“נהפוך כל אבן” • יאיר לפיד: איחוד מפלגות עם בני גנץ – עדיין אפשרי

יו"ר 'יש עתיד' התייחס בטקס הצגת המועמדים לכנסת הבאה לחיבור אפשרי למפלגתו של בני גנץ: "האופציה נמצאת על השולחן, אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון"
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשע"ט / 18.02.2019 22:45

יו”ר ‘יש עתיד’, יאיר לפיד, התייחס הערב (שני), בטקס הצגת המועמדים לרשימת מפלגתו לכנסת הבאה, לשאלה המסקרנת: האם יהיה חיבור עם מפלגתו של בני גנץ – ‘חוסן לישראל’.

“אני רוצה להגיד לכם מפה מה קורה לגבי אופציית האיחוד עם בני גנץ. אני יודע שזה לא מעניין אף אחד, אבל נדבר על זה בכל זאת. האופציה נמצאת על השולחן. אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון. נהפוך כל אבן”, הצהיר לפיד.

לפיד התנה את הדברים בהסכמתו של יו”ר חוסן לישראל, בני גנץ, להתחייב להצהרות ‘יש עתיד’: “למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות. בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים. ראשון, שני, רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לנו, מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות.

“אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן. התחייבנו לשנות את חוק הלאום. התחייבנו לבטל את חוק המרכולים. התחייבנו שבכל בית ספר במדינת ישראל, חילוני או חרדי, ילמדו מתמטיקה ואנגלית.

“התחייבנו לחוק הגיוס. התחייבנו לתהליך מדיני כדי להיפרד מהפלשתינים. התחייבנו להעביר את חוק הקלון. התחייבנו לא לשבת בממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום. לא מחכים לשימוע”.

לפיד גם התייחס לחקירות ראש הממשלה: “נתניהו איבד את הברקסים. כל מה שמעניין אותו את החקירות שלו. מבחינתו הבחירות זה כרטיס היציאה מהכלא. אין לו גבולות ואין לו בעיה לשקר ולהכפיש. אי אפשר להאמין שככה מתנהג ראש ממשלה בישראל”.

לפיד סיים את נאומו בקריאה ליו”ר חוסן לישראל: “אני רוצה להגיד מפה לבני גנץ: הנה מה שלמדתי בשבע שנים בפוליטיקה. שבע שנים לחימה בשוחות: אי אפשר להתחמק מנושאים לא נוחים. עשיתי את הטעויות האלה. זה לא עובד. אם נקבל תשובות ברורות, עוד יש על מה לדבר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות