אריה דרעי הציע: לנסר ולהעביר את ביהכנ”ס. אנשי מקצוע: אי אפשר

בפגישה בלשכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי הועלתה הצעה למנוע את ההרס של בית הכנסת בגבעת זאב על ידי ניסור והעתקת המבנה למגרש סמוך • ועד בית הכנסת: "לצערנו הצעתו של השר לניסור בית הכנסת אינה פרקטית. מקווים שכעת השר לא ינוח עד שהנושא יפתר על הצד הטוב ביותר"
נחמן גור
כ"ט חשון התשע"ו / 11.11.2015 18:45

בפגישה המתקיימת הערב (רביעי) בלשכתו של יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, בהשתתפות נציגי ש”ס במועצת גבעת זאב ונציגי בית הכנסת ‘איילת השחר’, עלתה הצעה שעשויה למנוע את ההרס הצפוי של בית הכנסת.

לפי אנשי בית הכנסת, במהלך הפגישה הועלתה הצעתו של דרעי לנסר את בית הכנסת ולהעבירו בשלמותו למגרש הסמוך לבית הכנסת.

לדברי נציגי בית הכנסת, “השר דרעי התחייב בפגישה לדאוג לאשר את התקציבים לביצוע המהלך ולשתף את שר הביטחון וכל הנוגעים בעניין”.

הפתרון, תלוי באישור מועצת העיר. “ברגע שהדבר יאושר, תונח בקשה לפתחו של בג״ץ להעניק הארכה לביצוע הפיתרון”, אומרים גורמים המעורבים בנושא.

בפגישה השתתפו גם שר הדתות דוד אזולאי, מנכ״ל ש״ס חיים ביטון, חברי מועצת גבעת זאב מטעם ש״ס יוסי מועלם ומשה כהן, רב בית הכנסת הרב עזריאל כהן ונציגי העמותה.

יצוין כי בשנת 2005 הוזזו במבצע מורכב חמישה בתים  בסגנון הבנייה הטמפלרי, שעמדו לאורך רחוב קפלן בתל אביב – כשלושים מטרים ממקומם, כדי לאפשר את הרחבתו של הציר הסואן.

ועד בית הכנסת איילת השחר אומרים הערב בתגובה לדבריו של השר דרעי: “ראשית אנחנו מודים לשר דרעי שנכנס לסוגייה החשובה והקריטית של עתיד בית הכנסת, מדובר בכבוד שמים אשר כולנו נקראים לא לשקוט בעניין.

שמחנו לשמוע כי גם כבוד השר מבין שאסור שבית הכנסת יהרס וכי יש למצוא פתרון אשר ימנע את ההריסה.

מבדיקות שערכנו עם אנשי מקצוע לצערנו הצעתו של השר לניסור בית הכנסת אינה פרקטית.

אנו מקוים שכעת שהשר נכנס לעובי הקורה השר לא ישקוט ולא ינוח עד אשר הנושא יפתר על הצד הטוב ביותר ובבית הכנסת ימשיך להישמע קול התורה והתפילה כמו ב- 15 השנים האחרונות”.

אמש התפרסמה קריאת רבנים חסרת תקדים לשוטרים וחיילים לסרב פקודה ולא ליטול חלק בהרס בית הכנסת.

על הקריאה חתמו רבנים בכירים מכל קצוות הקשת – ובהם בכירי הרבנים הספרדים: חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס וראש ישיבת פורת יוסף, הגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים, רבי שלום ארוש ראש מוסדות ‘חוט של חסד’, הגאון רבי בן ציון מוצפי ראש מוסדות ‘בני ציון’, המקובלים רבי דוד בצרי ראש ישיבת השלום ורבי בניהו שמואלי ראש ישיבת המקובלים ‘נהר שלום’, והגאון רבי שמואל אליהו רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית.

בנוסף חתמו על הקריאה הגאון רבי יצחק גינזבורג ראש תנועת ‘דרך חיים’ ומוסדות ‘גל עיני’, הגאון רבי אביגדור נבנצאל רב הרובע היהודי, והרב דוד חי הכהן ראש מוסדות ‘אורות התורה’ בבת ים.

“בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב עומד בפני חורבן”, כתבו הרבנים. “זהו מעשה האסור על פי תורתינו הקדושה, “לא תעשון כן לה’ אלוקיכם”, בכל מקום וכל שכן בבית כנסת השוכן בארץ ישראל.

“גם החלטת מלכות ושלטון אינה משנה איסור תורה חמור זה שיש בו גם חילול ה’, כהלכה פסוקה שאם גזר המלך לעבור על מצוה אין שומעים לו.

“אנו קוראים לכל מי שלב יהודי בקרבו – חוסו על נפשותיכם ואל תגעו לרעה בבית הכנסת! וכל הפורש מן העבירה החמורה הזו תבוא עליו ברכת טוב ויצליח בכל דרכיו”.

הרבנים פונים גם לשוטרים שאינם יהודים: “גם בני עמים אחרים העובדים במשטרה שימנעו מפגיעה בקדשי ישראל – יזכו לברכה מאת אלוקי אברהם, אב המון גויים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מספיק עם הבלוף שלהם..
    11/11/2015 20:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לכל ציבור החשוב המבינים דבר, ברכת ד’ עליכם תחיו. קודם כל קצת היסטוריה: לפני שהחכי”ם “החרדים הכופרים” בקדושת עם ישראל, מנסים לזרוק לנו חול בעיניים אני מציג לכם נתונים פשוטים, שכל אחד יעשה לבד את החשבון מה הרווחנו עכשיו? אולי כמה טיפות חול, אבל רק בעיניים…

    לדוגמא קצת היסטוריה:
    הורים ל-10 ילדים שקבלו בשנת (למס’) 2000 4997 ₪
    אחרי חוק הלפרט זה הגיע 6507 ₪
    קיצוץ לפיד האבא 2003 הגיע 4069 ₪
    קיצוץ לפיד יאיר הגיע 1400 ₪
    ​עכשיו אחרי תיקון “הגדול” של החרדים החוק הנה ההישג שנקבל “רק” 1614​ רק 1614 1614

    אז זה לא בלוף 1 גדול?? מה הועילו כל העבודה בעיניים בשביל “רק” 20 ₪ לילד לחודש בושה וחרפה!!!!
    חיסכון 50 ₪ לילד מגיע (אם בכלל יגיע) אחרי 18 שנה לסכום עלוב 10,800 ₪ מזה הם יכולים לקנות דירה וחצי? זה גרם השר לייץ מן.

    מעכשיו יידע הציבור החרדים התמימים, במי הם בוחרים, החכי”ם -כאילו חרדים, הדואגים רק לעצמם ולמנהלי המוסדות ונציגיהם, כי שם יש מתחת לשולחן למשפחות עניות בישראל כלום וכלום ודו”ק !!!! רק מענין להם לעלות המשכורת שלהם כל שנה וכו’ בכוח מנסים להרוס את העם תתביישו לכם.

    החכי”ם תסתכלו לי ישר בעינים: כשהחלטתם להצטרף לקואליציה ולממשלת השמד שאחראית לעקירת התורה ממיליוני ילדי ישראל, לחילולי שבת בבתי החולים הממשלתיים, (באחריותו המלאה של שר הבריאות) לבילבול היחס בעם ישראל ע”י הזרמת מיליונים לפונדקאיות ולבנקים בבתי חולים שונים, (באחריות יו”ר ועדת הכספים ושר הבריאות) לגיורים פיקטיוויים של “בתי דין”, לגיור בצה”ל, ובמינהל הגיור, וכו’ וכו’, האם לא ידעתם שאתם בממשלה אחת עם משומדים עוקרי ועוכרי התורה? וכי עוקרי התורה טובים מאלו המכונים רפורמיים וקונסרבטיביים? תפסיקו להתיפיף. אתם שותפים זוטרים ואחראים לכל מחדלי הממשלה של עקירת הדת וגיוס בני ישיבה!

    החכים מזכירים לי סיפור מצחיק של מרוקאי אחד שנכנס לתוך חנות,
    המוכר בחנות שמכיר את המרוקאי ניגש אליו מיד, ושואל אותו מה אתה צריך,
    המרוקאי עונה לו: מסרק,
    שואל אותו המוכר: אין לכם בבית,
    עונה המרוקאי: יש אבל נשברה לו שן אחת,
    אז המוכר אומר לו : נו ובשביל שן אחת קונים מסרק ?
    עונה לו המרוקאי : זאת הייתה השן האחרונה!
    אלו החכי”ם שתוקעים סכין בעם ישראל.
    והמבין יבין, אנחנו כבר בשן האחרונה, עם כל הבלוף שלהם, ויום אחד אנחנו נדרוש הסברים על זה….

    איפה הם היו … כשהרסו בתי כנסת בגוש קטיף, בבית שמש וכו’ כשהוציאו ספרי תורה, כשהוציאו מתים מהקברים, כשגרשו אלפי יהודים נגד רצונם, אז הם עמדו אז מנגד!!! מספיק עם הבלוף שלהם..