הגימיק של ליברמן: רץ לבג”ץ ודרש שיאסרו על הרבנים לבצע בדיקות

העתירה הוגשה נגד הרבנים הראשיים, מועצת הרבנות, הנהלת בתי הדין, המשרד לשירותי דת ומשרד הפנים • ליברמן: "לעתים זה קורה שנים אחרי שיהדותם של העולים הוכחה כבר, לא רק על ידי גורמים בחו"ל, אלא על ידי הממסד החרדי פה בארץ. זה מקומם"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשע"ט / 07.04.2019 14:12

רגע לפני הבחירות: יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיש הבוקר (ראשון) בג”ץ בתביעה לביטול בדיקות הד.נ.א לעולים מברית המועצות לשעבר, כתנאי להוכחת יהדותם.

העתירה לבג״צ הוגשה לאחר שדרישתו של ליברמן מהרבנות הראשית, כי הבדיקות יופסקו – לא התקבלה.

בעתירה משתתפות שלוש נשים, כולן עולות ממדינות בריה”מ לשעבר, שנדרשו על ידי בתי דין רבניים לבצע בדיקות גנטיות, למרות שיהדותן הוכחה בעבר בדרכים שונות.

העתירה הוגשה נגד הרבנים הראשיים, מועצת הרבנות הראשית, הנהלת בתי הדין הרבניים, המשרד לשירותי דת ומשרד הפנים.

הדרישה: לאסור את השימוש בבדיקות גנטיות להוכחת יהדות – ולחדול מבדיקה חוזרת של יהדותם של עולים חדשים.

ח״כ ליברמן: “לפני שאנשים עולים למדינת ישראל, הם עוברים בדיקה מעמיקה ומאוד לא נעימה, כדי להוכיח את יהדותם. אחרי שהסוכנות היהודית ונתיב – לשכת הקשר עורכים להם בדיקות יהדות, הם עולים למדינת ישראל.

“מה שמרתיח אותי, זה שאחרי העליה, מתחילים לפתע לבצע את הבדיקות האלו מחדש. לעתים זה קורה שנים אחרי שיהדותם של העולים הוכחה כבר, לא רק על ידי גורמים בחו”ל, אלא על ידי הממסד החרדי פה בארץ. זה מקומם לשמוע, כי רק עולים מבריה”מ לשעבר נחשדים פעם אחרי פעם על ידי בתי דין רבניים כ”לא יהודים”.

“הם אפילו נאלצים לעבור את בדיקות הדנ״א המפלות, המשפילות והבזויות, על מנת להוכיח את יהדותם. אסור לעבור לסדר היום על כך שמכריחים אנשים שעלו מאיזור מסויים בלבד, לעבור את הבדיקות הללו. זה לא חל על עולים מצרפת, ארה״ב או אנגליה. רק עולים מבריה”מ לשעבר נאלצים לעבור בדיקה גנטית, על מנת להוכיח את יהדותם. זה טירוף וחייבים לעצור את התופעה באופן מוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן הסיבה מאוד פשוטה
    08/04/2019 12:15
    יצחק
  1. כל אדיוט יכל בסכום פעוט לקנות ברוסיה תעודת יהדות
    עכשיו אתה מבין מדוע רק מחבר העמים צריכים לעשות בדיקות?
    עז שוב פעם
    כסף מלבן הכל , גם יהדות על הנייר