נתניהו לפוטין: מודיעין איכותי מסוריה – תמורת ריסון איראן

בעקבות פריסת כוחות רוסיים בסוריה: ראש הממשלה יצא לפגישה עם פוטין כשהוא מלווה, באורח נדיר, ברמטכ"ל ובראש אמ"ן • המשלחת הישראלית תנסה להבהיר לנשיא הרוסי את החשיבות האסטרטגית לשיתוף פעולה באיזור • נתניהו יציע: העברת מודיעין ישראלית תמורת ריסון איראן ושיתוף פעולה שיאפשר את פעולות צה"ל נגד הטרור
נחמן גור
ח' תשרי התשע"ו / 21.09.2015 11:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום (שני) לביקור בזק במוסקבה כדי להיפגש עם הנשיא ולדמיר פוטין, בניסיון להעביר לממשל הרוסי את מסריו לגבי פריסת כוחותיה של רוסיה בסוריה.

אל נתניהו הצטרפו באורח נדיר הרמטכ”ל, רב אלוף גדי איזנקוט וראש אמ”ן, האלוף הרצל לוי.

על רקע פריסת הכוחות הרוסיים, יבקש נתניהו שיתוף פעולה בין המדינות: העברת מודיעין ישראלית תמורת ריסון איראן ושיתוף פעולה שיאפשר את פעולות צה”ל נגד ארגוני טרור ושיתוף פעולה כדי למנוע חשש בכוחות רוסיים במקרה של תקיפה ישראלית.

נתניהו גם יציג את האיומים על ישראל כתוצאה מהזרמה מוגברת של אמצעי לחימה מתקדמים לזירה הסורית ומזליגת נשק קטלני לחיזבאללה ולארגוני טרור אחרים.

נתניהו יעביר את המסר לפיו ישראל אינה מתכוונת להתערב בלחימה בסוריה, אולם יובהרו הקווים האדומים של ישראל, בהם הפרת ריבונות, אירועי ירי לשטחה, וכאמור, נושא העברת הנשק לסוריה.

בפגישה ידונו המנהיגים גם בשיתוף הפעולה האיראני בסוריה ובמימון שמעניקה טהרן לארגוני טרור במזרח התיכון, המכוון לישראל מהגולן ומלבנון.

יחד עם זאת, במערכת הביטחון חוששים מביקורת אמריקנית על הקשר המתהווה בין רוסיה לישראל, כאשר פוטין מעוניין לשמר את האחיזה של רוסיה במזרח התיכון, אולם בכך הוא מפר את האיזון שעליו מנסה לשמור הבית הלבן באזור. 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות