הסקר חושף: מה קורה לגבאי אם ציפי לבני פורשת מהמחנה הציוני?

הצרות של אבי גבאי לא מסתיימות ב-10 המנדטים שזכה להם בסקר מכון 'מאגר מוחות' • עורכי הסקר בדקו גם מה כוחה של ציפי לבני כשהיא מתמודדת עצמאית - ומה זה יעשה למפלגת 'העבודה' • גם שאלת ההתאמה לראשות הממשלה צריכה להטריד את גבאי
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התשע"ח / 09.03.2018 00:26

סקר מכון ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כץ, שנערך עבור ‘ישראל היום’, לפיו ההובלה של יאיר לפיד בגוש השמאל עם 24 מנדטים, מרסקת לחלוטין את המחנה הציוני בראשות אבי גבאי, שמקבלת 10 מנדטים –  מסמן מגמה שאם תימשך, היא עשויה לדרדר את המפלגה למספר חד־ספרתי משפיל.

אבל לא רק בזה מסתיימות הצרות של אבי גבאי: עורכי הסקר בדקו גם מה כוחה של ציפי לבני בשילוב עם המחנה הציוני, ומה קורה כשהיא כמתמודדת עצמאית.

התוצאות מפתיעות, וכנראה יהוו נדבך נוסף בעגמומיות המאפיינת את גבאי וחבריו.

מתברר, לפי הסקר,  כי אם לבני תחליט לפרוש מהמחנה הציוני ולהתמודד בצורה עצמאית, לא רק שהיא תעבור את אחוז החסימה, אלא אף תעבור את העבודה בראשות גבאי.

במקרה כזה, תקבל לבני, בראשות מפלגת התנועה, שמונה מנדטים – בעת שהעבודה בראשות גבאי תקבל, כמו מפלגת מרצ, שבעה מביכים בלבד.

אבל מה שאולי צריך להטריד את גבאי יותר הוא שאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

לבני היא מס’ 2 שלו, אולם 12 אחוזים מבעלי הדעה במדגם נקבו דווקא בשמה כמועמדת הראויה לתפקיד הרם, בעוד בשמו של גבאי נקבו 8 אחוזים בלבד.

נתניהו זוכה למידת התמיכה הגבוהה ביותר, עם 46 אחוזים מהנשאלים שסברו כי הוא המועמד הראוי לתפקיד. במקום השני, בפער גדול למדי נמצא יאיר לפיד, עם 24 אחוזים שסבורים כי הוא המועמד הראוי ביותר לראשות הממשלה.

בשמו של נפתלי בנט נקבו 10 אחוזים מהנשאלים.

המחקר נערך בשיטה של סקר משולב – אינטרנטי וטלפוני – בקרב 517 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה בו היא פלוס־מינוס 4.3%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השטויות של ישראל היום שפוחדים מגבאי
    09/03/2018 05:27
    משה
  1. גבאי מדהים ויהיה ראש ממשלה