לפני פגישה עם אובמה: רובי ריבלין פרסם ביקורת על מדיניות הממשלה

לקראת פגישתו הראשונה הערב עם הנשיא ברק אובמה, פרסם הנשיא רובי ריבלין מאמר ביקורתי בעיתון 'וושינגטון פוסט' כלפי מדיניות ממשלות ישראל, והשיא עצות לבניית מהלכים בוני אמון מול הפלסטינים • מותח ביקורת גם על הפלסטינים
נתן פרל
כ"ז כסלו התשע"ו / 09.12.2015 09:03

מלכלך בחוץ: נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מותח הבוקר (רביעי) ביקורת על יחס ממשלת ישראל כלפי האוכלוסייה הפלסטינית.

במאמר שפרסם ב’וושינגטון פוסט’, עיתון הנחשב פרו-ישראלי, כותב הנשיא כי ישראל צריכה להפסיק את ההזנחה במזרח ירושלים ואת העיכוב בבניית העיר הפלסטינית ראוובי.

ריבלין הוסיף שלנוכח היעדר פתרון קרוב לסכסוך, ישראל צריכה לקדם מהלכים בוני-אמון מול הפלסטינים – ללא קשר לסכסוך הטריטוריאלי. מלבד הצעדים שפירט, מציע הנשיא לקדם שיתופי פעולה עסקיים וחינוכיים בין ישראלים לבין פלסטינים.

“בזמן שאני כותב זאת, אין כרגע פתרון בר קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אין תהליך מדיני בדרך, ואין אינדיקציה למשא ומתן קרוב. ועדיין, למרות שאין אופק, אפילו לא לוח זמנים שיסיים את הסכסוך, הטרגדיה עוטפת את כולנו, מחובתנו לדעת איפה וכיצד לנקוט בצעדים לשפר את הסיכוי שנוכל לחיות יחד, ערבים ויהודים באזורנו.

“בלי לפתור את השאלה האם או לא לישראל יש היום פרטנר פלסטיני לשלום, מובן מאליו שבניינה של העיר הפלסטינית החדשה, רוואבי, הוא אינטרס ישראלי. כמו כן, ברור שטיפוח ערוצי תקשורת ושיתוף פעולה בין אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים, אנשי חינוך ואנשי תרבות משפר את מצבנו.

“האם יש מישהו שלא רואה את הערך והחשיבות ביכולת של רוב היהודים ללמוד את השפה הערבית. צעדים כאלו משרתים הן את ערכיה המוסריים של ישראל והן את האינטרסים המעשיים שלה”, מצהיר במאמר נשיא המדינה.

לטענת ריבלין, ישראל יכולה לעשות צעדים ממשיים גם בסוגיית ירושלים. “ירושלים, נתפסת על ידי רבים כאתגר הדיפלומטי הגדול ביותר לכל הסכם שלום, ואנחנו יכולים לעשות הרבה בעניין זה”.

הוא מאשים את ממשלות ישראל לדורותיהן שפגעו בביטחון היהודים במזרח ירושלים, ובמקביל לא דאגו לרווחת התושבים הערבים שם. “התמודדות עם ביוב, כבישים, תשתיות, בתי ספר ומרכזים רפואיים בירושלים המזרחית לא צריכה להמתין עד לסוף הסכסוך”, כתב הנשיא.

לדבריו, על הקהילה הבינלאומית, בראשות ארצות הברית, להשקיע בצעדים בוני אמון שיביאו לעידוד הדיאלוג ויניחו, אולי את היסודות להסדר עתידי.

הנשיא גם מותח ביקורת על הפלסטינים ואומר כי הם חייבים להפסיק מיד את ההסתה והאלימות נגד ישראל. במאמרו הוא קורא להורים ולמורים בפלסטיניים לטפח בחלומותיהם של הצעירים “את מושג חיים, ולא שאיפות של מוות”.

הערב יוועד הנשיא ראובן ריבלין עם הנשיא ברק אובמה, לראשונה מאז נכנס לתפקידו. זאת לאחר שבפעם האחרונה שביקר בארצות-הברית, נמנע ממפגש עם אובמה בגלל הסירוב של נשיא ארצות הברית להיפגש עם נתניהו, לפני הבחירות בישראל.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשיא של מדינת פלסטין. פשוט בושה לצאת נגד בני עמך
    09/12/2015 13:07
    אלון
  1. נשיא של מדינה צריך לשווק ולחזק את מדינתו.

  2. בילבול. מי רוצח ומי קורבן טרור?!
    09/12/2015 15:18
    נ(שי)או"מ
  3. חבל. איכ זיב.

  4. שישאר שם.
    09/12/2015 15:48
    נשיאים עם הרבה רוח
  5. עם בני עמו.

  6. נשיא שבחר בדרך הטרור...
    09/12/2015 16:12
    קורבן טרור
  7. נשיא של מדינת ישמעאל