העסקה הגדולה בהיסטוריה: הודו תקנה מישראל נשק בשני מיליארד דולר

על רקע התחזקות היחסים בין ירושלים לניו דלהי: התעשייה האווירית הודיעה על חתימת ההסכם עם הודו, במסגרתו תמכור לצבא ההודי מערכות הגנה אווירית וימית ממשפחת "ברק 8"
חיים טוויל
י' ניסן התשע"ז / 06.04.2017 18:17

התעשייה האווירית הודיעה היום (חמישי) על חתימת עסקאות נשק בסך כשני מיליארד דולר עם הודו.

בעסקה, הנחשבת לגדולה בתולדות התעשיות הביטחוניות של ישראל, תספק החברה לצבא היבשה של הודו מערכות הגנה אווירית מדגם MRSAM, חלק ממשפחת “ברק 8”, בהיקף של כ-1.6 מיליארד דולר.

לפי הודעת התעשייה האווירית, במסגרת ההסכם יסופקו להודו כל מרכיבי המערכת – משגרים, טילים, אמצעי תקשורת, מערכות שליטה ובקרה ומערכת מכ”ם.

בנוסף תספק התעשייה האווירית לחיל הים של הודו מערכת הגנה אווירית מסוג LRSAM, הגרסה הימית של “ברק 8”, לנושאת המטוסים הראשונה של הודו.

YouTube: please specify correct url

העסקה נחתמה על רקע הידוק היחסים בין ירושלים לניו דלהי. ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי צפוי לבקר בישראל בקיץ הקרוב, כאורחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך טרם נקבע מועד סופי.

מנכ”ל התעשייה האווירית יוסי וייס אמר על העסקה: “זה אירוע שיא שמשקף את שיתוף הפעולה ההדוק עם הודו. שיתוף פעולה חשוב ואסטרטגי. אנחנו חולקים המון ניסיון מבצעי ומידע”.

לדבריו, זהו שלב ראשון בעסקה ויש מגעים גם על מכירת מל”ט ה”איתן”, כשחלה התפתחות במשא ומתן בחודשים האחרונים.

בועז לוי, סמנכ”ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל, אמר: “יחד עם שותפינו בהודו, אנו נספק מערכת מתוחכמת, חדשנית וייחודית שתיתן את המענה המבצעי המיטבי ביותר לצבא היבשה ההודי. בפיתוח המערכת באה לידי ביטוי חדשנות טכנולוגית, יצירתיות, ראייה עתידית ומסירות אישית ראויה לציון של כל העוסקים בפיתוחה של המערכת בישראל ובהודו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות