רובינשטיין נגד זיידה: הגיש תביעה על 1,000,000 ש”ח בגין לשון הרע

אחרי שנתיים של איפוק, הגיש היום ראש העיר של ביתר עליתן תביעת לשון הרע בסך מיליון שקלים נגד חבר מועצת ביתר מנחם זיידה ושבעה שותפיו • כתב התביעה: "באצטלה של 'ביקורת לגיטימית' כביכול, בוצעה רדיפה אישית חסרת תקדים" • ומה יעשה רובינשטיין בכסף, אם יזכה? • ויש גם את התגובות של זיידה והולצמן
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשע"ה / 13.08.2015 12:35

 אחרי מכתבי הרבנים – מגיעות תביעות הדיבה: שנתיים של איפוק הגיעו לסיומן, כאשר ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין הגיש היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים, תביעת לשון הרע בסך מיליון שקלים – נגד חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, מנחם זיידה, ושבעה אנשים נוספים שסייעו לו.

כתב התביעה, שהוגש בהיתר בית דין באמצעות עו”ד ארז צ’צ’קס ממשרד צ’צ’קס סימון ושות’ המתמחה בתביעות לשון הרע, מגולל מסכת ארוכה של רדיפה אישית חמורה.

“תביעה זו באה לעולם לאור מסע רצח-אופי, הכולל הכפשות ופרסום לשון הרע באופן אישי כנגד התובע, בהיותו ראש עיריית ביתר עילית, המבוצע ומנוהל על ידי הנתבעים, באצטלה של ‘ביקורת לגיטימית’ כנגד התובע כמי שעומד בראשות עיריית ביתר עילית, בה ‘מתכסים’ הנתבעים באופן מדומה וציני כבעלה תאנה”.

על פי כתב התביעה, השתמשו הנתבעים בשלל אמצעים – בלוג אינטרנט, פייסבוק, פשקווילים ועוד, בכדי לפרסם את הדברים הללו באנונימיות, תוך ביצוע “מסע אובססיבי, מאורגן וחסר תקדים, הכולל דמוניזציה מרושעת, ויצירת דה-לגיטימציה לתובע ברמה האישית והציבורית, תוך הטחת רפש, העלבה, השפלה, יצירת שטנה כלפיו, פגיעה בו ובמשפחתו, כל זאת באמצעות שורת פרסומים פוגעניים, הכוללים כותרות משתלחות ומבזות וקריקטורות משפילות”.

שמונת הנתבעים הינם מנחם זיידה, חברו לסיעה אורי הולצמן, וחמישה תושבי העיר נוספים שחברו אליו, לטענת התובע.

מנחם זיידה הוא חבר מועצת העיר ביתר ומהווה את האופוזיציה העירונית.

מאז הבחירות האחרונות, מנהל זיידה מאבק אישי חסר תקדים כנגד ראש העיר רובינשטיין, מאבק הכולל פרסומים אישיים קשים ביותר, שלטענת רבני העיר חורגים לא רק מהטעם הטוב, אלא אף מכל הנורמות המקובלות בציבור החרדי ואף בציבור הכללי.

המאבק הזה, הביא בשבועות האחרונים למכתבי אזהרה חריפים ביותר של רבני העיר ובד”צ ביתר כנגד זיידה. “קמו בעירנו אנשים חסרי לב, אשר עקב אינטרסים אישיים, פועלים נגד כלל מוסדות החינוך בעירנו, וכן נגד אנשי ציבור בעירנו, בדרכים נלוזות, ע”י עלילות שקרים, הפרחת עלילות דם, דמיון שווא ומדוחים, כגרועים שבאומות”, כתבו הרבנים.

בשבועות האחרונים, לאור קריאות רבנים ואישי ציבור לעצור את מסע דרדור העיר, החליט רובינשטיין להגיש את תביעת הדיבה, בה מגוללים עשרות מקרים שונים של הוצאה דיבה, הכוללים “כינויים בוטים ומעליבים, קריקטורות משפילות והאשמות שאינן אמת”.

בכתב התביעה מצויין: “אמנם תפקידה של אופוזיציה עירונית לבקר את ראש העיר, אך אין כל קשר בין ביקורת לבין מסע השטנה משולח הרסן שנעשה, החוצה את כל הקווים האדומים. אני תמה מדוע נבחרי ציבור כגון הנתבעים, שאמורים לשמש דוגמה לבוחריהם, בחרו דווקא בשיח ובפרסומים ברמה ובסגנון כה ירודים”.

גורמים בעיריית ביתר אומרים כי  תביעה זו הינה רק ראשונה בסדרה, וכי בשבועות הקרובים יוגשו לבית המשפט תביעות נוספות בידי אנשים אחרים שנרדפו אישית, כך לדבריהם, על ידי זיידה ומקורביו.

ומה יעשה רובינשטיין בכסף אם וכאשר יזכה?

הוא מצידו כבר הודיע, כי כספי הזכייה ישמשו להחזקת כולל מיוחד שיעסוק בלימוד וחיזוק הלכות לשון הרע ובין אדם לחברו, וכן לפעילות הסברה בדבר חובת הציות לרבנים ולהקמת בית הוראה נוסף בגבעה ב’ בביתר.

תגובת חבר המועצה מנחם זיידה: “נראה שלרובינשטיין יש הרבה כסף לשלם לעורכי דין ואגרות בית משפט. תחשבו לבד 2.5% ממליון שקל. האגרה יותר מהמשכורת נטו שלו בחודש. הגשתי בקשה לבית הדין לפנות לערכאות. מבטיח לעשות עם הכסף מטבח חדש לאישתי”.

תגובת חבר המועצה אורי הולצמן:  “אני שמח ומקווה שמר רובנשטין באמת ילך עד הסוף וישקיע במשפט וכו׳. כי אנחנו לא חשבנו להשקיע ולבזבז מכספנו שאין לנו, לתבוע אותו על המסע הדה לגיטימציה שעשה לנו בתקשורת החרדית רובה ככולה, ועוד מכספי התושבים, עם יועץ תקשורת שמוקדש לדבר זה…

אבל ההכרח לא יגונה. אבל משום מה החשש מתגנב לליבי, שזה ספין גרידא שמפיץ מר רובנשטיין, והאתרים בתורם רצו ופרסמו חלום יפה..

נחיה ונראה. וכמובן, אם באמת הוא יתבע – יעלה הכל על השולחן. הכל בכל כל! ושלא יטען אז לטענת מוייסר. כי הוא זה שגרר לבית משפט. כתיבה וחתימה טובה. ושהשם יתברך יאיר עיני כולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבני ביתר שלחו מכתב התנצלות לזיידה
    13/08/2015 19:17
    רבינוביץ
  1. טוענים שרובינשטיין הנוכל שיקר אותם