טראמפ השמיד בסיס בסוריה עם 59 טילים; פוטין רותח: “פגיעה ביחסינו”

צבא ארצות הברית שיגר טילים אל עבר הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית • צבא סוריה: שישה חיילים נהרגו בתקיפת הבסיס שהושמד ליד חומס • רוסיה על תקיפת ארה"ב: "הפרה של הריבונות הסורית, נזק משמעותי ליחסים"
נתן פרל
י"א ניסן התשע"ז / 07.04.2017 10:24

שתי ספינות של חיל הים האמריקני בים התיכון ירו הלילה (שישי) 59 טילי שיוט מסוג טומהוק נגד מטרות של משטר אסד בסוריה.

בין המטרות: בסיס חיל האוויר במחוז חומס שממנו המריאו המטוסים הסורים שביצעו את המתקפה הכימית ביום שלישי באידליב, בה נהרגו עשרות בני אדם. ככל הנראה שדה התעופה שהופצץ נהרס כמעט לחלוטין.

זו הפעם הראשונה שהבית הלבן מורה על מתקפה צבאית נגד כוחות של צבא אסד. התקיפה האמריקנית אירעה בשעה 3:45 בבוקר שעון סוריה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לתקיפה ואמר: “מדובר בעניין חיוני לביטחון ארצות הברית. אין ויכוח שסוריה השתמשה בנשק כימי. אני קורא לכל האומות התרבותיות להצטרף כדי להביא לסיום הטבח ושפיכות הדמים בסוריה”.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גינה את התקיפה האמריקנית. לדברי פוטין, התקיפה האמריקנית מהווה הפרה של הריבונות הסורית, מנוגדת לחוק הבינלאומי וגורמת לנזק משמעותי ביחסי ארה”ב-רוסיה.

צבא סוריה הגיב באופן רשמי לתקיפה האמריקנית  בה הושמד בסיס חיל האוויר הסורי, ועדכן כי שישה מחייליו נהרגו בתקיפת הבסיס ליד חומס.

בהודעת הצבא נאמר כי נזק רב נגרם למקום. “ארה”ב משגרת בתקיפה מסר שגוי לקבוצות הטרור החמושות. התקיפה האמריקנית הופכת את ארה”ב לשותפה של ארגוני טרור כמו דאעש, חזית אל נוסרה וארגונים נוספים”.

מושל מחוז חומס טען הבוקר כי ארגון דאעש ניצל את ההתקפה האמריקאית כדי לתקוף את העיר תדמור, שנכבשה בחודש שעבר מידי הארגון.

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסו לתקיפה: ”בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים”, נמסר מלשכת נתניהו. ”ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד, יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש להמשיך .
    07/04/2017 10:52
    פאני
  1. מתקפה זו הינה רק סימן לבאות. הדוב הרוסי והנחש הפרסי והטינופת חיזבאלה ילמדו שאובמה המוסלמי כבר נזרק לפח ההיסטוריה. למדנו תגובות המערב להיטלר לפני פרוץ המלחמה שרודנים לא מבינים נכון את הוויתורים ומפרשים זאת כחולשה. אסור לתת לרודנים לגדול ולחכות שיהיו “ילדים טובים” כי הם לא יהיו כאלה לעולם.