טראמפ שוקל עליה להר הבית • חנין זועבי: לא יכנס גם אם יגיע עם צבא

המועמד המוביל במירוץ של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, שיצא נגד המוסלמים, מתכנן להגיע אל הר הבית • אחמד טיבי מאיים: "מסגד אל אקצה הוא לא מקום שטיפוסים נאלחים כאלה אמורים להגיע אליו" • "אני מקווה שחבריו ומקבלי פניו בארץ יימנעו זאת ממנו - אחרת אחרים יימנעו"
יוני גרין
כ"ז כסלו התשע"ו / 09.12.2015 17:54

עוד פרובקציה: דולנד טראמפ, המועמד המוביל במירוץ של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, שיבקר בישראל בסוף החודש, רוצה לעלות גם להר הבית.

לפי דיווח בעיתון ‘ג’רוזלם פוסט’, המליארדר ביקש ממקורביו לבדוק את ההיתכנות של ביקור כזה.

הנושא כבר עלה מול גורמים ישראלים ופלסטינים, משום שטראמפ מעוניין מאוד להגיע דווקא להר הבית, שנמצא במוקד הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והדבר מעלה חשש שהוא עלול לשאת שם הצהרה שתפגע בישראל.

בישראל חוששים כי ביקורו של טראמפ בהר הבית עלול להצית מחדש את המתיחות במקום – שנרגעה מעט בחודש האחרון.

הביקור של טראמפ מגיע בצל ההתבטאות שלו, ש”לא לאפשר כניסה של מוסלמים לארצות הברית עד אשר הממשל במדינה יבין מה קורה  ואיך להתמודד עם הבעיה”.

ח”כ אחמד טיבי אמר בתגובה, כי אם יתברר שטראמפ אכן מתכוון לבקר במסגר אל אקצה, יהיה מי שימנע זאת.

“איך יעלה על הדעת שמי שמתבטא נגד מיליארד וחצי מוסלמים בעולם יבקר במסגד אל אקצה, אסור לאפשר את הביקור הזה ואני מקווה שחבריו ומקבלי פניו בארץ יימנעו זאת ממנו – אחרת אחרים ימנעו את הדבר”.

טיבי הוסיף כי “מסגד אל אקצה הוא לא מקום שטיפוסים נאלחים כאלה אמורים להגיע אליו, טראמפ ברחבת המסגדים הוא כמו צלם בהיכל”.

ח”כ חנין זועבי הגיבה ואמרה: “שונאי הפלסטינים והמוסלמים הם באותו צד. הקרבה אותה מביע דונלד טראמפ לישראל ולמר נתניהו היא קרבה שנובעת מהדמיון בין שניהם, מר נתניהו שונא את הפלסטינים כמו שטראמפ שונא את המוסלמים, נתניהו עושה משנאתו משנה מדינית שלמה של הרג וחנק וחוקים שמגלים את האמת: מדובר בפשיסט קטן, בעוד שטראמפ מפטפט בינתיים, כי הוא מחוץ לשלטון.

“תמונה של השניים ביחד מראה שמדובר לא ב’מזרח דאעשי’ מול ‘מערב מתורבת’, אלא בעמים שנאבקים לחרות, מול דאעשים ושליטים, שעל פני השטח נלחמים אחד בשני, אך לנעשה מחזקים אחד את השני, ושניהם מנועים משנאה, תומכי הרג, ורודפי כוחנות.

“טראמפ לא יכנס לאלאקצא, גם לא בליווי הצבא וכוחות היס”מ.

“כל ניסיון להיכנס לאלאקצא, יראה לו עד כמה הססמה “ירושלים היא עיר מאוחדת” היא ריקה מתוכן, ועד כמה הוא יזדקק לכוחות לשמור עליו, כי בעצם העיר אינה תחת הריבונות הישראלית, היא עיר כבושה שמנהלת מאבק יומיומי נגד הכיבוש, ונגד שונאי הפלסטינים והמוסלמים למיניהם”.

אחר הצהריים חתמו 37 חברי כנסת על מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיגנה את דבריו הגזעניים של המועמד, ובדרישה שיבטל את פגישתם המתוכננת – במידה וטראמפ לא יחזור בו מדבריו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות