שוב בוטלה ישיבת הכספים • דרעי: “הבטחתי מע”מ אפס וזה יקויים”

לקראת פגישה מתוכננת עם נתניהו, ממשיך דרעי לשגר איומים: "ש״ס דורשת לקבוע מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה, ומע"מ אפס על מים לשכבות החלשות" • לא הזכיר את הדרישה למע"מ אפס על חשמל
נחמן גור
ל' חשון התשע"ו / 12.11.2015 12:57

לוחצים את נתניהו אל הקיר: ישיבת ועדת הכספים שהיתה אמורה להתכנס היום (חמישי) בשעה 17:00, בוטלה בתיאום בין יו״ר ש״ס השר אריה דרעי ליו”ר הוועדה משה גפני.

לקראת פגישה מתוכננת היום אחר הצהרים עם ראש הממשלה, ממשיך השר דרעי לשגר את איומיו והודיע, כי סיעת ש״ס דורשת לקבוע מע”מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה, ולקבוע מע”מ אפס על מים לשכבות החלשות. ״אם מע”מ אפס על שני מוצרי יסוד אלה לא יקויים – תתנגד ש״ס לתקציב המדינה״, אמר.

בישיבה הבוקר במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אמר השר דרעי: ״הבטחתי מע”מ אפס על מוצרי יסוד וההבטחה תקויים. מע”מ אפס על מוצרי יסוד כמו תחבורה ציבורית ומים יסייעו לשכבות החלשות ויקלו על מאות אלפי משפחות בישראל. אנחנו דורשים שהסיכום עימנו עליו הוחלט עם הקמת הממשלה יקויים״.

יחד עם זאת, לראשונה לא הזכיר דרעי את הדרישה על החלת מע”מ אפס על חשמל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש מוושינגטון עם ראשי סיעות הקואליציה וזימן אותם לפגישה שתתקיים שעה לאחר נחיתתו בישראל, היום סמוך לשעה 16:00 – זאת אחרי שאתמול נעל יו”ר ועדת הכספים את הדיון שנועד להצבעות על תקציב המדינה, רבע שעה לאחר שהחל, בגין חילוקי דעות בקואליציה.

גפני קיבל את ההחלטה לאחר שסיעת ש”ס הודיעה שנציגיה בוועדה לא יתמכו בתקציב המדינה, במידה ובאוצר לא ייענו לדרישות שהוסכמו בהסכם הקואליציוני ובהצבעה בישיבת הממשלה על התקציב.

מדובר בהחלת מע”מ אפס על תחבורה ציבורית ומים לשכבות החלשות, דרישה שעלותן הכוללת היא כ-800 מיליון שקל.

אתמול  נועד דרעי עם בכירי האוצר שביקשו לשכנעו לסגת מהחלת הרפורמה במסגרת החקיקה, אולם דרעי, כאמור, מתעקש שההסכם הקואליציוני יקויים ולהטמיע את דרישתו בחוק התקציב.

מקורבי יו”ר ש”ס תקפו אמש את האוצר וטענו כי פקידיו מפרים הסכמים. “לא ייתכן שהסכמים קואליציוניים לא יהיו שווים את הנייר עליהם הם נחתמים. הבטיחו לנו את מע”מ אפס לתחבורה ציבורית, לחשמל ומים ערב ההצבעה בממשלה. כעת מנסים לנצל את הרגע האחרון ולבטל את ההסכמים?!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות