37 ח”כים לנתניהו: למה אתה מעניק לטראמפ חיבוק חם? בטל הפגישה

יוזמת העצומה, ח"כ רוזין: "בעוד שברחבי העולם מגנים את דבריו הגזעניים, נתניהו מעניק לו חיבוק חם" • גורמים בסביבת נתניהו: "ייפגש עם כל מועמד מכל מפלגה שיבקש, אין זה אומר שהוא מסכים עם כל אמירה" • לפיד: "שומע את האנשים שצוהלים אצלנו על דבריו של טראמפ, והלב מתכווץ"
נחמן גור
כ"ז כסלו התשע"ו / 09.12.2015 16:37

 37 חברי וחברות כנסת חתמו היום (רביעי) על מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לגנות את דבריו הגזעניים של דונלד טראמפ, המועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ובדרישה לבטל את פגישתם המתוכננת בישראל לקראת סוף החודש – טרם יחזור בו מדבריו נגד המוסלמים.

 ח”כ מיכל רוזין ממרצ, שיזמה את המכתב, אמרה: “בעוד שברחבי העולם מנהיגים מגנים את דבריו הגזעניים והמקוממים של המועמד הרפובליקני לנשיאות, נתניהו מעניק לו חיבוק חם. פגישתם בסוף החודש נותנת גיבוי לאמירותיו הגזעניות, ובכך ביזוי אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל וכן פגיעה באזרחיה המוסלמים”.

 יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד כתב בחשבון הפייסבוק שלו: “אני שומע את האנשים שצוהלים אצלנו על דבריו של טראמפ, והלב מתכווץ. האם הם אינם מבינים איזה נצחון זה לאיסלם הקיצוני? האם לא ברור להם שהדרך היחידה להיכנע לדאע”ש, היא לקבל עליך את סולם הערכים של דאע”ש – השנאה לזר, הבוז לחוק, האפליה על רקע דתי?

 “האם הם לא מכירים מספיק את ההיסטוריה היהודית כדי להבין מה קורה כשמתחילים ללכת בדרך הזו?”, תהה לפיד.

 אחמד טיבי: “ניאו-נאצי”

 סגן יו”ר הכנסת, ח”כ אחמד טיבי, קרא הבוקר שלא לארח במשכן הכנסת את דונלד טראמפ. ח”כ טיבי אמר, כי חברי הכנסת הערבים יתנגדו בתוקף לביקור אפשרי של טראמפ בכנסת.

 טיבי גם צייץ בחשבון טוויטר שלו: “ביקשתי מיו”ר הכנסת למנוע את כניסת הניאונצי טראמפ לכנסת”.

 בפרפרזה על המשפט של טראמפ שעורר סערה – הוסיף טיבי: “׳עד שנבין ממש מה הסכנה של כל הטראמפים׳, למרות שהדברים שאמר לא זרים לאחדים כאן בכנסת”.

 בנוסף לכך, שיתף טיבי בחשבון הטוויטר שלו תמונה המופצת ברשתות החברתיות, בה נראה טראמפ לצידו של היטלר, לצד השוואה בין השניים.

 “נתניהו יפגש עם כל מועמד שיבקש”

 ראש הממשלה נתניהו ודונלד טראמפ המועמד לנשיאות ארצות הברית, ייפגשו בישראל בתאריך 28.12.15, כחלק מביקורו של טראמפ בישראל.

 הפגישה בין השניים נקבעה לפני כשבועיים, לפני דבריו של טראמפ אודות איסור הכניסה למוסלמים לארצות הברית, שעוררו ביקורת רבה ברחבי העולם.

 גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי נתניהו אינו מזדהה עם כל אמירה של כל מועמד, אך עם זאת יפגש עם כל מועמד מכל מפלגה שיבקש לקיים מפגש.

 המועמד הרפובליקני הצבעוני הודיע בלילה האחרון כי יגיע לביקור בישראל ואף ציין כי הוא “מצפה לכך מאד”. בנוסף הכחיש טראמפ את הדיווח כי יפגש עם מלך ירדן, עבדאללה השני, למרות ‘הכבוד הרב שהוא רוחש לו”.

בתוך כך, העיתון “ג’רוזלם פוסט” פירסם כי טראמפ ביקש ממקורביו לבדוק היתכנות של ביקור גם בהר הבית.

הנושא כבר עלה מול גורמים ישראלים ופלסטינים, משום שטראמפ מעוניין מאוד להגיע דווקא להר הבית, שנמצא במוקד הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והדבר מעלה חשש במערכת המדינית שהוא עלול לשאת שם הצהרה שתפגע בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות