נתניהו: מה שקורה בקמפוסים – מזכיר את גרמניה של שנות ה-30

בנאום מצולם שכוון לקהל בינלאומי, הגיב ראש הממשלה לעלייה באירועים האנטישמיים בעולם, ובעיקר באוניברסיטאות בארצות הברית: "מה שקורה בקמפוסים בארה"ב מחריד. אספסוף אנטישמי השתלט על אוניברסיטאות מובילות"
אריה ריבקינד
ט"ז ניסן התשפ"ד / 24.04.2024 20:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו  התייחס הערב, בנאום מצולם  שכוון לקהל בינלאומי, לעלייה באירועים האנטישמיים בעולם, ובעיקר באוניברסיטאות בארצות הברית בימים האחרונים.

“מה שקורה בקמפוסים של אוניברסיטאות בארצות הברית זה פשוט מזעזע”, אמר נתניהו. “אספסוף אנטישמי השתלט על אוניברסיטאות מובילות. הם קוראים להשמדת מדינת ישראל, הם תוקפים סטודנטים ומרצים יהודים. זה מזכיר את מה שקרה באוניברסיטאות בגרמניה בשנות ה-30 של המאה שעברה.

“זה בלתי מתקבל על הדעת. צריך לעצור את זה. צריך לגנות את זה באופן מוחלט. אולם, זה לא מה שקרה. התגובה של כמה ראשי אוניברסיטאות למצב היתה מבישה.

“למרבה המזל, בעלי תפקידים מקומיים ובמדינות וברמה הפדרלית פעלו בצורה שונה, אבל צריך לעשות יותר. זה צריך לקרות לא רק משום שהפעולות של התוקפים חמורות ולא רק משום שהם רוצים להרוג יהודים – זה גרוע מספיק – אבל כשמקשיבים למה שהם אומרים מגלים שהם לא רק אומרים “מוות לישראל” ו’מוות ליהודים’, אלא גם ‘מוות לאמריקה'”.

נתניהו הוסיף: “מה שקורה פה זה זינוק באנטישמיות בארה”ב ובעולם, זאת בזמן שישראל מנסה להגן על עצמה מפני רצח עם שמבוצע על ידי טרוריסטים שמתחבאים מאחורי אוכלוסייה אזרחית. ישראל מואשמת שלא בצדק בביצוע רצח עם ובהרעבה המונית. זה הכל חלק משקר גדול. ראינו את זה כבר בהיסטוריה. התקפות אנטישמיות תמיד לוו בהפיכת היהודים לנבלים ובהפצת עלילות דם שאנשים האמינו בהן למרות שהיו מופרכות”.

נתניהו סיים את דבריו במסר הבא: “מה שחשוב עכשיו, זה שכל מי שחולק את הערכים שלנו, יעמדו ויגידו עד כאן. צריך לעצור את האנטישמיות כי היא תמיד משמשת ככנרית במכרה הפחם – היא תמיד מקדימה דברים אפלים הרבה יותר שסוחפים את העולם. יהודים ולא-יהודים צריכים שאכפת להם מהעתיד צריכים לעצור את האנטישמיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות