הליכוד נגד יאיר לפיד: “הוא מתכוון לנסיגות ופינוי”

גלעד ארדן הגיב בחריפות ל'נאום בר אילן' של יאיר לפיד שהציג תכנית המבוססת על תכנית השלום הסעודית: "כשלפיד מדבר על היפרדות, הוא מתכוון לנסיגות ופינוי. הוא רק שכח להבהיר אם מתכוון לנסיגה (היפרדות) חד צדדית" • "מי שצריך להילחץ הוא בוז'י שלפיד מאגף אותו משמאל" • לפיד בתגובה: "אני מבין שנתניהו נלחץ ושלח אתכם להגיב"
דוד ליבוביץ
ז' תשרי התשע"ו / 20.09.2015 13:14

הליכוד נגד יאיר לפיד: גלעד ארדן תוקף את לפיד בעקבות נאומו היום [ראשון] באוניברסיטת בר אילן, במהלכו הציג את תכניתו המדינית – ועידה אזורית עם מדינות ערב המבוססת על תכנית השלום הסעודית.

“רק להבהיר – כשלפיד מדבר על היפרדות, הוא מתכוון לנסיגות ופינוי. הוא רק שכח להבהיר אם מתכוון לנסיגה (היפרדות) חד צדדית”, כתב ארדן בטוויטר.

גם בהקשר ליוזמה הסעודית בה הביע לפיד תמיכה עקרונית, הגיב ארדן כי ”צריך לציין שהיא כוללת גם את זכות השיבה. לא בטוח שזו התחלה טובה לדיוני ‘הועידה האזורית’ בה לפיד תולה את כל תקוותיו”.

בתגובה כתב לו לפיד: “גלעד, אני מבין שנתניהו נלחץ ושלח אתכם להגיב, אבל אני מציע שבכל זאת תנסה לברר מה באמת הצעתי כי אחרת יהדותה של ישראל בסכנה”.

ארדן שב וכתב ללפיד כי ‘מי שצריך להילחץ הוא בוז’י מאחר שאתה מאגף אותו משמאל’, על כך ענה לפיד: ‘הטריק המשומש הזה לא יעבוד הפעם, תמסור לנתניהו שאנו מנסים להציל את יהדותה של ארץ ישראל’.

לפיד: היוזמה הסעודית

במהלך נאומו היום, תקף יו”ר יש עתיד את ראש הממשלה והציג את תכניתו המדינית: “היפרדות מן הפלסטינים, שתותנה בסידורי ביטחון נוקשים, תציל את האופי היהודי של מדינת ישראל. היפרדות כזו תאפשר לנו להיערך, יחד עם מדינות ערב המתונות, למול ארגוני הג’יהאד העולמי ובראשם דאע”ש, ולמול החשש שהסכם הגרעין עם אירן יאפשר לה להגביר את מאמציה להפוך למעצמת טרור אזורית”.

על פי התכנית, ההסדר יהיה מבוסס על ועידה אזורית שתפעל על בסיס היוזמה הסעודית: “הוועידה צריכה לקום על בסיס הצהרה משותפת שתוביל להסדר אזורי. מסגרת הדיון בוועידה תהיה היוזמה הסעודית-ערבית מ-2002, שאושררה מחדש בוועידת ריאד ב-2007.

“אפילו אם לא מסכימים עם כל מילה ביוזמה הסעודית – ויש בה גם סעיפים בעייתיים שאני לא יכול לקבל – מדובר ביוזמה חשובה שיכולה לשמש כמסגרת ראויה למו”מ. ישראל לא צריכה הייתה להותיר אותה ללא שום תגובה במשך 13 שנה”.

לפיד התייחס להליך ההתנתקות מעזה וללקחיו, והציב שני תנאים להבטחת ביטחונה של ישראל: יש שני עקרונות יסוד שאסור לסטות מהם: הראשון הוא שאסור לחזור על הטעות של עזה: המדינה הפלשתינית לא תהפוך לבסיס של טרור וטילים נגד ישראל. עלינו לשמור על התיאום הביטחוני הנוכחי, שמאפשר לנו לפעול בתוך הגדה כדי למנוע טרור נגד ישראל.

“השני נובע מהראשון – בטחונה של ישראל אינו יכול להיות בידי אחרים. הוא חייב להיות בידי צה”ל ובידי צה”ל בלבד. לצה”ל יש את המסוּגלוּת, את הטכנולוגיה ואת תכניות העבודה שייתנו בטחון לאזרחי ישראל ואנחנו נשמר את היכולת להפעיל אותם בכל רגע נתון”.

“אבא שלי לא בא הנה מהגטו בשביל לחיות במדינה דו-לאומית”, ציין לפיד. “הוא בא הנה כדי לחיות בארץ היהודים. ואם לא ניפרד מהפלשתינים, יהדותה של ישראל עומדת בסכנה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פעם עיתונאי תמיד עיתונאי
    20/09/2015 18:47
    שיי
  1. העם אמר את דברו
    לא רצה אותך כעיתונאי
    לא רצה אותך כפוליטיקאי
    לך חפש נענוע אחר

  2. יאיר לפיד רק כותב, הוא אינו קורא וספק אם קרא את היזמה הסעודית
    21/09/2015 10:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לפיד הוא אישיות טלביזיונית מוצלחת – בכך אין ספק, משום כך בעולם שטחי בו אנשים בוהים בכל מיני תכניות רדודות – אפשר להאכיל אותם בכל דבר משום שאין לקוראים יכולת לקרוא קריאה ביקורתית, ועל כך לפיד בונה כשהוא משרבט מלים.
    ראו את הלינק על השטחיות והבורות ………………..
    https://www.youtube.com/watch?v=59C34NXZucI …………………..
    כשלפיד היה שר אוצר כתב תפילה – אך שוב לא בדק מה הוא כותב:
    שר האוצר, יאיר לפיד, פוסט בפייסבוק (בלי לציין שהוא פורסם בעבר בגרסה שונה מעט כטור ב”7 ימים”), שכולו תפילה לאלוהים. בפוסט הזה הוא הזכיר פרדוקס פילוסופי, ששואל האם ייתכן שאל כל יכול יברא סלע כה כבד עד שהוא עצמו לא יוכל להרימו….
    את הפרדוקס הזה ייחס לפיד לפילוסוף זנון, שלדבריו חי במאה ה-16. הוא טעה פעמיים: זנון היה בן המאה החמישית לפנה”ס, והפרדוקס הזה איננו שלו. כשכמה מגיבים העירו לו על טעויותיו, מחק לפיד את הקביעה שזנון חי במאה ה-16, אך לא טרח לציין מתי הוא כן חי. במקביל, באופן דווקאי, הוא המשיך לייחס לו את פרדוקס האבן, אף שכבר הבין שאין לו שום קשר אליו. מה אפשר להסיק ממקרה זה?

  4. איפה נכנס לכאן הנושא היהודי??
    24/09/2015 06:49
    אנונימי
  5. מנסה לעשות רושם ימני. כאן זה לא עובד