מזכיר הממשלה נגד היועהמ”שית: חוסר רגישות ציבורית

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שלח ליועהמש"ית מכתב בו הוא מתייחס להחלטת היועהמ"שית שלא לאפשר לממשלה ייצוג בנפרד ממנה מול העתירות בבג"צ • "תפקיד היעוץ המשפטי הינו לסייע לממשלה ולא לחסום את דרכה", כתב פוקס
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 21:43

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שלח הערב (חמישי) מכתב חריף ועוקצני במיוחד ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, זאת ברקע הקשיים שהיא מטילה בנושא חוק הגיוס וסירובה לאפשר לממשלה ייצוג נפרד בבג”ץ: “תפקיד היעוץ המשפטי הינו לסייע לממשלה ולא לחסום את דרכה. עמדתך תמוהה למדי. כבלת את ידי הממשלה בכבלים משפטיים מחמירים שאינם מעוגנים ביסוד משפטי אשר מנעו דה-פקטו מהממשלה להאריך החלטתה הקודמת”.

מזכיר הממשלה טוען במכתב כי היועהמ”שית בחרה באקט של “חוסר רגישות ציבורית ללא בסיס משפטי” בתשובתה לבקשת הממשלה לייצוג נפרד בבג”צ כששיגרה מכתב ממנו משתמע כי ניתן לייתר את הדיון בבג”ץ בהוראה לגיוסם של בני הישיבות: “בחרת לצטט במכתבך פס”ד שניתן לפני 27 שנים ולא את ההחלטה שניתנה לפני שבועיים בלבד”.

ב’עכשיו14′ פורסם כי פוקס מספר כי התקשר למיארה והסביר לה כי קיים פער בלתי ניתן לגישור בין עמדתה לזו של הממשלה, כך שסירובה תמוהה. “למען הסר ספק העמדה הממשלתית הינה עמדת ראש הממשלה שהוצגה לבג”ץ”, הדגיש פוקס כי עצם טענתה של מיארה לפיה הממשלה טרם הציגה עמדתה לא נכונה ודרש להתיר כבר כעת יצוג נפרד לראש הממשלה, ולאחר שעמדתו תאושר על ידי השרים יאושר היצוג הנפרד גם ביחס לממשלה כולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות