הסיעות החרדיות נכנעו: תיקון חוק הגיוס – רק אחרי אישור תקציב המדינה

למרות הוראות חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל "לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם" לפני אישור תקציב המדינה, נתניהו הגיע להסכמות עם ראשי סיעות הקואליציה כי ההצבעה תתקיים ארבעה ימים אחרי אישור התקציב • התקדמות בדרישות ש"ס על מע"מ אפס
אריה ריבקינד
א' כסלו התשע"ו / 12.11.2015 23:36

הנציגים החרדים נכנעו: למרות הוראות חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, כי על חברי הכנסת של הסיעה להתעקש על תיקון חוק הגיוס בכל שלושת הקריאות, עוד לפני אישור תקציב המדינה – הוחלט בפגישה שקיים הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו  עם ראשי סיעות הקואליציה כי ההצבעה על תיקון חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית תתקיים רק לאחר אישור תקציב המדינה.

בפגישה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראשי הסיעות אריה דרעי, יעקב ליצמן, משה גפני, משה כחלון ונפתלי בנט.

בפגישה הוחלט  כי ביום ראשון תאשר מליאת הממשלה את התיקון בחוק הגיוס וביום שני יעבור התיקון, כמתוכנן, בקריאה ראשונה במליאת כנסת.

ביום שלישי צפוי להתקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בהכנת החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית, כפי שביקש יו”ר הוועדה ויו”ר הקואליציה, ח”כ צחי הנגבי.

תקציב המדינה יעבור ביום חמישי בקריאה שניה ושלישית – וביום שני שלאחר מכן יאושר התיקון לחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית.

באשר למחלוקת בין השר אריה דרעי והאוצר על מע”מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה ומע”מ אפס על מים לשכבות החלשות, חלה התקדמות – במהלך הדיון שהתקיים בלשכת ראש הממשלה – בדרישת ש״ס לקבוע מע”מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה ומע”מ אפס על מים לשכבות החלשות.

הבוקר (שישי) אמור השר דרעי להיפגש עם שר האוצר משה כחלון, כדי להמשיך לדון בנושא.

היום שלח הרב מרדכי שטרן, מזכיר מועצת גדולי התורה של אגו”י מכתב אל חברי הכנסת של הסיעה, בו הוא מודיע להם, כי במענה לשאלתם – חברי מועצת גדולי התורה החסידית סבורים כי “הסכמים חייבים לכבד וכי עליכם לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי שלוש קריאות לפני אישור תקציב המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות