בית דפוס חרדי תובע 796,741 שקלים מהראשל”צ הגר”י יוסף: “לא שילם”

בית הדפוס שהוציא לאור את סדרת הספרים 'ילקוט יוסף' טוען: הראשל"צ לא שילם על עלויות הייצור שהתווספו בעקבות שינוי לוח הזמנים ושינוי מספר העמודים • התובעים: "צפינו שאישיות בכירה בעולם היהודי תכבד פסיקת ביה"ד הרבני" • עורכי דינו: "התביעה נועדה להציגו באור שלילי"
נחמן גור
י"א ניסן התשע"ו / 19.04.2016 09:01

נגד  הראשל”צ הגר”י יוסף הוגשה לבית משפט השלום בירושלים תביעה על סך של כ-800 אלף שקלים. הסיבה: הרב לא שילם חלק מהכספים שהיה חייב לבית הדפוס שהוציא-לאור את ספריו ‘ילקוט יוסף’.

לפי כתב התביעה, המתפרסם לראשונה על ידי העיתונאי יקי אדמקר באתר ‘וואלה’, בעלי בית הדפוס טוען כי הרב לא שילם על הגידול בעלות הייצור, שנגרם בשל אי עמידתו בהתחייבויות לוח הזמנים ומספר העמודים, ומאשים אותו ב”התנהגות חסרת תום לב” ו”בניצול לרעה של מעמדו הציבורי בעולם הדתי בישראל”.

על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי עו”ד צבי ולך, בית הדפוס טוען כי הרב הזמין באמצעות שליח הדפסה של 4,000 סטים של החיבור ההלכתי המפורסם, כשכל סט כולל 27 ספרים.

בתביעה נטען כי הרב התחייב להעביר לדפוס את תוכן כל הספרים של הסט לצורך הדפסתם וכריכתם בתוך חודש, אך בניגוד להתחייבותו העביר את החומרים הנחוצים בשלבים, במשך יותר מחצי שנה, דבר שגרם להם נזק של 796,741 שקלים.

מדובר בתביעה שהוגשה כבר בעבר, אך נמחקה לטענת התובעים מאחר וסברו כי יצליחו להגיע לפשרה בהתאם להבטחות שניתנו להם. בתביעה נטען כי הצדדים אכן הגיעו להסכם פשרה, באמצעות נציג מטעם הרב, אך כשזה כשל פנו התובעים לבית הדין הרבני בפתח תקווה, שקבע כי מן הראוי שהם יפוצו.

“התובעים ציפו כי אישיות בכירה בעולם היהודי תכבד את פסיקת בית הדין הרבני”, נכתב בתביעה.

לפי הדיווח, התובעים טוענים כי בשל העובדה שפסיקת בית הדין הרבני לא כובדה הם פתחו נגד הרב בהליכים משפטיים והגישו בעבר תביעה כספית בסך 522,786 שקלים. מאוחר יותר הם מחקו את התביעה לאחר שלטענתם במסגרת הדיון הראשון בתביעה הבטיחו נציגיו של הרב יוסף שיפעלו לכך שהוא ישלם לתובעים את התמורה.

“חרף חלוף די זמן מכריתת הסכם הפשרה השני, וחרף פניות שהופנו לנתבע, הוא לא דאג לשלם לתובעים את שמגיע להם – כפי שהתחייבו שלוחו שייעשה”, נכתב בתביעה. “התובע מבקש להזמין את הרב יוסף לדין, לחייבו לשלם את סכום התביעה ולהשית על הרב את הוצאות התובעים הכרוכות לרבות שכר טרחה”.

עו”ד ולך, המייצג את בעל הדפוס, אמר בשיחה עם וואלה: “אין מחלוקת שהעבודה שהוזמנה על ידי הנתבע נעשתה בחריצות ובמהימנות. ידועה האמרה שדרך ארץ קדמה לתורה, ולכן מישהו צריך לשלם את התמורה על כך”.

תגובת עורכי דינו של הראשל”צ, עו”ד משה יצחק אוסדיטשר ויפתח תייר: “בשנת 2009 הוגשה תביעה זהה על ידי אותם תובעים בגין אותן עילות נגד הרב יוסף, תוך שאותה תביעה משנת 2009 נמחקה לאחר דיון אחד.

“ניכר כי התביעה הנוכחית הוגשה אך ורק לאור זהותו ומעמדו הרם של הנתבע, על מנת להציגו באור שלילי. בעת מחיקת התביעה בשנת 2009 לא היה כל הסכם פשרה כפי הנטען עתה, ולפיכך אמירת התובע על קיומו של הסכם פשרה משנת 2009 אותו לא קיים הרב הינה שקר”.

עוד נמסר: “מעבר לכך, כלל טענות ההגנה של הרב, לרבות בקשה מתאימה לסילוק ההליך על הסף, יובאו בפני בית המשפט בימים הקרובים, אשר סביר להניח ימצא לנכון לקבל את טענות הרב יוסף כבעל דין האוחז בטענות משפטיות ועובדתיות מהן עולה שאין דבר בנטען בכתב התביעה, פרט לאמירות סרק חסרות תכלית מהן נעדר כל סממן של אמת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לחבר ספרים שווה הרבה כסף
    19/04/2016 15:54
    יוסי
  1. למה שישלם.
    20/04/2016 00:48
    ברוך
  2. הוא הרי מורם מעם ולא מתעסק בקטנות, כמו הבטחות והתחייבויות אישיות. רק פשוטי העם הבורים והטיפשים (ערו”מ – עובדי רבנים ומזלות) חייבים למלא הבטחות

  3. א
    20/04/2016 11:21
    יוסי
  4. לחבר ספרים = שווה הרבה כסף