שישמעו אותם בתישקורת…לא יותר.

  2. תפרקו את המפלגה ולכו משם
    03/06/2019 14:08
    ד.ב
  3. תעזבו אוא, שידבר לעצמו גבאי,
    תקימו מפלגה חדשה בלעדיו ונגמר הסיפור.
    לא ברור איפה הבעייה לעשות את זה?
    ביום שהגיעו התוצאות הייתם צריכים לקחת את המפתחות ולצאת. נקודה.

  4. תפרקו את המפלגה ולכו משם
    03/06/2019 14:09
    ד.ב
  5. תעזבו אותו, שידבר לעצמו גבאי! הוא עושה ממכם בדיחה
    תקימו מפלגה חדשה בלעדיו ונגמר הסיפור.
    לא ברור איפה הבעייה לעשות את זה?
    ביום שהגיעו התוצאות הייתם צריכים לקחת את המפתחות ולצאת. נקודה.

  6. גבאי
    03/06/2019 17:34
    דני דין
  7. האדם הלא נכון במפלגה הלא נכונה .

    • יול   05/06/2019 20:58

      הם בושה וכלימה ליוצאי עדות המזרח.בישביל כיסאות הם מוכנים ללכת עים מרץ ועוכרי ישראל.אין להם ולכל השמאלנים לא יושרה ולא ערכים.הם חוברים בשביל כיסאות.יחד עים תומכי טרור.רק בשביל כסאות..איזה יושרה ואיזה ערכים.קישקוש בלבוש….

  8. עם ברק אפילו לא תקום בתחיית המתים,
    06/06/2019 05:20
    יעוב
  9. גבאי מכין סידור הלוויה ועם ברק ברח לא תקום בתחיית המתים,

  10. אתם מנחוסים
    06/06/2019 05:22
    יעוב
  11. גם אם תשים את מראדונה בראשות המפלגה לא תגיעו לשום מקום, אתם מנחוסים,

  12. אתם מנחוסים
    06/06/2019 05:23
    שלומית
  13. גם אם תשים את מראדונה בראשות המפלגה לא תגיעו לשום מקום, אתם מנחוסים,