השר אזולאי יביא לאישור הממשלה: משה דגן – מנכ”ל הרבנות הראשית

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, יביא לאחר חג הפסח לאישור הממשלה את מינויו של משה דגן למנכ"ל הרבנות הראשית לישראל • המינוי הצפוי גרם לקרע בין הרבנים הראשיים
יוני גרין
י' ניסן התשע"ו / 18.04.2016 12:39

השר לשירותי דת, ח״כ דוד אזלואי, יביא לישיבת הממשלה הקרובה, מיד לאחר חג הפסח, לאישור את מינויו של משה דגן למנכ״ל הרבנות הראשית לישראל.

ועדת האיתור בראשותו של מנכ״ל המשרד לשירותי דת והמנכ״ל בפועל של הרבנות הראשית, עו״ד עודד פלוס, המליצה לשר על מינוי דגן לתפקיד.

ההליך עבר את אישור הנציבות כנדרש.

השר אזולאי אמר: ״אני מאחל למשה הצלחה רבה באתגרים הרבים העומדים בפניו ובפני הרבנות הראשית בתחומים רבים״.

הכוונה למנות את משה דגן לתפקיד גרמה לקרע בין הרבנים הראשיים, הראשל”צ הגר”י יוסף והגר”ד לאו.

זהות מנכ”ל הרבנות נקבעה עד היום על ידי הרבנים הראשיים. אלא שכעת, כך טענו מקורבים לרב לאו, דרעי ואנשיו ביצעו מחטף, מבלי להגיע להסכמות.

גורמים בסביבתו של הגר”ד לאו טענו לפני יותר מחודש: “מדובר בצעד חסר תקדים שממנים מנכ”ל בלי הסכמה של הרב הראשי. מעולם לא היה דבר כזה. אפילו הבית היהודי לא העז למנות מנכ”ל בלי הסכמה”.

מלשכת הרב לאו נמסר אז: “כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר, אלא עיקרון מובן וברור שהיה מוסכם עד עתה גם על הראשון לציון. מינוי מנכ”ל לרבנות הראשית צריך להיעשות בתיאום מלא בין שני הרבנים”.

דגן מונה בשנת 2012 לתפקיד סמנכ”ל בכיר במשרד לשירותי דת, עוד בימי יו”ר ש”ס דאז אלי ישי. הוא המשיך בתפקידו גם תחת סגן השר אלי בן דהן מהבית היהודי. תחת אחריותו היו עד היום נושאי הכשרות, נישואין, קבורה ומבני דת במשרד לענייני דת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות